BIY AD

20 Haziran 2009 Cumartesi

Nowitzki


Dünyada acaba benden başka Nowitzki'nin hayalkırıklığı yarattığı biri var mıdır? Abartıyor muyum belki evet, belki hayır. Mümkün olduğunca gerçekçi yaklaşmaya çalışıyorum bu muhteşem oyuncuya. Ama üstünde düşündükçe tekrar ve tekrar kendimi onaylıyorum.

Peki NBA'in en dominant, Hall of Fame'e girmesi neredeyse kesin oyuncularından birini ben nasıl olur da beğenmiyorum? Aslında olay beğenmemek değil. Nowitzki'yi beğenmeyeni kızılcık sopasıyla dövüyorlar. Benim Alman yıldızdan beklentilerim daha yüksekti. Nedenini şöyle açıklıyorum. Hepimiz biliyoruz ki, kendisi 2.13 boyunda, bileği inanlımaz düzgün, durdurulamaz şutları ardı ardına sayıya çeviren bir oyuncu. Onun nasıl bir oyuncu olduğunu göstermek için istatistiğe gerek yok gerçi ama bana çarpıcı geldiği için paylaşacağım. Kariyeri boyunca kullandığı topların %80'inden fazlasını orta mesafeli şut olarak denemesine rağmen, %48'e yakın bir yüzde yakalaması, onun ne kadar inanılmaz bir şutör olduğunu gösteriyor.

Bu haliyle bile NBA'in en büyük hücum güçlerinden biri olarak gösterilen bu adamın, yıllardır repertuarına neden iki tanecik post hareketi koymadığını anlamakta gerçekten zorlanıyorum. Üstelik kendisinin çalışma etiği, hırsı ve azmini eminim duymayanınız yoktur . Yazın özel antrenörü ile hergün 100'lerce şut çalışan bu adamın, aynı önemi iki tane post hareketine verdiğini düşünsenize. Şutlarıyla zaten bütün NBA takımlarının başına bela olması yetmiyormuş gibi, bir de pota altından rahatlıkla sayı ürettiğini gözünüzün önüne getirin. Gerçekten korkutucu bir tablo. Ama işte yapmadı veya yapamadı. Ben bu kadar çalışmayı seven ve hırs küpü bir adamın, kafasına koyduğu bir işi yapamayacağına inanmıyorum. Ancak bir taraftar forumunda bunu dile getirdiğimde "Aslında çok denedi ama bir türlü istediği düzeye getiremedi post oyunlarını" şeklinde bir cevap almıştım. Ne kadar doğru bilmiyorum. Ama bana kalırsa eski uzun forvet veya pivotlarla temasa geçip çalışması belki de onu şu anda çok farklı bir noktaya (şampiyonluğa) getirecekti. Bunu asla bilemeyeceğiz.

Şu anda bildiğim tek birşey var. Ben Nowitzki'yi, 4. viteste 200 ile giden ve yarışta buna rağmen önlerde kalmayı başaran bir arabaya benzetiyorum. Bu inanılmaz özel yeteneğin, beşinci vitese çıktığını göremedik ve maalesef göremeyeceğiz.

2 FARKLI FIKIR:

Doğuş Arun dedi ki...

Bence Nowiztzki'nin eksisi post hareketleri değil, mücadeleyi sevmemesi. O post hareketlerini orta mesafe şutları atarken nasıl yaptığını görüyoruz, sırtı dönükken sola döner gibi yapıp sağından şut atması mesela. Nowitzki'nin eksisi potaya yaklaştıkça artan mücadeleyi sevmemesi. Pota altından sayı atmak için daha çok mücadele vermek daha çok savaşmak gerekiyor, Nowitzki de o içerdeki mücadeleyi sevmediği için skorunu dışarıdan üretiyor. Yoksa fundemental'ın da bir sorun olduğunu düşünmüyorum.

Doğuş.

sabonis dedi ki...

Aslında evet buna katılıyorum ama Duncan da bu itiş kakışı çok sevmese de müthiş fundamental'ı ve oyun görüşü ile bunun üstesinden gelmeyi başarıyor.
Nowitzki'nin devamlı pota altını zorlaması zaten beklenemez. Ama hücumunda ek bir opsiyon olarak, birkaç post hareketini istikrarlı bir şekilde uygulayabildiğini görmek isterdim.