BIY AD

29 Nisan 2011 Cuma

Üçlükle Yaşayan Üçlükle Ölür

Bu sabaha karşı Hawks, Magic'i zor da olsa yenerek seriyi 4-2'ye getirdi ve doğu yarı finaline çıktı. Benim için ilk turun en büyük sürprizlerinden biri oldu. Yani ilk 4 maç sonunda belliydi zaten, bugünkü sonuca şaşırmadım. Seri öncesi beklentim Magic'in rahat bir şekilde 4-2 veya 4-1 gibi bir skorla Hawks'u eleyeceği yönündeydi. Ama tabii Magic'in bu derece formsuz olacağını tahmin etmemiştim.

İlk yarısında müthiş bir seri yakaladığı ve üçlükler bularak rahat kazandığı 5. maçı saymazsak, Magic geri kalan beş karşılaşmada %22 ile üçlük attı sadece. Sezon boyunca yanılmıyorsam %38 civarında idiler. Böyle bir düşüşü kimse beklemiyordu. Atlanta'nın kazanmasını bekleyen azınlık da sezon içindeki 4 maça güveniyordu genel olarak. Belki Magic'in üst seviyede olmaması da etkendi ama %22 apayrı bir boyut. Hele Magic'in ilk maç hariç geri kalan hepsini sadece 3 farkla kaybettiğini göz önüne alırsak, 1 üçlüğün bile ne kadar önemli olduğunu anlayabiliriz.

Atlanta hiç mi doğru bir şey yapmadı peki Magic'i bu kadar kötü şut atmaya zorlamak için? Yapmaz olur mu canım. Daha önce de yazdığım gibi Howard'a yardım getirmeyerek şutörlerin başına dikti savunmacılarını Larry Drew. Tabii Howard öyle 48 dakika boyunca bire bir tutulabilecek bir oyuncu değil, illa ki yardım geldi ama Magic bu boş üçlükleri bir türlü değerlendiremedi yukarıda verdiğim istatistikten anlayabileceğiniz üzere. Ayrıca Jamal Crawford'a değinmem lazım. Kendisi her ne kadar kendini yere atarak 4 sayılık oyun rekorunu kırdıysa ve bunu Magic serisinde devam ettirdiyse de, harika oynadığının altını çizmeliyim. Neredeyse %50 isabetle üçlük attı seri boyunca ve Magic bench'inin toplam verdiği katının 2 katını tek başına Hawks'a verdi.

Bu arada boş üçlüklerden bahsediyordum ya yukarıda. Bu sabaha karşı yine Magic'i yakan bu atışlar oldu. 3 sayı farkla Hawks öndeyken, Redick 5 saniye kala birkaç metre etrafında Hawks oyuncusu yokken üçlüğü kaçırdı. Gerçi zaten kendisi NBA'deki saf şutörlerin başında gelmesine rağmen, seriyi %6 üçlük isabet oranıyla tamamladı. Bunda playoff öncesi sakatlıktan henüz yeni çıkmasının önemi büyüktü. Neyse efendim, Redick'in kaçırdığı şuta rağmen Horford ribaundu alırken çizgiye basınca top yine Magic'e geçti. Bu sefer de rezalet bir playoff geçiren Hidayet sahneye çıktı. Bildiğim kadarıyla takımının molası olmasına rağmen, topu oyuna sokmakta inat etti ve çok zor pozisyondaki J-Rich'e verdi pası. O da üçlüğü sallarken bloğu yedi. Maça çok kötü başlamıştı, zannedersem 7'de 0 isabetle, ardından 6'da 5 ile devam etti ve savunmada da Josh Smith ile müthiş savaştı ama işte şu sondaki pas olmadı be Hedo... Bir laf da Van Gundy'e etmek lazım. Yahu be adam, 1.5 saniye kala sana üçlük lazım. Kenardan topu Hidayet ile oyuna sokuyorsun iyi güzel. Peki Dwight Howard'ın ne işi var parkede? Yanlış hatırlamıyorsam doğru düzgün perde de kullanmadılar bu son pozisyonda. Valla anlam veremedim.

Sonuç olarak Hawks geçen sezon kendilerini rezil eden Magic'i erkenden tatile çıkmaya zorladı... Artık bundan sonra Dwight Howard Magic'te kalacak mı kalmayacak mı tartışmaları başlayacak. Takımın bu halini gördükten sonra, kendisini biraz yalnız hissetmiştir eminim ki. Takasını zorlayacak bir koz var elinde, çünkü gelecek sezon serbest kalacak ve Magic onu bir hiç karşılığında elinden kaçırabilir. İnternet aleminde Lakers'ın Dwight için Odom ve Bynum'ı verebileceği şimdiden yazılmaya başlandı. Dwight, Gasol, Kobe üçlüsü yani, bir titredim şimdiden...

Hawks'un Bulls ile olan eşleşmesini yarın gece veya Pazar gündüz daha uzunca yazarım ama Hinrich bugün sakatlanarak oyundan çıktı ve muhtemelen 1 hafta kaçıracaktır. Onun yokluğunda Rose'u savunacak kimse yok Hawks'da, aslında Hinrich olsa da Rose durmaz. Hawks'un bir avantajı var, Magic'e karşı zaman zaman içeri gömüldüler ve Magic bunu şaşırtıcı bir şekilde değerlendiremedi. Eğer içeri gömülürlerse Pacers gibi, onlar Bulls'u daha çok zorlayabilirler. Çünkü Bulls'da Korver hariç üçlük atabilecek kimse yok güvenilir...

9 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

lakers a giderse toplu intiharlar yaşanır. kabus.. bosh'la takas edilsin ya da chris paul gelsin. :)

Adsız dedi ki...

redick o sondaki boş şutu sokamadıysa orlando bu turu geçmesin zaten.
"Eğer içeri gömülürlerse Pacers gibi, onlar Bulls'u daha çok zorlayabilirler."
evet bazen iyi gömülüyolar içeri ama maçın sonunda nelson öyle iki boş turnike attı ki bu kadar da olmaz dedim içerisi bomboştu.
Atlanta belki el üstü çılgın atıp iki maç alabilir chicagodan daha fazlasını sanmıyorum.Bu çok büyük sürpriz değildi asıl büyük süpriz Chicagoyu elerlerse olur.

Adsız dedi ki...

Hidoseverleri mikrofona alalım:-)

Adsız dedi ki...

tamam hidayet kötü oynuyoda türkiyede onun başarısız olmasını isteyen bi kitle var sanki.ben demiştim demek için.

Adsız dedi ki...

Bu seriden kim cikarsa ciksin Bulls rezil edecekti zaten cikani sahsi fikrim. Zaten duzensiz olan Atlanta hucumu Bulls savunmasinda sayi atamaz gibime geliyor, 4-0 ya da 4-1 Bulls.

Adsız dedi ki...

Hidayet kapasitesinin çok değil yarısını ortaya koyabilse Orlando süpürürdü Atlanta'yı. Ama Hido sadece onda bir kapasite ile oynadı. Gerçek bu. Gerek normal sezonda gerekde seride hep kaçak dövüştü, sorumluluk almaktan kaçındı. 'Ama kritik topları hep o attı' denebilir tabii. Ama bu bence Hido'nun değil koçun tercihiydi, ki zaten koçun elinde Hido dışında - Dwight!ı saymazsak tabi - herşeye rağmen, hani belki, dedirtebilecek başka bir seçenek yoktu. Jameer diyenlere gülerim sadece bu seride fena olmasa dahi. Hido gönülsüz oynadı,kötü oyununa rağmen o topları sokabilse kahraman olabilridi. ama hido bu fırsatı elinin tersiyle itti. Hido baba tabii kontratını aldı babalar gibi ama seyirci onu zaten pek gönüllü kabul etmedi artık bundan sonra hiç kabul etmez. Orlando ve Hidıo aşkı sona erdi bence. The END

aksel dedi ki...

fotoğraf harika...

Adsız dedi ki...

orlando'nun elindeki o kontratlari düsününce, dwight takimdan ayrildigi takdirde büyük bir cöküs yasayabilirler, shaq sonrasi orlando gibi.

Adsız dedi ki...

hidoseverlik ile ne alakasi var yahu. takim berbatti, bi howard olunca olmuyor. hedo da kotuydu, bu kadar basit.

yok, hido soyle, yok hido boyle. birakin artik su tatavalari.