BIY AD

4 Eylül 2009 Cuma

Temiz Oyun Temiz Kalp Bıraktı

Kariyeri boyunca "Temiz oyun, temiz kalp" felsefesinden ayrılmadan, rakip takımların en iyi skorerini yavaşlatan Bowen 38 yaşında basketbolu bıraktığını açıkladı.

Aslında Bowen'ın ayakları 2007-2008 sezonunda yavaşlamıştı. Hatta ben Popovich'in ona neden hala 30 dakika civarlarında süre verdiğini sorguluyordum. Geçtiğimiz sene artık neredeyse hiç bir guard veya kısa forvetin karşısında kalmaya gücü ve hızı yetmiyordu. Bunu gören Popovich önce sürelerini kıstı, ardından da ilk 5'ten çıkardı. Yaklaşık üç ay önce de kendisinin 2010'da biten kontratını, Richard Jefferson'ı almak için kullandılar. Bucks da 2 milyon dolar kurtarmak için, Bowen'ın kontratını satın alarak onu serbest bıraktı. Ardından birkaç takım birden kendisiyle temasa geçmiş. Ancak çocuklarına ve ailesine zaman ayırmayı, onlarla aynı yerde yaşamayı kariyerinin bu noktasında tercih etmiş. Bence doğru bir karar verdi. Kendisi istese hala üst düzey basketbol oynayabileceğini söylüyor ama son 2 senedir izlediğim kadarıyla ben buna inanmıyordum.
Temiz oyun temiz kalp felsefesine gelince. Tabii ki işin dalgasına yazdım. Bowen her zaman sıçrayan rakibin altına ayağını sokmasıyla, düdük çaldıktan sonra topa vururmuş gibi yapıp rakibin koluna 1-2 tane çakmasıyla, kısacası yaptığı ufak sinsiliklerle bilinen bir oyuncu oldu. Ama bazen gerek NBA'deki oyuncular, gerek rakip takım taraftarları bazen hiçbir suçunun olmadığı pozisyonlarda bile Bowen'ın çok üstüne gittiler. Eleştiriyi elbette hakediyordu ama NBA'in en pislik oyuncusu olarak lanse edilmesi bana göre yanlıştı.

NBA çok önemli bir savunmacıyı kaybetti. Şampiyonluğa oynayan takımlarda olması gerektiğine inandığım rakibi kilitleyen, boş üçlükleri değerlendiren kısa forvet tanımlamasını en iyi çizen adamdı Bowen belki de. Şu anki Spurs'de 3 sene önceki Bowen da olsa, onları da direk 1 numaralı şampiyonluk adayı olarak görürdüm. Şahsen ben Bowen'ın bırakmasına çok üzüldüm. Spurs'ün son 3 şampiyonluğunda katkısı gerçekten çok büyüktü. Bakalım 12 numaralı forması, AT&T Center'ın tavanında ne zaman dalgalanmaya başlayacak?

Ama tabii Bowen'ın bırakması konusunu Vince Carter, Kobe, Steve Francis ve özellikle de Ray Allen'a soracak olursanız, eminim üzülmediklerini öğreneceksiniz =)

Son olarak da temiz oyun temiz kalp felsefesini en iyi özetleyen pozisyonu vereyim:



Bu da linki

0 FARKLI FIKIR: