BIY AD

7 Mart 2010 Pazar

6 Mart'tan Notlar

Günün Hayvan Performansları

Wadespor, benchinin attığı 15 sayıyla(!) Atlanyta'yı evinde geçmeyi başarmış. Bu takım, bu benchle daha çok acı çekecek gibi duruyor. Playoff hayali ve Wade'in kontratı yalan olabilir sezon sonunda. Şaka bi yana Wade 38 sayı, 10 asistlik oyunuyla yine maçı Heat' in cebine koymuş. Dallas takım olarak müthişmiş, rotasyondaki toplam 8 kişiyle elinden gelenin en iyisini yapmış Mavs. Dirk, Butler ve çaylak Beaubois 20'nin üzerine çıkmışlar, Marion ise 17 atmış. Özellikle maça ilk beş başlayan Beaubois sezonun en etkili oyununu oynamış ayrıca zor şutlar da sokmuş.
Nets, sezonun 7. galibiyetini almış Knicks'e karşı. Artık galibiyetlerini sayıyoruz bildiğiniz gibi onların. Onlarda da Harris'in 31 sayısı öne çıkmış. Diğer bir maçta, Scola karşısında Milicic ve Hollins'i bulunca rahat duramamış. 25 sayı ve 21 reboundluk (kariyer rekoru) süper performansıyla oyunu stabil tutarak daha baştan Rockets hanesine yazmış galibiyeti. Suns' da ise Amare'nin 30 sayısı göze çarpıyor ama takım olarak Pacers basketboluna ayak uydurmuş Phoenix. Yani çok izlenesi bir maç değilmiş. Mehmet'i de unutmayalım bu bölümde. Detaylara bizimkiler bölümünde ineceğim. Yalnız ben Mehmet'in bloğuna bittim. Bu kadar söyleyeyim, gerisini siz anlayın artık =)

Spurs de Grizzlies'e karşı deplasmanda galibiyet almasını bildi. Bunda bench'in ürettiği 66 sayının inanılmaz büyük bir önemi vardı. 102 sayının 66'sı. Üstelik bu Parker'ın sakatlanıp çıkmasından dolayı kaynaklanmadı. Parker oyundayken ilk yarıda da Spurs'ün ilk 5'i 10 farkla yemişti yaklaşık olarak. Ancak bench oyuncuları gidişatı değiştirdi. Bonner üçlükleriyle, Ginobili de yarattığı pozisyonlarla hayat verdi Spurs'e ve takımlarını öne taşıdılar. Richard Jeferson'ın da dün beklenilen seviyede bir maç geçirdiğinin altını çizelim (7/11 saha içi isabetiyle 18 sayı)
Diğer tarafta ise ligin en zayıf bench'lerinden birini nolduğunu biliyoruz zaten. Sadece 15 sayı üretebildiler ve ilk 5'e yeterince yardımcı olamadılar.


Boşa Kürek Çekenler

Dallas'a karşı tek Rose yetmemiş tabii ki. Süperstar adayı genç guard son aylarda sıkça yaptığı gibi yine takımını omuzlamaya çalışmış ama yüke çok etkili 4 Dallas oyuncusu da binince çöküvermiş tepeden. 22'de 15'le bulduğu 34 sayı ve 8 ribaund güme gitmiş yani. Geminin kaptanı var ama  yolcusu yok gibi. Gelecek sezon takıma bir kaç kaliteli parça koymak mecburiyetindeler bence. Yoksa Rose'a yazık olur. Kariyerinin sonuna doğru Boston'da şampiyonluk kovalamaz umarım o da =)
LeBron'un dinlendirildiği maçta West'ten gelen 27 sayı ve Jamison'un 30'u pek bi işe yaramamış ve Cavs sezonun 15. mağlubiyetini almış. Şaşırtıcı bir istatistik de Gooden' dan gelmiş dün gece. Yüksek isabetle bulduğu 20 sayısı ve 12 ribaundu Mehmet'in yıldızlaştığı maçta yalan olmuş. Uzun zamandır hasrettik Gooden'dan böyle bir performansa.

Günün X Faktörü

Beasley maçın sonunu öyle domine etmiş ki, son 7 sayısı Atlanta'ya tokat olmuş resmen. İki hücum ribaunduyla bitirilen 4 sayı ve de kritik üçlük Hawks'a vermiş boyunun ölçüsünü. Toplamda da 22 sayı yollamış potaya, 3'ü hücum ribaundu olmak üzere 5 ribaund çekmiş.
Jennings'in burada yer alabileceğini hiç düşünmezdim ama hayat nelere kadir. LeBronsuz Cleveland'ı bağlamış resmen. 25 sayı bulmuş yanında da 6 asisti var. İpi çeken oyuncu olmuş bu sefer. Genelde ipini çekerdi oysa.
Kevin Martin, ilk defa bu kadar efektif oynamış takastan beri 30 sayı, 5 asist, 6 ribaundla. Scola & Martin işbirliği maçı getirmiş Rockets'a.

Takımını Baltalayanlar

Mo Williams, Lebronsuz oyuna alışamamış belli ki. 17' de 3 le atmış. Çökmüş resmen 7'de 1 üçlükle de. Hal bu iken, Jennings de sazı eline alınca maç türküler eşliğinde gelmiş Bucks'a. Takım LeBron'a bu kadar bağlı mı diye gelmiyor da değil hani akla? Oysa ki takımda çok çok kaliteli parçalar da var ama biz playoff'ları bekleyelim yine de.

Knicks'in de takım olarak, kendilerini baltaladığını söyleyelim. Nitekim bir NBA rekoruna imza atmışlar maçta. Tam 18 tane üçlük deneyi bunların birinde bile isabet bulamamışlar. Bu da isabet bulamadan en çok üçlük deneyen takım olmalarını sağlamış NBA tarihindeki. Valla ne kadar kaotik bir hava olsa da, ne kadar kadro kalitesi düşük olsa da, herhalde 0/18 atacak takımların listesini yap deseler bana, Knicks'in son 5 sıraya koyardım kesinlikle.

Bizimkiler 

Memo öyle bir coşmuş ki, tutabilen yokmuş. 35 dakikalık bir resital izlettirmiş salondakilere. Hele bir bloğu, bir de kaçan tek üçlüğünün ardından aldığı rebound ve indirdiği smaç var ki yerimde duramadım izlerken ben. 17'de 11 le 27 sayı 7 ribaund 3 asist. Hep böyle kal Memo.

Ersan ise pek iç açıcı bir gün geçirmemiş belli ki. 13 dakikada 4 sayı, 6 ribaund ile oynamış. Senden daha iyisini bekliyoruz Ersan.

5 FARKLI FIKIR:

atlanta dedi ki...

ersan 13 dakikada 4 sayı 6 rebound ile oynadı, 8 rebound bir önceki maçından kalma. şut yüzdesi de cavs maçında 2/4 olarak yazıyor nba.com'da.

Adsız dedi ki...

en yaşlı nba oyuncusu kim tahmin edin bakalım

http://www.nba.com/playerfile/othyus_jeffers/index.html

Terry Malloy dedi ki...

Yeni yazı yazan arkadaşa hayırlı olsun diliyorum,yalnız bir tavsiyem oyuncuların performansından sonra maçın sonucunu da yazarsan çok daha zevkle okunur. Dallas-Bulls maçı için yine ayaktaydım,maç çok zevkliydi özellikle Jason Kiddin asistleri ve Derrick Rose'un süper performansı görülmeye değerdi. Mavsi hep ufak tefek farklarla kazanıyor diye eleştirenler dikkat etsinler,Lakers,Magic,Suns gibi takımları yendi bu takım takastan sonra. Son 2 maçını da pivotsuz ve Terry'siz kazanıyor. Varın siz düşünün şişirilme Lakersın ne kadar tehlikede olduğunu. Mavsin de eleştirilecek yönleri var mesela gününde bir dış oyuncuyu asla savunamıyorlar. Bu arada J-Kidde yanılmıyorsam 4 sayı ile triple double ı kaçırdı

onder dedi ki...

uzun uzun mac yorumlarindan ziyade gozu yormayan o macla ilgili detaylari paylasirsaniz daha sevinirim. zira mac yorumlari her yerde nba.com da bile macin gidisatini gorebiliyoruz. uzun uzun bosa kurek cekenler, hayvan performanslar, bizimkiler filan hem uzun hem de heryerden elde edilebilen bilgiler. dedigim gibi o geceye ozel seyler paylasilabilirse daha okunur olur.sadece feedback

Adsız dedi ki...

işin kötü yanı ersan'ın oynadığı 13 dakikada sadece 1 faulü var.yani faul problemine bağlı olmadan rotasyonda aldığı dakika 13.