BIY AD

1 Mart 2011 Salı

Bibby Serbest Kaldı (Heat ve Celtics Devrede)

Hatırlayacağınız gibi takasın son gününde Bibby Hinrich karşılığında başkentin yolunu tutmuştu. Ancak Washington'un John Wall'un önünü açmak üzere Bibby'nin kontratını satın almak istediği takas gerçekleştiğinden beri konuşuluyordu. Ve sonuç olarak bugün kulüp ile Bibby'nin menajeri arasındaki görüşmeler tamamlanmış ve Bibby 6.2 milyon dolarlık alacağından vazgeçerek serbest kalmış. Daha doğrusu adeta Washington'dan kaçmış. Bu parayı elinin tersiyle itmiş olmasının Washington'un içinde bulunduğu karışıklıktan kurtulmak istemesinin payı var sanıyorum. Tıpkı Bibby'nin kariyerinde hiç kazanamadığı şampiyonluk yüzüğünü kazanmak istemesinin de payı olduğu gibi.

Tabii Bibby'nin serbest kalmasından sonra talipleri de belli olmaya başladı. İlk etapta Miami ve Boston'un Bibby için devreye girebileceğinden bahsediliyor. Ancak ben Bibby'nin çok büyük bir süpriz olmazsa Miami'ye gideceğini düşünüyorum. Nedeni açık; Bibby şampiyonluğa oynamak istiyor. Ancak bunun yanında her oyuncu gibi süre bulmak isteyecektir. Ancak Boston'un 1 numarada Rondo ve West gibi iki değerli ismi var. Bibby'e dakika kalacağını sanmıyorum bu iki isimden. Özellikle playofflarda Rondo'nun 40 dakika civarı alacağını düşünürsek West'in kalan 8 dakikayı -hatta iki numaradan da süre çalabilir West- rahatlıkla idare edeceğini ve Boston'un Bibby'e ihtiyacı olmadığını düşünüyorum. Miami'de ise Arroyo ve Chalmers gibi iki isim var ancak playofflarda özellikle Arroyo'nun defolarının ortaya daha çok çıkacağını tahmin ediyorum. Chalmers belirli bir performansa ulaştı ancak onunda 25 dakikanın üzerine çıkacağını sanmıyorum playofflarda. Yani Miami Heat cephesinde Bibby'nin alacağı en az 20 dakika var.

Bunun yanında Bibby'nin hücumda Miami'ye oldukça faydalı olacağını sanıyorum. Ceza şutu kesmekte ligin en önemli 1 numaralarından biri ve 3 süperstar sayesinde bu boş şutları fazlasıyla bulacaktır. Ancak işin savunma kısmında aynı olumlu şeyleri söyleyemeyeceğim. Bibby kariyerinin hiçbir döneminde iyi bir savunmacı olmadı ve şuan yaşlandığı için ayakları da iyice yavaşlamış durumda. Birebirde çok daha rahat geçiliyor ve bu bir takımın savunması için büyük bir handikap. Özellikle arkada İlgauskas ve Bosh'un oynadığı dakikalarda bu ikilinin blok özelliği fazla olmadığından dolayı Bibby'nin bu zaafı Heat savunmasını zor duruma düşürebilir. Tabii Joel Anthony'nin varlığı biraz olsun rahatlatabilir bu konuda Heat'i.

Tekrarlamak gerekirse ben Bibby'nin tercihi Miami'den kullanacağını tahmin ediyorum. 1-2 güne de belli olur herhalde bu seçim. Bibby'nin takımı belli olduktan sonra yeniden karalarız birşeyler.

0 FARKLI FIKIR: