BIY AD

9 Ocak 2010 Cumartesi

8 Ocak'tan Notlar

Sürprizler:
Dün gece 3 şampiyonluk adayı, favori olarak deplasmana çıktılar ve evsahibi takımlar 3'ünü de eli boş gönderdiler. Magic-Wizards ve Blazers-Lakers'ın neredeyse tamamını izledim. Bu galibiyetlerdeki en önemli etken serbest atışlardı. Wizards, Magic'e karşı 30/34 serbest atışı isabeti bulurken, Magic 18/30'da kaldı. Blazers ise Lakers maçında 39'da 32 isabet buldu. Lakers sadece 10 kere serbest atış kullandığı maçta, 5 isabet bulabildi.

Magic'te Carter'ın sakatlanması elbette kötü etkiledi onları. Takımın en skorer oyuncusundan bahsediyoruz. Maçta üçüncü çeyrekte Dwight Howard'a top indirmeye başladılar ve maçı önde götürüyorlardı. Sonra Spurs-Mavs maçı başladığı çok az bakabildim dördüncü çeyreğe. Jamison-Butler-Miller üçlüsünün oyunuyla yenmişler ama Magic'i. Benim tahminimce yine Dwight'ı beslemeyi unutmuştur Magic. İlk çeyrekte Jamison'ın kısa mesafeli, tek elle yaparak bulduğu (imza atışı) isabetleri atlamayalım. Mükemmeldi ilk çeyrekte Jamison. Arenas'ın yokluğunda liderliğe soyunmuştu maçın başında ama sonra (genellikle yaptığı gibi) ortadan kayboldu. Bir de mike Miller'a değineyim. İstatistik kağıdında gözükmüyor ama gerçekten mükemmel oynadı Miller. Wizards'da topun hızlı bir şekilde dolaşmasını ve boş şutlar bulunmasını adeta tek başına sağladı desek yeridir. Ego dediğin şey bu adamda yok...

Lakers ise Blazers'a karşı oynamaya gelmemiş resmen (Artest bomboş turnike kaçırdı örneğin). Bir takım bu kadar mı şut odaklı oynar? Bir an için Mavericks'i izliyorum zannettim. Aslında boş şutlar buldular evet ama o şutlar her zaman girecek diye bir kaide yok. Boyalı alana hiç girmek istemedi Lakers. Yani rakipte içeride Juwan Howard ile korkutucu olmayan Aldridge var ve sen hiç boyalı alana girmiyorsun? Ayrıca içeride Bynum'ı kullanamadılar. Gerçi kullandıkları zamanlarda da Bynum çok etkili değildi. Öteki tarafta ise Blazers orta ve uzak mesafeli 2'liklerde müthiş yüzdeliydi. Başta Roy (9/11) olmak üzere. 32 sayı ile 6 asist üretti. Şut kaçırmayacak gibiydi. Kobe'nin savunması bile vız geldi. Günün hayvanlarına girdi. Öteki tarafta, Kobe de 32 sayıya ulaştı ama Roy gibi 11 şutta değil, 37 şutta. Sadece şut yüzdesi değil, yukarıda değindiğim serbest atışlar da etkili tabii bu farkta. Bu konuya değinmişken, Lakers maçta hiç memnun değildi hakem kararlarından. Bazı pozisyonlarda gerçekten çok ucuz düdükler çıktı Lakers'a, hatta Blazers'ın yaptığı faullerin çalınmadığı da oldu ama Lakers'ın tepkisi kadar büyük birşeyler yoktu bence. Lakers aynı Cavs maçındaki gibi oynamaya gelmemişti.. Lakers %70 ile oynarken, Blazers %120 ile oynadı. Blazers'ı da bu nedenle tebrik etmek lazım müthiş bir enerjiyle oynadıkları ve her pozisyonda savaştıkları için.

Nuggets'da Chris Andersen sürpriz yaparak oynamış. Maçı hiç izlemedim, dikkat çeken çok önemli bir istatistik yok bence. Herhalde Billups'ın takımı doğru yönetmesi sayesinde kazandılar Cavs'e karşı.

Mavs-Spurs maçında sürpriz yok. Spurs çok az daha avantajlıydı. Ama çok güzel bir maç olacağını bekliyorduk zaten. Nowitzki maç boyunca hücumda bir türlü istediği isabetleri bulamasa da ve bunalsa da, son çeyrekte öyle bir oynadı ki... Jefferson-McDyess sökmedi son 12 dakikada. 16 sayı tek bir çeyrekte. Üstelik taktik faul falan gibi istatistik şişirmesi de yok. Ama Terry'i de es geçmeyelim, o da son çeyrekte Nowitzki ile beraber Spurs'ü bitiren isim oldu. Bu sezon en iyi 6. adam ödülünü - yeniden - alamasa bile herkes onun ligdeki en iyilerden 2-3 yedekten biri olduğunu biliyor.

Boşa kürek çekenler:
Lamar Odom, Blazers'a karşı Lakers'ı ayakta tutan isimdi. Çok iyi oynadı, Lakers Kobe yerine onu biraz daha kullansaydı bence maçı kazanabilirdi. 9'da 7 saha içi isabetiyle 15 sayı, 13 ribaund, 5 asist, 4 top çalma ve 1 blok.

Spurs'de Duncan dün gece çok çalışmasına rağmen son çeyrekte Dallas'ın üçlük yağmuruna karşı duramadılar. 31 sayı 12 ribaund 5 asist ve 2 blok yaptı Duncan. Parker ve Ginobili bugün çok iyi beslediler Duncan'ı.

Courtney Lee adeta tek başına direnmiş. Hornets'a karşı 28 sayı ve 6 asist ile oynamış. 7'de 5 üçlük isabeti bulmuş. Hatta takımını da son saniyelerde öne taşımış ama Chris Paul'e yenik düşmüşler. Tabii bir de son saniyede hakemlerin Yi'ye çaldıkları ucuzumsu hücum faul düdüğünü es geçmeyelim.

Igoudala takımında en çok çalışan isim oldu dün gece. 17 sayı 11 ribaund 9 asist ve 3 top çalma ile triple-double'ı bir asist ile kaçırdı ama son çeyrekte şansları pek yaver gitmedi. Raptors'un savunmasına takılarak kaybettiler. Son pozisyonda Iverson'ın pas vermeyerek yaptığı hata belki de maçı kaybettirdi


Günün hayvan performansları:
David West, Paul'un dönüşünden beri çıkışa geçerek eski West'i göstermeye başlamıştı bize yavaş yavaş. Dün gece de takımının maçı kazanmasında en önemli etkiyi yaratan isim olmuş. %72 ile şut atarak 32 sayı 10 ribaund'luk performansı bu sene içinde fazla göremiyorduk. Nets'e karşı görmüş olduk. Tesadüf mü? Bence değil. Paul'ün de 11 sayı 18 asist ve 3 top çalma yaptığına değinmeden olmaz...

Zach Randolph yine burada yine burada. Bu adamın ve Memphis'in gösterdiği çıkış gerçekten inanılmaz. 29 sayı ve 15 ribaund ile oynamış Boozer ve Mehmet'e karşı.

Monta Ellis geri dönmüş. 30 üzeri atarak takımına tek başına maçlar kazandırdıktan sonra biraz durulmuştu. Dün gece 39 sayı 4 ribaund ve 6 asist ile oynayarak bir kez daha takımına maçı kazandırmış. Sadece 4 kaybı yaparak (sadece dedim çünkü 8-9'a çok alışığız ondan)

Wade 33 sayı, 9 ribaund ve 8 asist yapmış. Triple-double ile flört etmiş. Kendilerinden 1-2 gömlek üstüne Phoenix'i deplasmanda yenmişler. Büyük başarı.

Chris Bosh'un 6 top kaybı var ama 29 sayı 9 ribaund ve 6 asist ile maçın kazanılmasını sağladı. Zaten son hücumda da Dalembert'e karşı basket faul bularak takımını 2 sayı öne taşıdı. Sonra Iverson son pozisyonda dalmaması gereken bir yere daldı ve pas çıkaramadı. Raptors kazandı.

Andrew Bogut 27 sayı 13 ribaund, 2 asist yapmış. Elbette yanındaki 6 bloğu unutmayalım. Kariyer rekoru çünkü...

Bizimkiler:
Ersan 26 sahada kalarak 13 sayı 11 ribaund ile oynamış. Warrick ile uzun forvetteki dakikaları paylaşıyorlar ama en azından hala ilk 5'te ve daha çok dakika alan da kendisi.

Mehmet tam 8 kere serbest atış çizgisine giderek sayılarının çoğunu buradan üretmiş. 16 sayı ve 6 ribaund.

Takımı baltalayanlar:
Rasheed yine keskin şutör kesilmiş başımıza. 8'de 1 üçlük ile oynamış. En son ne zaman 8 tane üçlük denedi hatırlamıyorum. Rivers tarafından uyarıldıktan sonra bir hayli kısmıştı çünkü üçlükleri... Ray Allen da 5/16 isabetle ufak çaplı bir balta indirmiş Celtics'e. Bu iki oyuncu daha iyi oynasalar, Hawks'u deplasmanda yenebilirlerdi herhalde.

Jameer Nelson 2/11 isabette kalmış. 'Mış' diyorum özellikle çünkü maçı izlememe rağmen Nelson'ın nasıl oynadığı hiç aklımda kalmamış bile, dikkat etmemişim.

Kobe 37'de 14 ile atarak üstelik pek çok orta mesafeli şutu kaçırarak takımını baltaladı diyebiliriz. Ama Odom hariç, takımdakiler biraz daha oynamaya niyetli olsalardı bu kadar zorlamak zorunda kalmazdı herhalde. Cavaliers maçındaki gibi oldu ama bu sefer Kobe de oldukça kötüydü.

CJ Miles 7'de 0 isabetle 0 sayıda kalarak baltacı ünvanını aldı. Boozer'ın da esasında 12 ribaund ve 4 asisti var ama 6/18 isabet ile oynamış yalnızca. Deron'ın olmaması tabii ki bütün takımı çok kötü etkilemiş.

Jennings 9'da 1 isabetle oynayıp sadece 5 sayı üretebilmiş. Üstüne 4 de top kaybı yapmış. Nerede ilk 1 aydaki Jennings, nere son 1.5 aydaki? Dünkü maçta 8 asisti ve 3 bloğu da var, yazmadan geçmeyelim.

11 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

7 kişilik kadroyla nba de mücadele ediyoruz ve lig liderini deviriyoruz daha ne olsun! roy gerçekten mükemmel bir lider olma yolunda ilerliyor.

siriusjames dedi ki...

Rose son 10 maçta:

24.4 sayı (47.9 FG%)
6.8 asist
4.5 ribaund
5.3 serbest atış denemesi
%52.1 TS

Yazı bekliyoruz. :)

littleiv dedi ki...

nba'de neler olmuş buradan takip etmek yetiyor da artıyor bile. teşekkürler.

BrkY dedi ki...

jennings'in saçlar çok kötü.
lakers'In silkinip kendine gelmesi gerekiyor, orlando'nun da koçu değiştirmesi gerekiyor :)
orlando'nun asıl problemi geçen yıl onlara başarıyı getiren iç-dış dengesi olayını asıl sağlayan adamını, topu elinde isteyen br vince carter'a tercih etmiş olmaları. şimdi asıl potansiyelleri pota altında bekliyor ama onlar howard'ı hiç beslemiyorlar

Tolga dedi ki...

utah maçında 3. çeyrekte maçın kopmasını önleyen ve gerçekten çok iyi oynayan memoyu 4.çeyrek'te hiç oynatmayan sloan'a burdan sevgilerimi yolluyorum.

Xscape dedi ki...

hayvansin kobe !... kirik parmak mi iyilesti nedir ??

orsevrim dedi ki...

e bizimkilere hidayet'i koymamışsın sabonis? :) herhalde unutuldu da, pek birşey yapmadığından koymamış olabilirsin diye de düşünmedim değil ironiyle karışık..

Trapped Scorpion dedi ki...

işe yarar bi pota altı oyuncusu olmadan şampiyon olamayacağını anlamamış olmalı kobe. hala 81 atarak, sayı kralı olarak şampiyon olurum diye düşünüyor heralde. geçen seneki şampiyonluk shaq sız, kobenin şampiyonluğudur diyenler çok büyük hataya düşüyorlar. gasol vb. siz bir kobe yüzük alamaz.

Turiaf dedi ki...

Yalnız Lakers-portland maçındaki 39-10 luk portland lehine serbest atış sayısı biraz şüphelendirdi beni. Maçı izlemediğim için birşey diyemem ama çok anormal bir fark var arada.

Dan Dirik dedi ki...

Orlando takım olarak Wizards'a bakıp pota altı nasıl beslenir öğrenmeli. Haywood'a müthiş toplar indi.
Aynı maçtan diğer bi istatistik de, Howard +/-'da -17, Gortat 13 dakikada +10 ile oynamış. +/- istatiğini pek sevmem ama maçı izlerken hiç farketmemiştim, ilginç olmuş.

andrei dedi ki...

kobe'yi takımı baltalayanlara koymamanı kınıyorum :)