BIY AD

16 Temmuz 2010 Cuma

Scola Houston'da Kaldı

Scola'ya 5 yıl için 47 milyon dolar verdi Rockets ve takımda tuttu. Ben 5 sene - 40 civarı birşey bekliyordum ama saçmasapan kontratların verildiği bu yaz, Scola'nın aldığı parayı delicesine de eleştirmemek lazım. Ama tabii şunu da söylemeden edemeyeceğim, yıllık 9.5 milyon çok ciddi bir rakam. Scola Avrupa'nın en iyi uzunuyken, NBA'de boy ve atletizminin yetersizliği nedeniyle daha bir rol oyuncusuna dönüşmek zorunda kaldı diyebiliriz. Takımında şut kullanma sayısında 5, hadi bilemediniz 4. sırada olan bir oyuncunun alması için biraz yüksek bir miktar olduğunu düşünüyorum. Yine de öyle "Oha yok artık daha neler" modunda değilim kesinlikle. Gooden 5 yıllığına 34 alırken Scola'nun aslında 60'a kadar yolu vardır...

Farkettiyseniz paraya ucundan laf ettim ama kontratın süresine hiç elleşmedim. Niye? Scola 30 yaşında, kontratı bittiğinde 35 olacak. Vay vay vay efendim çok yaşlı olacak, gitti Houston'ın parası... Yok canım dalga geçiyorum. Scola yeryüzünde görebileceğiniz, hızına ve atletikliğine bağlı olmadan oynayan 1 numaralı oyuncu olabilir. Bu nedenle 35 değil 55 yaşına kadar kontrat imzalasa bile gıkımı çıkarmazdım. Neyse geyiği geçelim, kısacası 35'ine geldiğinde şu anki Scola'dan çok da farklı birşey izlemeyeceğiz. Fundamental'ı, ayak hareketleri olsun, gerek kendini Oscar'lık yere atışları olsun, gerek de saçlarının ahenkle dansetmesi olsun hepsi aynı kalacak neredeyse.

Biraz da Rockets'a değinelim. Ellerinde tam 7 tane kontratlı uzun oldu böylece. Yao, Scola, Hill, Patterson, Andersen, Hayes ve Johnson. Yuhunuz sayın seyirciler. İlk 5'te Yao ile Scola'nın olacağı kesin. Hill, Patterson ikilisi dakikalar için savaşacak, Hayes klasik kısıtlı dakikalarda herşeyini ortaya koyacak gibi gözüküyor. Geçtiğimiz sene pek varlık gösteremeyen Andersen'in ise ne yapacağı meçhul. Form tutmazsa, bench'i poposuyla ısıtma çalışmalarına şimdiden başlayabilir.

Houston Batı'daki güçlü takımlardan biri elbette ancak bence zirveye gidecek bir yapıya sahip değiller. Yao'nun dönüşüyle beraber, Scola'nın takımda kalması o yüzden Rockets'ın söz sahibi olmasını sağlamayacaktır bence. Brooks, Kevin Martin ve Scola sağolsun biraz ufak tefek kalıyorlar. Ayrıca Yao pek ufak olmasa da pek sertlik gösterdiği söylenemez rakiplere. Yao'dan başka gerçek anlamda bir yıldızları yok. Kevin Martin takasını da zaten fazla beğenmediğimi söylemiştim, ben onun üst seviye yıldızlardan olduğunu düşünmüyorum. Çok derin bir kadroları var ama belki de bu parçalardan bazılarını elden çıkarıp gerçek yıldızlar ekleseler daha iyi olacak. Her zaman kadrosuna göre çok daha büyük işler başaran Houston inşallah beni yanıltır diye bekliyorum.

2 FARKLI FIKIR:

mucho dedi ki...

kaliteli uzun azlığında scolaya verilen paranın gayet ideal oldugunu düşünüyorum.Andersen nba'de henuz bişey yapamadı ama bence iyi bir takasda kullanılabilir.Eğer ki avrupaya gidecekse birçok büyük takım kendisine talip olacaktır.

Çağrı dedi ki...

David Andersen gibi adam harcanıyor yazık çok yazık ...