BIY AD

27 Eylül 2009 Pazar

Martin: Paramı Bırakmam

Kenyon Martin, elinde bulunan 2010 yazında kontratını iptal etme opsiyonunu kullanmayacağını açıklamış. "Bunun kararını kontratımı imzaladığım gün vermiştim. Ben o para için uğraştım. O parayı istiyorum." demiş.

Az çok parayı düşünen birisinin vereceği, mantıklı bir karar. Nitekim kontratını iptal ederse ne olacak? 32 yaşında, iki dizinden de mikro kırık ameliyatı geçirmiş, atletikliğini büyük ölçüde kaybetmiş bir oyuncuya yıllık 5 milyon dolardan fazla verileceğini sanmıyorum ben. 2010-11 sezonunda Martin'in kazanacağı rakam ise 17 milyon. Arada neredeyse bir maksimum kontratın başlangıç yıl değeri kadar fark var.

Ayrıca, evet Martin kariyerinin ilk 4 yılında çok çalıştı, çabaladı, atletik yetenekleri ile insanları büyüledi. Bunların üstüne de iki NBA Finali gördü. Ama benim gözümde 7 yılda 92 milyon kazanacak kalitede bir oyuncu değildi. Gerçi son 5 senedir izlediğimiz, sakatlıklarla boğuşan Martin, eski Martin'in önüne geçtiği için belki biraz önyargım da olabilir kendisine karşı. Ama eminim Nuggets yöneticileri onu takas ettikleri güne dönebilseler aynı kararı vermezlerdi.

İmzaladığı kontratı ve o parayı haketmesine bir başka açıdan daha bakarsak; Martin 2010-11 sezonunda kazanacağı 17 milyonun yarısını Kidd'e vermeli. Nitekim Nets'de oynadığı dönemde, isabetli kullandığı topların herhalde 3'te 2'sinde falan Kidd'in asisti vardı... Martin'in hem kendisini geliştirmesinde, hem de aslında olduğundan iyi görünmesindeki bir numaralı sebepti Kidd.

Bu arada, biraz eleştirdim Martin'i ama özellikle bu sezon yaptığı savunmayla Nuggets'a yaptığı katkı yadsınamaz. Chris Andersen ile beraber rakip takımın etkili uzunlarını pasifize ettiler. Andersen kadar olmasa da, Martin'in de hücumdaki ufak rolü ve defanstaki müthiş çabaları ile kendisini tanımlaması, hırs ve isteğini böyle parkeye yansıtması gerçekten takdir edilmesi gereken bir nokta. Sonuçta bir zamanların yıldız uzun forvetlerinden birinden bahsediyoruz.

1 FARKLI FIKIR:

Major dedi ki...

hatta 1 numara draftıydı kenyon martin sanırsam..