BIY AD

14 Ekim 2009 Çarşamba

Düüüt Düüt Düüüüt

Bu sezon NBA maçlarında düdük sesinden başımız şişecek zannedersem. En azından, NBA, hakemler birliğiyle anlaşayıp yedek hakemlerle yola devam ederse gidişat bu yönde olacak... Normal sezon ve elbette playoff'larda elbette izleyeceğim ama hazırlık maçlarını takip etmiyorum. Buna rağmen şunu söyleyebilirim ki hakemler her türlü temasa düdük çalıyorlar. Bir yerde gördüğüm ortalama faul istatistiklerini ileteyim:

08-09 Hazırlık: 49
08-09 Normal Sezon: 42
09-10 Hazırlık Kampı ilk 15 maç: 59

Hazırlık maçlarında elbette daha çok faul çalınması normaldir ama bu kadarını da herhalde kimse beklemiyordu. 42'den 59'a olan artık, %40'a denk geliyor. Ortalama serbest atış sayısı da 49'dan 69'a çıkmış. Hele 102 serbest atış kullanılan bir Rockets-Celtics maçı var ki, kelimeler kifayetsiz kalıyor...

İstedikleri kadar seminer vs. yapsınlar, NBA'in bu kadar kısa sürede edek hakemleri eğitmesi mümkün değil. Daha önce de şurada yazmıştım hakem konusuyla ilgili. Oyuncular halen ufak ufak açıklamalarla rahatsızlıklarını belirtiyorlar. En son Bobcats'ten Raja Bell ve koç Larry Brown da hakemlerden yakınmışlar. Hatta bu açıklamaların ardından, dünkü 5 maçta ortalama faul sayısı 08-09 hazırlık kampındaki seviyeye yani 49'a düşmüş. Ama olay hakemlerin bir anda az faul çalmaya başlamaları değil, NBA temposuna ve oyundaki kontağa alışıp ona göre düdük çalmaları. İnşallah salı günü çıkan istatistikler bu yöndeki bir gidişatın habercisidir.

Sizi bilmiyorum ama ben açıkçası her saniye duran, delicesine serbest atış kullanılan bir maç izlemek istemem. Pek ümitli olmasam da, umarım NBA, sezon başlayana kadar hakemler birliği ile anlaşır...

1 FARKLI FIKIR:

stickman dedi ki...

Aynı şekilde düşünüyorum. Sürekli duran oyun beni de deli eder. Kendimi engellemeye çalışsamda kanalı eninde sonunda değiştiririm oyunun sürekli durduğu bi maçta.

Bu arada konuyla alakasız bişey sormak istiyorum hocam :) Yukardaki fotoğrafta hakemle Kobe'nin ortasında gözüken bi adam var. Her Lakers maçında görüyorum kendisini kombine bileti var galiba :) aynı yerde oturuyor ve her maça geliyor. Kobe'nin 81 sayı attığı maçta cep telefonunu çıkarıp Kobe'nin kenara gelişini bile çekmişti. Kimdir bu adam? ne iş yapar? biliyomusunuz siz? :)