BIY AD

13 Ekim 2009 Salı

İki Kazma Yanyana

Öyle kolay kolay bir NBA oyuncusuna kazma veya yeteneksiz demem. Ama Pistons'ın yeni koçu Kuester'in, ilk 5'te başlatmayı düşündüğü uzunlara bakınca basketboldan soğudum: Kwame Brown ve Ben Wallace. Birkaç aydır, hızlı basketbol ve bol sayı prensibini Pistons'a uygulatacağını söyleyen Kuester'den tam bir U dönüşü gelmiş. Pistons'da bu sezonun başlangıcında yukarıda yazdığım iki yetenek abidesi pota altında oynayacak gibi duruyor. İki tane kazandığı parayı tamamen defansta yaptığı işlerle hakeden hatta doğrusunu söylemek gerekirse, haketmeyen oyuncuyu yanyana oynatmak hangi akla, mantığa sığar? Bulls'un Wallace ile olan tecrübesinden hiç mi ders çıkarmamış Kuester?

Ayrıca bu, yılda 8 milyon dolara yakın bir ücret ödeyecekleri Villanueva'nın oyuna kenardan dahil olacağı anlamına geliyor. Elbette CV, 30 dakika civarında süre alacaktır ama bana kalırsa işin doğrusu, pivot pozisyonunu defansif ve kalıplı olan Wallace-Brown'a verip, uzun forvette ilk 5'te CV'yi, yedekten gelecek isim olarak da Wilcox'u seçmeliler. Bu rotasyonlar onlara hücumda uzun forvetlerinin çabukluk avantajlarını kullanmalarını sağlarken, defansta en azından ortayı kapatacak 1 isim olmasını sağlayacaktır. Bu konuda blog'a ilk başladığım günlerde, uzunca bir yazı yazmıştım. Gerçi bugünkü Pistons'ı pek kapsamıyor ama genel basketbol doğruları açısından ilgi çekici bir makale bana kalırsa. Tavsiye ederim. Kısaca özetlersem iki tane tamamen defansif veya iki tane tamamen hücuma yönelik uzun yerine dengeli bir kombinasyon her zaman çok daha başarılı olmuştur.

Neyse sonuç olarak an itibariyle Pistons'ın pota altındaki durumu şöyle özetleyebiliriz: "2 kazma yanyana, ortada kalacak Charlie Villanueva."

1 FARKLI FIKIR:

lembo dedi ki...

kwame brown'un 1. tur 1. sıra seçimi olduğunu hatırladıkça, nba draft sistemine olan güvenimi kaybediyorum..