BIY AD

3 Nisan 2010 Cumartesi

Lakers Uzun Seneler Zirvede Kalacak - 2 (Kobe'yle Sözleşme Uzattı)

Kobe'nin bu sezonun sonunda 2011 senesindeki opsiyonunu kullanmayıp takımdan ayrılma ihtimali vardı ama bu ihtimalin sıfıra yakın olduğu aşikardı. Nitekim dün gece 2014'e kadar Lakers'la sözleşmesini uzattı. Üç senelik, 90 milyon dolar değerinde bir sözleşme bu. 2009'un sonlarına doğru Gasol ile 2014'e kadar anlaştığında bir yazı yazmıştım. Bu da o yazının devamı niteliğinde olacak, hatta aslında bu konuda hiçbir şey yazmasam da olur. Ama hatırlatayım: Şu durumda Artest - Gasol - Kobe üçlüsü 2014'e kadar, Bynum - Odom ikilisi ise 2013'e kadar Lakers'da kalacak gibi gözüküyor. NBA'de şampiyon olacak kalitede kadroya sahip takımların azlığı göz önüne alındığında ve Lakers'ın daha 3 sezon bu kadroyla oynayacağı düşünülünce, bu önümüzdeki 4 playoff'ta en az 1 şampiyonluk görürüz herhalde Lakers'dan. Zaten her sezon Batı'nın ilk 2-3'ünde yer alırlar sakatlık sorunlarıyla boğuşmazlarsa.

Bu arada Kobe'nin 3 senelik anlaşmasında kazanacağı, rakamlar şu şekilde:

2011-12: 27.4 milyon dolar
2012-13: 30.2 milyon dolar
2013-14: 32 milyon dolar


Kobe'nin geçmişte, şu anda ve önümüzdeki 2-3 sene içerisinde yapacaklarını göz önüne aldığımızda şu paranın hepsini haketmiştir bunu rahatlıkla söyleyebilirim. Ancak yine de 35 ve 36 yaşlarındaki Kobe'ye 60 milyon dolar gibi miktarlar ödenmesi Lakers açısından pek de sağlıklı bir mali tablo oluşturmuyor. Tabii bunu Kobe'nin - normal olarak - yaşaması beklenilen düşüşü göz önüne alarak söylüyorum. Çıkıp Jordan'ın 34-35'inde yaptıklarına benzer şeyler gerçekleştirirse - ki potansiyeli var - o zaman 35-40 milyonun bile hakkını verir ama ben sanmıyorum. Bu arada sağlıklı mali tablodan bahsettim ama Los Angeles şehri, Lakers takımının salary cap'in üstesinden gelmesini sağlar zaten her şekilde. Benim amacım Kobe'ye verilen paranın ne kadar büyük miktarlarda olduğunu göstermekti. Merak ettiğim birşey var, o da Kobe'nin 36 yaşında yeni bir kontrata imza atıp atmayacağı. Biraz da vücudunun ne durumda olduğu etkileyecek herhalde bırakma veya devam etme kararını.

Bu arada Jordan demişken, NBA tarihinde bugüne kadar bir sezonda takımından 30 milyon ve yukarısında para alan tek isim idi. Şimdi bu ünvanı Kobe ile paylaşacak. Bu bilgiyi de vereyim.

11 FARKLI FIKIR:

Gençer Başeğmez dedi ki...

ben 35-36 yaşındaki kobe'nin 62 milyon edeceğini düşünmüyorum. bu belki de jordanın 35-36 yaşında yaptıklarından dolayıdır.
bekleyip göreceğiz.

bahsi geçen 4 sene boyunca en az 2 şamiyonluk gelir, ama bu şampiyonluklarda eskisi gibi baş rol kobe olmaz. gasol odom artest (ve gelişeceğine inandığım) bynum.

diğer takımların durumlarını göz önünde bulundurduğumuzda korkutucu.

Ender dedi ki...

artık kobe'yi müzeye kaldırarak kevin durant gibi yeni superstarlardan birini takıma katmak lazım.

Adsız dedi ki...

Maximum verebilecegin miktar NBA komitesi tarafindan belirlenmiyormuydu? Misal bu sene 24 milyon dolar olarak biliyordum. Ancak misal Lakers gitti, Lebron'u aldi, 40 milyon dolarlik salary cap acigi var diyelim Lakers'in, Lebron'a 40 milyon dolarlik kontrat verebiliyormu? NBA komitesi demiyormu, maksimum kontrat 24 milyon dolar, ondan bir kurus fazlasini veremezsin diye?

tolga dedi ki...

çok yüksek bir rakam bence. kobe bu parayı alıyorsa lebron ne alacak acaba :S

Çağrı dedi ki...

Yapılan yorumları dehşetle okudum; kobe'yi müzeye kaldırmaktan bahseden mi ararsın, şampiyonluk başrolüne gasol'ü artesti koyan mı =))

Kobe henüz 32 yaşında ve kendisine psikopatlık derecesinde iyi bakan, çalışan bi adam ben 5 yıl boyunca bu seviyelerde basketbol oynayacağına inanıyorum, basketbolu bıraktığında da en az 2 yüzük daha takmış, nba tarihinin en skorer oyuncusu ünvanını eline geçirmiş olacağı tahmininde bulunuyorum ..

Adsız dedi ki...

su ödenen miktarlari görünce ekonomik krize zerre üzülmüyorum, yaziktir günahtir. 3 yilligina 90 milyon ne demek ya? oha diyorum baska birsey demiyorum.

Adsız dedi ki...

Jordan son sezonunda 37 milyon dolar alıyordu. Ama o jordan sonuçta 100'de alsa hakkıdır ki zaten sponsor gelirleri yıllık 200 milyonu buluyordu yani takım kontratı onun için çerez parasıydı. Kobe'nin 35 yaşında alacağı 32 milyon doları çok görmeyin o para 35 yaşında bir oyuncuya verilmiyor 16 yıl boyunca Lakers'ı zirveye taşımış pek çok insanı laker yapmış bir efsaneye veriliyor. Sonuçta vefa diyede birşey var yani.

Adsız dedi ki...

''su ödenen miktarlari görünce ekonomik krize zerre üzülmüyorum, yaziktir günahtir. 3 yilligina 90 milyon ne demek ya? oha diyorum baska birsey demiyorum.''

Ne alakası var bunun ekonomik krizle bu adamların işçiden ne farkı var,adam emeğini yeteneğini satıyor,tabii ki hakkını alacak..Asgari ücretle mi oynatıcaksınız adamı..Saçma sapan konuşmayın lütfen..

Adsız dedi ki...

Bir insanın bu parayı haketmesi için daha ne yapması lazım ? yeteneğini falan geçtim, herifin işine saygısı var en azından.

KskHyTr dedi ki...

Olaya başka bir açıdan bakalım isterseniz:))) Hidayet 10 alıyorsa kobe 50 de alır:)) Yeni bir polemik olmasın geyiğine yazdım...

Adsız dedi ki...

Bu adamlar belki de yapılabilecek en zor işlerden birini yapıyorlar..2 günde 1 maç,boş günde antreman,üstelik kobe boş zamanlarında kendi özel programını uyguluyor..İpe sapa gelmez yeteneksiz adamların milyon dolarlar aldığı bir yerde Kobe 30 da alır 50 de..