BIY AD

14 Kasım 2009 Cumartesi

13 Kasım'dan Notlar

Deron Williams'dan yoksun Jazz, şaşırtıcı şekilde etkili ve verimliydi hücumda. Bunda biraz Philly'nin inanılmaz kötü savunması da vardı. Jazz'da istisnasız her oyuncu, istedikçe boyalı alana girebiliyordu. Zaten bir süre sonra sıkılıp başka maçlara geçtim. Philly'de ise Eddie Jordan'ın bir şekilde Brand'den tam randımanla yararlanabileceği bir sistem bulması gerekiyor. 'Franchise player' olsun diye alınan bir uzun forvetin 24 dakikada 2 ribaund alması gerçekten facia. Ayrıca Brand'in hücumda Philly'e Fransız kaldığını söylemeliyim. Ne yapacağını kesinlikle bilmiyor. Philly hem hücumda, hem defansta büyük sıkıntılar çekiyor. Hala zamana ihtiyaçları var, o açık.

Bu maçı izlemedim ancak şurada değinmiştim. Nelson gerçekten hasta ruhlu bir insan olduğunu kanıtlarcasına bir sistemde oynuyor. Anthony Randolph, Nelson'la bir pozisyonda tartıştığı için sadece 6 dakika görev almış. Nelson'ın topun ağzında olduğuna dair söylentiler çıkmaya başladı. Knicks de bu mağlubiyetle 1 galibiyet 9 mağlubiyete gelerek, tarihinin en kötü başlangıcını yaptı. Utah Jazz ellerini ovuşturuyordur. Niye? Çünkü geçmişte yapılan bir takas nedeniyle, 2010 draft'ında Knicks'in ilk tur seçimi Utah'a gidecek.

Enerjik Şahinler, Celtics'i yenmişler. Celtics açısından çok zor bir maç beklediğimi söylemiştim. İzleyemedim maçı, birkaç saat sonra eve dönünce izleyeceğim. Celtics'in 1/15 üçlük isabeti dikkat çekiyor. Bu sezon evlerinde ilk kaybettikleri maçta, Suns'a karşı da benzer bir yüzdeyle atmışlardı.

Hornets'ın, Blazers'ı yenerek sürpriz yapabileceğine değinmiştim. Paul, fark 10 sayı iken ve kötü oynarken (1/8 saha içi isabeti) bileğini burkmuş ve oyundan çıkmış. Yaklaşık 2 hafta oynamayacakmış. Hornets bu dönemde galibiyet alabilecek mi acaba çok merak ediyorum. Normal şartlarda her maç (rakip kim olursa olsun) 20 fark yemeleri lazım.

Deli gibi uykulu bir şekilde, ilk yarısını yarım yamalak izleyip ardından devrede bayıldığım bir maç oldu. Bunu da aynı Celtics-Hawks gibi eve gelince izleyeceğim. Tyreke Evans'a bir kez daha hayran kaldım, inanılmaz bir çabukluğa ve defansı okuma yetisine sahip. Tee draft zamanında youtube videolarına bakarak çembere müthiş bir şekilde gittiğine değinmiştim. Aynı Tyreke'i, kolej oyuncuları yerine Rockets'a karşı - 2/3 pozisyonluk da olsa - izledim diyebilirim. Orta ve uzak mesafeli şutlarda beklediğimden çok daha başarılı bir performans çizdi, gerçi 2 tane saçma sapan şut seçimi yaptı ve hatta 1 tanesi çembere bile değmedi. Ama çaylak olduğu için bunlar normal. Kings'de Udrih'in inanılmaz formda olduğunu ve kendisine hazırladığı pozisyonlarda, çabuk çıkardığı şutlarla isabet bulduğunu söylemeliyim. Ariza için ise gerçekten diyecek söz yok, beni yanıltmaya devam ediyor. El üzerinden attığı üçlükleri biraz daha kıssa işte o zaman daha da harika olacak. Belki Rockets'a liderlik yapıyor ama hücum potansiyeli o kadar da yüksek değil.

Lakers sonunda yenildi dediğim gibi. Bana göre Gasol'süz çok daha narin bir Lakers var. Narin derken, Gasol'ün sertlik getirdiğini düşündüğümü sanmayın, sadece Lakers takımı daha kırılgan bu eksiğiyle onu söylüyorum. Ayrıca izlediğim 3-4 maçlarında, oyunlarını da çok beğenmediğimi dile getirmiştim. Ne olursa olsun, Kobe-Odom-Bynum-Artest'li takım 26 sayı fark yerse, sonuç şaşırtıcıdır. Bu maça da eve gelince bakacağım.

Son maçta ise dengesiz Clippers ile uzak mesafeli şutlara dayalı Raptors karşılaşıyor demiştim. İlk çeyrekte hiç üçlük atmayan rakibine 34-17'lik üstünlük kuran Clippers, rakibi maçın geri kalanında 9/19 üçlük isabeti bulunca maçı 15 sayı farkla kaybetmiş. Yani 3 çeyrekte 30 sayı fark yemişler. Ne olacak bu Clippers'ın hali diye soruyorum Dunleavy'e. Gerçi koçluktan alınıp, sadece genel menajer olarak sürdürecekmiş görevini, duyumlar o yöndeymiş. Hornets'da Scott'ın kovulmasını eleştirmiş olsam da, Clippers'ın şu kadrosuna baktığımda Dunleavy'nin başarısızlığı nedeniyle görevinden alınması kadar doğal birşey yok bence.

2 FARKLI FIKIR:

onder dedi ki...

yanniz boston-hawks macinda mac bostona gitti gitti geldi. son dk.larda zorlama sutlarindan bi kaci girse hawks dagilirdi. ayrica denver da bi gozdagi verdi gibi lakersa.iyi oldu

Ömer dedi ki...

Clippers ikinci periyotun basinda da 41-19 one gecti. 22 sayidan geri gelerek, 15 sayi farkla kazandik maci. Isin ilginci, macin son 4 dakikasina girilirken Clippers 89-88 ondeydi. Yani macin kirilma anlarinda 16-0'lik seri yakaladik.

22 sayi geriden gelerek 3.kez mac kazanmisiz tarihimizde. Ilk 2'si Washington'a karsiymis, 1996 ve 2005 senelerinde...