BIY AD

11 Kasım 2009 Çarşamba

Bu Sene Ribaund Kralı Benim

Charlotte Bobcats'in atletik ve spektaküler kısa forveti Gerald Wallace'a sormuşlar: "Sence bu sezonu ribaund kralı olarak tamamlayabilir misin?". O da kendine güvenerek cevap vermiş: "Niye olmasın? Sağlıklı kalabilirsem bunu başarabilirim. Lisede hep uzun olarak oynadığı için mücadeleye ve sırtı dönük oyuna alışık olduğunu da eklemiş Wallace.

Crash takma adlı oyuncu şu anda 13.1 ribaund ortalması yakalamış durumda ve kendisini gerçekten çok beğenirim ama ribaund kralı olmayacağına dair bahse girebilirim. Şu anda takımdaki uzunlar Diaw ve Chandler sezon öncesinde hazırlık dönemini iyi değerlendiremediklerinden dolayı formsuzlar. Bu nedenle Wallace'ın bol bol ribaunda yardım etmesi gerekiyor ancak maçlar ilerledikçe herşey normale dönecektir. Zaten Nets ve Hawks'a karşı sırayla aldığı 20-18 ribaund ile şu anda ortalama 13.1'e ulaştı. Benim yaşımın yettiği kadarıyla 2.05'in altında ribaund kralı olan Ben Wallace ve Dennis Rodman var, ayrıca geçmişte Charles Barkley'nin de bunu başardığını biliyorum.

Ancak şöyle bir sorun var bu oyuncuların ikisi uzun forvet, Ben Wallace ise pivot oynuyordu. G-Wall ise daha önce söylediğim gibi bir kısa forvet. Daha geçtiğimiz sezon 7.8 ortalama ile kariyer rekorunu kıran Wallace'ın bu sezonu 9.5 civarında bitirmesi bile akıl almaz bir başarı olacaktır. Bunun için de Chandler - Diaw ikilisi sıkıntı çekerken, ribaund ortalamasını ne kadar yükseltirse kardır.

Yine de bu sempatik adama şu isimler karşısında bol şans dileyerek bitireyim yazıyı: Dwight Howard, Boozer, Noah, Duncan, Bosh ve Marc Gasol... Bence bunların dışında birisinin ribaund kralı olması bu sezon çok zor. Böyle yazdığıma bakmayın, Dwight Howard başımıza taş düşmedikçe kimseye kaptırmayacaktır bu ünvanı ama şu anda gerilerde diye diğerlerini yazma ihtiyacı hissettim.

2 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

SF pozisyonda oynarken ribo kralı olmak neredeyse imkansız ki Geralde Wallace'ın boyuda çokda uzun sayılmaz. Dwight kimseye kaptırmaz bu sezon bence.

Hasan dedi ki...

http://www.nba.com/statistics/player/Rebounds.jsp?league=00&conf=OVERALL&position=0&splitType=9splitScope=GAME&qualified=N&yearsExp=-1&splitDD=All%20Teams

Eh hic de fena degil di mi? :)