BIY AD

14 Kasım 2009 Cumartesi

23 Giymiyoruz Arkadaşlar

Dün akşam maç izlerken, video kesip biçerken arada bu konuyu unuttum. LeBron, kendisinden beklemediğim bir harekete imza attı ve Michael Jordan'ın 23 numaralı formasını ligde kimsenin giymemesi için bir imza kampanyası başlattı. Bu konuda daha önce ESPN bir anket yapmıştı, ben de şurada değinmiştim. NBA ve basketbola Jordan kadar katkı veren kimsenin olmadığını söylemiş ve şöyle devam etmiş: "NBA logo'su değişmeyeceğine göre, başka birşey yapılmalı. Bence kimse 23 numaralı formayı giymemeli. NBA'deki her oyuncunun imzalamasını sağlayacağım. Eğer ben 23 giymeyeceksem, başka kimse de giyememeli."

LeBron bu işe öncü olmak için gelecek sezondan itibaren 23 yerine 6 numaralı formaya döneceğini açıkladı. 6'nın özellikleri: Olimpiyatlar'da James'in giydiği forma, en sevdiği 2. oyuncu olan Julius Erving'in numarası, ilk çocuğunun doğum günü 6 Ekim ve ikincisi de 6. ayda yani Haziran'da doğmuş. Sanki hafiften kafayı bozmuş rakamlarla LeBron.

Bu arada LeBron'un bundan önce 23 numaralı giymesinin nedeni "Ben yeni Jordan'ım" mesajı vermek değil. Majesteleri'ne olan saygısından ve en beğendiği oyuncu olduğu için 23'ü tercih ettiğini defalarca kez açıklamıştı. Umarım lig tarafından kabul edilir LeBron'un bu isteği. Ben de, Jordan'ın NBA'de tarih yazmak dışında bir damga vurması/bir imzası olması gerektiğine inanıyorum. Yakışır Majesteleri'ne.

4 FARKLI FIKIR:

sannti dedi ki...

İsteyen takım zaten emekli ediyor 23 numaralı formayı. LeBron'un bu açıklaması çok popülist gözüktü gözüme. Jordan'a saygımız sonsuz ama Chicago dışında başka takımların 23 numarayı Jordan yüzünden emekli etmesine de gerek yok.

Ayrıca biz olaya dışarıdan baktığımız için Jordan bize NBA'in yüzü gibi görünüyor ve Jordan'ın forması emekli edilmeli diye düşünüyoruz. Ama bi de şu açıdan bakmak lazım, diyelim ki ben bir Utah taraftarıyım, 23 numara emekli edilmiş, kim için? MJ. Adam beni kaç kere finallerde madara etmiş, şampiyonluklarımı çalmış, bir de onore mi edicem Jordan'ı. Ayrıca Cleveland'ın da güzel anıları yok Jordan'la, Cavs'li olsam Lebron'u direk silerdim şu an defterden. :D

stickman dedi ki...

altı kere altı otuzaltı
LeBron'ın forması yolda kaldı
çöpçüler aldı götürdü
LeBron formasız kaldı :D

7 yapsaydı ne diyecekti acaba? aa evet, haftada 7 gün var. bu çok önemli, numaram 7 olsun :D

ya 5 yapsaydı, hımm numaram 23 demek ki toplayalım 2 ile 3'ü etti mi 5. evet forma numaram 5 olsun :D

kesinlikle çok güzel bi olay 23 numaranın sadece Jordan bir imzası olarak kalması ama LeBron'ınyeni formasının satışı için de güzel bi pazarlama stratejisi tabi :)

Jordan dedi ki...

Aslında çok güzel bir hareket ama sadece Chicago emekli eder 23'ü diğer takımlarda oynayanların 23'ü giymemesi gereksiz sanki biraz.

Clerk dedi ki...

bunların satış stratejisi amaçlı olduğunu söylemek gayet doğru olur. kobe bryant'ın durduk yere 8'den 24'e geçişi olsun, t-mac'in bu seneki forması olsun..
Olaya bu kadar duygusal gözle bakılmamalı bence. Çünkü taraflı olur böyle bir değişiklik. Bana bir faydası dokunmayan bir basketbolcu sırf çok harika bir kariyer geçirdi diye (ki mvp ödülü olsun, toplam atılan sayı olsun, kazanılan şampiyonluk olsun yanına yaklaşamayacağı isimler var) 23 bütün takımlarda emekli edilmemeli. wilt'in russell'ın formasını da kökten emekli edelim o vakit.
LeBron popülist bi açıdan girmiş olaya. Yeni formasının yeni satışlar getireceği, daha fazla dikkat çekeceği aşikar. LeBron sahada 6 numara giyerken tribündeki isimler sırtlarında 23 numarayla desteklemek istemezler kanımca.