BIY AD

7 Aralık 2009 Pazartesi

6 Aralık'tan Notlar

1-36:
Knicks, Nets'i yenerek yeni bir 0-18'lik seri başlatmış olabilir mi? Hiç sanmıyorum ama işin geyiğine girmeden olmazdı. 9-73'ü geçmek için için 9-53 yapmaları lazım. Normalde bakınca rahat yapmaları gerektiği düşünülüyor ama 1-19 pek öyle demiyor. Açıkçası benim şüphelerim var...

29-0:
Cavs ile Bucks arasındaki maçı internetten takip ediyordum. Zaten sonra dışarı çıkmam gerektiği için banttan yayını da izleyemedim. Ama ilk çeyreğin ortalarında bir ara 17-10 önde olan Bucks, 11 dakika sonra, ikinci çeyreğin ortasına geldiğimizde 39-17 gerideydi. 11 dakika boyunca skor üretememek gerçekten takdire şayan bir performans. Cavs'in de savunmasının payı vardır eminim ki ama yine de Bucks'ın hücum gücünün sınırlarını gösteren bir istatistik olduğunu düşünüyorum. Özellikle Ersan-Bogut ikilisi kenardayken farkın oluşması, bunun kanıtı. Hemen aşağıdaki hayvan performansçının bu 29-0'daki etkisi müthişmiş...

Günün hayvan performansı:
Delonte West 6/9 şut isabeti ve 9/9 faul isabeti ile 21 sayı bulmuş Bucks karşısında. Yanındaki 4 ribaund, 3 asist, 2 top çalma, 1 blok da cabası. Ama asıl 'hayvanlığı' ikinci çeyreğin başında 5 dakika içerisinde 14 sayı üretti ve Cavs'in farkı açıp maçı koparmasındaki 1 numaralı faktör oldu.

Wade daha 2 gün önce Kobe'ye ve dolayısıyla Lakers'a son saniyede Kobe'nin "Kariyerimin en şanslı basketiydi" dediği üçlükle yenilince, sinirlenmiş. 34 sayı, 5 ribaund, 10 asist, 1 top çalma ve 4 blok ile oynamış Kings'e karşı. Ayrıca sadece 2 top kaybettiğinin de altını çizelim. Kısacası maçı kazandırmış. Maçta Jermaine O'Neal'sız pota altına karşı Kings uzunlarının üretkenliği sonucu belirleyecek demiştim. Thompson ve Hawes ikilisi toplam 13 sayı 11 ribaund ve 0 blok ile 1 pivot istatistiği bile yakalayamamışlar.

Boşa kürek çeken:
Evans 30 sayı 4 ribaund 4 asist ve 3 top çalma ile oynasa da, Wade'in karşısında duramamış. Ama koca takımda ona Greene hariç yardımcı olan da kimse çıkmamış.

Başımıza taş yağacak:
Dorell Wright ne yapmış öyle? 9/13 isabetle 19 sayı 5 asist... Bundan 3 sezon önce gösterdiği yetenekleriyle gelecek vaat ediyordu ancak yaşadığı sakatlığın ardından sezonu kapadı, ertesi yıl da sezona yine ameliyatla girince, sezonun ikinci yarısında rotasyona girememişti. Arada unutulup gitmişti. Bu performansla kendisini hatırlatmış oldu.

Al Harrington 14 ribaund almış. Kariyer rekoru olabilir diye düşünüyordum baktım son 3 senedeki en yüksek rakamıymış ama 3 sezon önce 18 ribaund almış Milwaukee'ye karşı.

Larry Hughes tam 17 serbest atış kullanmış Nets'e karşı. Üstelik bunların sadece 2'si taktik faul sonucunda. Lee tutamamış Hughes'u. Düşünüyorum da herhalde en son Wizards'da kullanmıştır 17 serbest atışı Hughes...

Suns sadece 13 tane üçlük kullanmış Lakers'a karşı. Maç başına ortalama 23 tane denediklerini hatırlatayım. Lakers savunması hafiften zorlamış.

Var mı Pau gibisi?
Lakers, İspanyol forvet döndüğünden beri 8-0 gidiyor, bir de o dönmeden önce Detroit'i yenmişlerdi etti mi size 9-0. Bu dönemde sanırım sadece 1 kere izledim Lakers'ı bir de indirdiğim maçta çabuk çabuk pozisyonlara bakmıştım. İyi oynadıklarını söylememe gerek yok herhalde. Hücumda zaten çok farklı bir takım oluyorlar ama Gasol'ün savunmada getirdikleri göz ardı ediliyor. Son 9 maçta 93 sayı yiyorlar ortalama...

1 FARKLI FIKIR:

L dedi ki...

bucks'ın sayı atamama serisi sanırım bunca yıllık nba le ilgilendiğim dönemde gördüğüm en garip şeydi. bildiğin kitlendi adamlar.
lebron da dalgasını geçti durdu tabii.