BIY AD

8 Aralık 2009 Salı

Bu Topları Sokakta Mı Buldun?

Evet sana sesleniyorum Monta Ellis. Ne iş? Böyle çatır çatır gözünü kırpmadan kaybediyorsun caaanım topları? Bilmeyenler için: Monta son 9 maçta 6.33 top kaybı ortalamasıyla oynuyor. Aslında bu 9 maçlık serinin başlangıcında müthiş oynuyordu. Şöyle ki;

Bu sezonki ilk 30'un üzerinde attığı maçta (34), 4 tane top kaybetmişti gayet kabul edilebilir bir istatistikti. Ardından Dallas maçını izledim, evet belki tam 11 (Evet 11) tane top kaybetti ama maçta takımın durduğu her an ortaya çıkarak ve müthiş bir yüzde yakalayarak 37 sayı attı, bu sayede maçı kazandırdı. O nedenle bu 11'i bile mazur gördüm - ki ben aşırı top kayıplarına fitil olan bir yapıya sahibim. Hatta Monta'nın bu performansını övmüştüm. Ardından 40'lı sayıları ve bol top kayıpları 2 maç daha sürdü, halen %55'ler civarında saha içi yüzdesi vardı. Hepsini sineye çektim.

Ama şimdi son 3 maçında sadece %42 isabetle ortalama 29 sayı buluyor, ama sıkı durun, bu maçlardaki top kaybı ortalaması tam 8.333 utanmasa 1 takım kadar kaybedecek. Nitekim Blazers takımı maç başına sadece 11 top kaybediyor. Bu tarz istatistikler dikkatimi çekince, kendimi biraz NBA maçı veren televizyonlar gibi hissediyorum. Şöyle ki: Shaq'ın 25 dakika ve üzerinde aldığı 8 maçta Cavaliers sadece 3 galibiyet alabilirken, 5 kere de yenilmiş. Cavs'in toplam aldığı mağlubiyet sayısı 6. Hazır Grizzlies'e yenilmişlerken, Mike Brown için formülü buldum: Shaq'ı 24 dakika veya daha az oynatacak... Şimdi Ellis'i sakin olmaya çağırıyorum: O sıcak olduğun, delicesine sayıları kolay bir şekilde bulduğun maçlar geride kalmış gibi gözüküyor. Hala zorlamanın ne anlamı var Monta'cığım?

En yakın sürede yeniden 40'lı sayılara çıkıp, top kayıplarını en aza indirirsin umarım.

1 FARKLI FIKIR:

kurkoc dedi ki...

Evet doğru Monta Ellis çok top kaybediyor..Ama bu adam son 3 maçta 48,48 ve 47 dakika oynadı,son 14 maçın 11'inde 40 dakika üzerinde oynadı.. top kayıpları sayısından daha şaşırtıcı değil mi?? Takımında yıldız içgüdüsüne sahip tek oyuncu Monta bu durum Monta'yı ekstra bir şeyler yapması konusunda telkin ediyor ve bu durum top kayıpları sayısını etkiliyor..Yoksa topsuz oyun konusunda başarılı bir oyuncu ancak mecburen zorlamak durumunda kalıyor çoğu zaman...Ne kadar yorulduğunu anlatmama gerek yok sanırım Warriors temposunda bu kadar dakika oynamak...Sonuç olarak Monta çok top kaybediyor buna karşı değilim tabi..Ancak Monta ya da kızamıyorum..