BIY AD

6 Aralık 2009 Pazar

Greg Oden Sezonu Kapadı

Eve geldim ve onca devam eden maç arasından Rockets - Blazers maçını seçtim izlemek için. Hem Andre Miller'ın en son durumunu bir kez daha gözlemlemek için hem de bu iki takımın arasındaki maçlar genelde zevkli geçtiği için. Seçmez olaydım bu maçı. Greg Oden bir pozisyonda, Aaron Brooks'a blok koymak için zıpladı ve yere inerken sol dizini tutarak yere yığıldı... İlk bakışta çok ciddi birşey olduğu anlaşılıyordu. Hatta hemen Oden'ın yanına gelen doktorlar, Oden'ın gözünü kapayarak dizine bakmasını engelliyorlardı. Yaklaşık 10 dakika falan Oden yerde kaldı ve sonra sedyeye konup soyunma odasına götürüldü...

Gelen raporlar göre de sol diz kapağı kırılmış. Bu da %99 ihtimalle sezonu kapadığı anlamına geliyor.


Link

Canlı izlerken dikkat edememiştim ama şu videoda Roy ve özellikle Aldridge'in tepkilerinden zaten ne kadar kötü bir sakatlık olduğunu anlayabiliyoruz. Bir oyuncu, yerde yatan diğer bir oyuncuya bakıp irkiliyorsa bilin ki o sakatlık çok ciddidir.

Bu arada videoda gözükmüyor çünkü sadece sonu var pozisyonun. Ama ben çok net gördüm, Oden yere düşmeden önce sakatlanıyor. Halbuki diz kapağı kırığı direk darbe sonucu oluşur, üstüne falan düşmeniz gerekir normalde kırılması için. Gerçekten çok ilginç. Oden'ınki ya zıplarken kırıldı - ki bu imkansıza yakın olsa gerek - ya da havada Brooks'un bacağı Oden'ın diz kapağına çarptığında, sakatlık bu şekilde gerçekleşti. Bu bile normalde olmaması gereken birşey. Bir de dizine biraz daha dikkatli bakınca diz kapağının kırılmakla kalmayıp yerinden oynadığını görebiliyoruz. Bu daha da kötü bir haber tabii ki...

Gerçekten Oden'daki cenabetlik ve şanssızlık maksimum seviyede... Yerdeyken ne kadar acı çektiği ve sedyedeyken, yaşadığı hayal kırıklığı surat ifadesinden rahatça anlaşılıyordu.

Yüreğim burkuldu, geri kalan maçları da izleyesim kalmadı açıkçası ve izlemedim de... Önce sağ dizinden mikro kırık ameliyatı geçirmesi ve kaçan koca bir sezon. Azim ve hırsla yaptığı çalışmalar sonrası kendisini toparlaması ve parkelere dönmesi. Ardından geçtiğimiz yaz çok çalışarak kendisini geliştirmesi ve tam beklentileri karşılayan, iyi bir sezon geçirirken gelen bu sakatlık. Belki de tek teselli, aynı diz yerine sol dizinden sakatlanmış olması. Bazen kelimeler kifayetsiz kalıyor gerçekten, bu da o anlardan biri.

Umarım gelecek sezona bu sezonki form ile döner.

Dan Dirik paylaşmış, 3 dakikalık uzun görüntü de varmış:


Link

8 FARKLI FIKIR:

Dan Dirik dedi ki...

Şurda tüm dramayı görmek isteyenler için uzun versiyonu varmış http://www.youtube.com/watch?v=aqxbHAqsHmQ&feature=player_embedded

Bazı aile içi muhabbetlere de maruz kalıyoruz ama oyuncularla taraftarın bakışları çok acıklı uyarayım...

onder dedi ki...

bende maci canli izlerken pozisyonda havada dizleri carpisti zannettim ilk basta acayip acir sonra gecer bilirsiniz diz dize carpisma. ama roy un ellerini basina koymasiyla bi bit yeniigi oldugu belliydi. linkten tekrar tekrar izledim sakatlik havada olmus ama nasi kime carpmis belli olmuyo . ben hala anlamis deilim nasi kirildi.

endi dedi ki...

feci sakatlanmış geçmiş olsun da arka fonda aile dramına tanıklık ediyoruz. videoyu çeken adam kadına sus diyor kadın car car konuşuyor birbirlerine küfür ediyorlar filan videonun tüm ciddiyetini bozmuş...

Sheldon Cooper dedi ki...

Oden tarihin en büyük draft fiyaskolarından biri olacak, ilk sezonundan beri diyorum. O fizikte cam gibi kırılgan bir oyuncunun çok iyi bir oyuncu olması zor. Durant ve Harford'un ne hale geldiğini/geleceğini düşünürsek Oden ciddi anlamda bi draft fiyaskosu...

Vecchia Signora dedi ki...

İmkanı yok Brooks'la çarpışarak olmasının, Aaron'ın teması sadece sol dize, ben mi yanlış görüyorum. Ve Greg zaten yere düşmeden evvel tutuyor dizini..

Gece ben de bakıyodum maça, içim cız etti. Resmen gece gece bi üşüme geldi üstüme, tutuldum kaldım. Roy'un, Howard'ın tepkileri... Çok.. Çok kötü....

Sanki Aldridge'e bir teması var gibi ama..

Radagast dedi ki...

Vecchia Signora'ya katılıyorum ben tam sıçrarken aldridge çarpıyor galiba görüntü oden ın arkasından olduğu için göremiyoruz net

Adsız dedi ki...

Çok kötü sakatlanmış ya bu adamda hiç şans yok:(howard ne yapacağını şaşırmış mr bean'e benzemiş.

outlawtorn dedi ki...

adamın dizi kırılmış, canı yanmış millet hala draft fiyaskosu draft bilmemnesi derdinde. insan böle bişeyden sonra hala ben demiştim dememeli. yazık olmuş. tam da gayet iyi giderken.