BIY AD

8 Haziran 2010 Salı

Gidiyorum - Gitmiyorum - Gidiyorum - Gitmiyorum

Amare birkaç gün önce twitter'dan taraftarlara "Ee gideyim mi yoksa Suns'da mı kalayım? Ne diyorsunuz?" diye sordu. Aynı konuda Bosh'un yaptığı şeyi de yazmıştım blog'da. Bosh direk "Nereye gideyim?" demişti ve Toronto'yu artık hiç düşünmediğini belli etmişti.

Ben anlamıyorum cidden oyuncuların bu olayı çocuk oyuncağına dönüştürmelerini. En basitinden ayıptır bu yaptıkları. Sen senelerdir o takımda oyna, ekmeğini ye. Sonra geleceğinle ilgili tamamen kendin vereceğin karar için taraftarlara fikir danış. Sanki onların dedikleri şeyler %0.0001 oranında bile olsa etkileyecek de seni... Sadece artistlik, haberlere çıkmak, gündeme gelmek amaç bence. Veya kendi çaplarında eğlenmek, taraftarlarıyla kaynaşmak istiyorlar ancak 1001 tane değişik konuda taraftarlarıyla iletişim kurabilecekken milyon dolarların döndüğü, kulüplerin işin içinde olduğu, 5 yıllık geleceklerinin belirleneceği konuları seçmeleri pek de masum görünmüyor gözüme.

4 FARKLI FIKIR:

QuaresmA dedi ki...

Bence normal, ABD'de kulübe bağlılık kültürü Avrupa'daki gibi değil ki. Adam maça gidiyor, bira almaya giderken maçın 10 dakikasını içerideki monitörden izliyor, son 2 dakika "defence" diye bağırıyor, sonra da evine gidiyor. Timberwolves'ın taraftar grubu cCc_Wolves_cCc bu sezon tesisleri basmıyorsa, Celtics taraftarı Olympiakos taraftarı gibi kaybettiği maçta salonu yakmıyorsa kulüp kültürü yok demektir. (Tamam uç örnekler :) Kulüp kültürü yoksa bağlılık da yok.

Ben eğer ABD'de yaşıyor olsaydım veya yaşayacak olursam kesinlikle herhangi bir NBA, MLB, NHL, MLS takımına sempati besleyemezdim/besleyemem. Seyircisi (taraftarı değil) böyle bir sempati kuramıyorsa oyuncusu nasıl kursun ?

Koray dedi ki...

ben hiç anormal karşılamıyorum. Bu adamlar(bosh ve amareden bahsediyorum)her türlü maksimum kontrat alacaklar para mevzusu çokta önemli değil yani o yüzden kafaları çok karışık çok ilerisinide göremiyorlar kim şampiyonluğa oynar kim sürünür, bence zor iş onlarınkide.

a-town dedi ki...

@quaresma: abd'deki kadar sporu seven ve takımlarına bağlı halk dünyada yok, belki ingiltere'de. o 20 bin kişilik salonlar nasıl doluyor, 100 bin kişilik üniversite stadlarının arasında 50 senedir her maçta sellout olanlar var. sen adamları medeni davranıyorlar diye ruhsuz ilan etmişsin. ayrıca playoff atmosferi tamamen farklıdır.

amare bosh falan bunlar mal adamlar. hiç jordan'ın ya da kobe'nin böyle bir şey yapabileceğini düşünüyor musunuz? saygısızlık.

QuaresmA dedi ki...

@ a-town:

Gidip canlı canlı görmüşlüğüm yok ama televizyondan, internetten, medyadan vs. görünen bu bağlılıkların hiç de tutkulu olmadığı. Ne bileyim benim için ve tüm Avrupalılar için maça gitmek fark 5'den azsa "defence" diye bağırmak veya pota arkasında balon sallamaktan ötedir. Salonu dolduruyorlar ama boşuna dolduruyorlar. Belki Amare'nin yaptığına forumlarda laf edenler olmuştur ama bu tarz şeyleri Avrupa'da yapsan daha sert taraftar tepkilerinin verileceği kesin.

Kolej maçları demişsin bir de, ona katılıyorum. Zaten ben de ilk mesajımda profesyonel spor liglerinden bahsettim. Sonuçta okulunun takımı ve taraftar kitlesi çoğunlukla genç bir kitle.