BIY AD

22 Temmuz 2010 Perşembe

Bulls Yedek Guard'ını Buldu

Don Nelson’ın Warriors rotasyonuna D-League’den bulup kattığı oyuncular silsilesinin ilk halkasıydı yanılmıyorsam C.J. Watson. Önce 10 günlük kontratlarla takıma katıldı, kendini ispatlayınca da rotasyonun önemli parçalarından biri haline gelip benchten hatırı sayılır katkılar yaptı iki buçuk sene boyunca. Ancak Warriors'ın garip yeniden yapılanma sürecinde ona para verilmek istenmedi. Chicago Bulls da 2011 Draft'ı ikinci tur seçim hakkı karşılığında kadrosuna kattı Watson'ı. 3 yılda 10 milyon dolara yakın kazanacak kendisi ancak son senenin opsiyonu Bulls'un elinde. Güzel bir seçim bana göre. Gerçi söz konusu Golden State olunca, Watson'ın yaptığı işlerin değeri biraz azalıyor haliyle. Ancak kariyer sayı rekorunu kırdığı Sacramento maçını izleyenler hatırlayacaktır üç çeyrekte 30 küsür sayı atabilecek bir adam kendisi.

Tam ihtiyacı duydukları pozisyona eldeki imkanlar dahilinde gayet güzel bir hamle yapmış oldu böylece Bulls. Redick olmadı ama onun değişik bir versiyonunu çok daha ucuza kaptılar. Üstelik bir oyun kurucu olarak Rose'u da 10 dakika civarında destekleyecektir Hinrich'in yokluğunda. Ayrıca şut özürlü Brewer'ın arkasında da görev yapabilir. Bir anlamda Warriors’taki rolü devam edecek. Geçtiğimiz sezon maç içerisinde bench oyuncularının oyuna girmesiyle skor gücünün çok kısıtlandığını görmüştük Bulls’da. Murray bu konuda elinden geleni yapsa da pek yeterli olamıyordu tek başına. Watson-Korver ikilisi bu derde deva olacaktır. Özellikle Watson, çünkü takıma bir enerji getiriyor oyunuyla... Korver ve Brewer'ın aksine başkalarının kendine pozisyon hazırlamasına ihtiyaç duymadan, yeri gelir şut atar, yeri gelir içeri penetre eder, kendi pozisyonunu yaratıp skora gider. Gerçi üçlük tehdidi, alınamayan Redick ile kıyaslandığında zayıf kalıyor ama genele bakıldığında vasat diyebiliriz. Savunması daha çok top çalma odaklı olsa da cüssesinin yarattığı dezavantajı ayak çabukluğuyla en aza indirebilir. Ayrıca Warriors’tan ayrıldığını hızlı bir şekilde idrak edip gayret gösterirse bu konuda da sıkıntıyı bertaraf edecektir. Doğuda zirveye giden yolda doğru bir parçayı eklediler takıma bana göre. Tabii artık doğunun bir kabadayısı var, o yüzden zirve Bulls için biraz hayal gibi.

5 FARKLI FIKIR:

sannti dedi ki...

Watson hayatında şutör guard oynamadı. Rose'un yedeği olacak kendisi.

siriusjames dedi ki...

Eskenes, biraz yanlışın var sanırım. CJ Watson combo guard dediğimiz hem 1 hem 2 oynayan oyunculardan biri. Bulls da kendisini Rose'un yedeği yani back-up PG olarak aldı öncelikli amaç olarak. Yaklaşık olarak 20 dakika civarı bir şey oynayacağını düşünüyorum 12'si 1 numarada olmak üzere. Tahminim bu yönde.

sabonis dedi ki...

Soner'in yazısına 1-2 ekleme çıkarma yaptım ama Watson 2'de de oynayacaktır Bulls'da. bir combo guard'dan bahsediyoruz sonuçta, Brewer'ın arkasında da görev alacak. Hoş Brewer'ı 2 oynatmak ne kadar mantıklı onu da sormak lazım TT'ye ama bakalım.

ESKENES dedi ki...

Yorumlarınıza saygı duyuyor ve teşekkür ediyorum. Ancak Warriors temposunda oyun kurucu oynamakla Bulls temposunda oyun kurucu oynamak takdir edersiniz ki gece ile gündüz kadar farklı. Golden State'te 1 numara oynayabilmek için sadece süratli olmak yeterli olabiliyorken, Bulls gibi hele ki bu sene hedefleri daha da yükselen bir takım için CJ Watson'ın oyun kurucu yetenekleri -oyun zekası ve bilgisi, arkadaşlarını oynatabilme becerisi- hayli zayıf kalacaktır. Bu sebeple hücum performansının düşmemesi adına daha çok iş yapabileceği şutör guard olarak oynayacaktır kendisi. En azından ben bu şekilde düşünüyorum ve yazıyı da bu doğrultuda yazdım.

siriusjames dedi ki...

Siz de haklısınız tabii ki de :) Ben Watson'ın kendi açıklamasını okuduğumu hatırlıyorum, Rose'un yedeği olacağım vs. diyordu. Bir de şu var ki Brewer iki numara oynayacak, Korver ise 2-3 numara yedeği olacak. Ben John Paxson ve Gar Forman'ın yani Bulls front officeinin onu 1 numara yedeği olması amacıyla aldığını düşünüyorum-ki şu anda T-Mac ile ilgilenilmesinin ve onun Bulls ile pazartesi bir antrenmana çıkacak olması da bunu gösteriyor. Bir de Summer League kadrosundan John Lucas III ile imzalanabilirmiş diye duydum, o da yedeği yedeği olursa Watson'ın oynayacağı mevkiler de netleşir :)