BIY AD

18 Temmuz 2010 Pazar

Ilgauskas Üzerine Kısa Bir Post

Başlık Kieslowskivari olduğundan ötürü yazının içeriği pek tatmin etmeyebilir okuyucuları vuruculuk açısından, ama elimden geleni yapmaya çalışacağım gözlerim de hafiften kapanmaya başlamışken… 2 yıl $2.8M karşılığında LeBron’un ardı sıra Miami’nin yolunu tuttu Big Z. Nance-Price-Daugherty üçlüsünün bulunduğu Cavaliers kadrosuna efsane gözüyle bakılır hep. Ben yaşım itibariyle o dönemi hiç bilmiyorum, yalnızca sonradan okuduklarım sayesinde az çok anlayabiliyorum ne kadar büyük isimler olduklarını. Ancak Ilgauskas’ı hatırı sayılacak kadar izledim ve izlediğim kadarıyla Cleveland’ın efsanelerinden biridir benim gözümde. Yetenekleri inanılmaz mıdır, hayır. Çok mu büyük oyuncudur, belki sadece cüsse olarak… Ama vefakardır. Ohio’luların kalpten bağlı olduğu isimlerin başında geliyordu kendisi. Dile kolay 13 sene formasını terletti Cavaliers’ın, iyi günde kötü günde… Draft edildikten sonra takımı üst üste 7 sezon playoff yüzü göremediğinde de, Spurs’e karşı finali kaybettiklerinde de, geçtiğimiz sezon şampiyonluğa oynadıklarında da… Hep o vardı ve gönül isterdi ki bir şampiyonluk yaşayacaksa yıllarca emek verdiği bu forma altında yaşasın ama kısmet değilmiş.

Sakatlıklar müsaade etse belki ismini şu anki bulunduğundan çok daha üst mertebelerde zikredebilirdik. Ama o da kısmet değilmiş. Veteran minimumla, Wade’in, LeBron’un, Bosh’ın önderliğinde muhtemelen bir bench oyuncusu olarak belki 10 belki 15 dakika ortalamayla şampiyonluk kovalamakmış payına düşen. Ne yalan söyleyim sırf bu dev için 2 sene içerisinde şampiyon olmasını istiyorum Heat’in. Takıma katabileceklerini belki başka bir postta yazarız ve hatta bu post belki de çok güdük olur yapabileceklerinden ötürü. Ama bu yazımın bir değerlendirme yazısından çok Ilgauskas gibi bir oyuncuya duyduğum saygının nişanesi olmasını istedim. Güle güle Big Z, bol şans.

Madem Soner bu kısmını yazdı, ben de Heat'e katabileceklerinden bahsedeyim aynı yazının içinde. Big Z'yi bu sezon izlerken resmen üzüldüm. Magic'e elendikleri sezon orta mesafeden harika işler çıkaran Ilgauskas, geçtiğimiz sezon 4 atışından 1'ini ancak değerlendirebiliyordu belki de. Hayır istatistiklere bakmadım, kafadan salladım. Ama bir tahminde bulunmam gerekse %33'ü bile tutturamamıştır derim. O kadar kötüydü. Zaten savunmada boyunun ve kilosunun verdiği dezavantajla çok ağır kaldığını biliyoruz ama yaş ilerledikçe, bu konuda daha da geri kalmaya başladı. Hücumda da bu ağırlığından dolayı sırtı dönük rakiplerini iterken yardıma gelen kısalar karşısında top kaybı yapıyordu. Tabii bunu pek denediğini de söyleyemeyiz, neredeyse devamlı dışarıda takılıp boş şutlar atarak geçirdi sezonu. Kısacası geçen sene izlediğim Big Z'yi şampiyonluğa oynayan bir takımda 10-15 dakikadan fazla alacak kapasitede göremedim. Belki Anthony'den başka bir pivot ekleyemezlerse zorunluluktan 20 civarına çıkabilir ama bu Heat'in lehine olmaz. / Can

0 FARKLI FIKIR: