BIY AD

24 Şubat 2011 Perşembe

Gerald Wallace Portland'da (Analiz)

Gerald Wallace --> Portland
Joel Przybilla, Dante Cunningham ve 2 tane 1. tur draft hakkı --> Charlotte

Gün içinde bahsetmiştim Gerald Wallace'ın Portland'a gidebilme ihtimalinden. Jordan'ın bu seneyi çöpe atarak takımı yeniden yapılanmaya götürmek için ilk hamleyi yaptı. Ancak açıkçası bu takasta beni yanıltan Batum'un pakette yer almaması oldu. Batum'un hem iyi bir tamamlayıcı olması açısından Charlotte'un isteyebileceği bir isim olacağını düşünüyordum hem de Portland için dokunulmaz bir isim değildi Batum hem de söz konusu Gerald Wallace'ı almaksa. Bu iki isim 3 numara için fazla iyi ve birine -bu isim Batum olacak- aldığı süreler bakımından yazık olacak. Ancak bu takasın Portland adına kötü olduğunu söylemek mümkün değil. Gerald Wallace bir NBA takımının 1. adamı olmak için yetersiz olsa da kesinlikle çok iyi bir tamamlayıcı olacaktır. Her ne kadar Joel Przybilla gibi değerli bir uzunu kaybetmiş olsalar da onlar için Miller-Roy-G-Wall-Aldridge-Camby beşlisi oyunun iki tarafında da etkili olabilecek kağıt üzerinde çok iyi bir beş. Ancak Portland adına 2 tane soru işareti var: Birincisi Brandon Roy'un sağlık durumu. Bu kağıt üzerinde Batı finali oynayabilecek kadro Roy'un sakatlık sonrası eski performansına yaklaşaması durumunda bir playoff takımından öteye gidemez bana kalırsa. Her ne kadar diğer parçalar çok iyi olsa da Portland'ı Batı'nın zirvesine çıkaracak isim Brandon Roy'dur, eski performansını gösteren bir Brandon Roy. İkinci soru işareti ise Charlotte'da senelerdir önemli bir opsiyon iken, Blazers'a gelip hücumda Roy ve Aldridge'in arkasında kalınca bir konsantrasyon düşüklüğü olma ihtimali. Ancak Gerald Wallace gibi alçakgönüllü, sorun çıkarmayan bir oyuncudan bahsediyoruz, bunun gerçekleşme olasılığı pek düşük.

Charlotte'ta ise su daha berrak. Jordan Wallace'ın 1. adam olacağına inanmıyor ve Joel Przybilla'nın 7 milyon dolarlık biten kontratını alarak yeniden yapılanmaya doğru yelken açtı. Jordan'ın yöneticilik kariyeri hep eleştiriliyor -Kwarme'yi ilk sıradan draft ettiğini hatırlatayım- ancak ben bu sefer daha makul bir hamle yaptığını düşünüyorum. Kağıt üzerinde kesinlikle Portland karlı ancak Joel Przybilla'nın biten 7 milyon dolarlık kontratını es geçmemek gerekiyor takası değerlendirirken. Takımının Doğu'da 9. olduğunu ve playoff yarışında İndiana ve Philadelphia'yı geçmesinin zor olduğu da düşünülürse ben bu takası Charlotte adına da mantıklı buluyorum. Tabii Charlotte için asıl önemli olan bundan sonra yapılacak hamleler.
(Oy oy oy Jordan diyorum ben, yıldız oyuncunu, elinde rezalet kontratlar varken, salary'i ancak 2012'de açabilecekken, şimdiden bedavaya göndermek nedir? Gerald Wallace'a karşı istediğin her an biten bir kontrat üstüne draft hakkı alabilirsin zaten. Yetmiyormuş gibi bunu bir de hala playoff yarışındayken yapıyorsun. Bir daha gösterdi Jordan bence yöneticilik başarısını(!). Doğuş'a hiç katılmıyorum bu noktada /Can)

Sonuç olarak Portland Batı'nın en korkulan ekiplerinden biri oldu Lakers, Spurs, Thunder ile birlikte. Ancak şimdilik bu 3 takımın gerisinde olduklarını söyleyebilirim. Sadece Roy'un sağlam bir dönüşü sonrasında ligin en iyi taraftar gruplarından birine sahip olan Portland, Batı'da kafaya oynadığı günlere dönebilir. Charlotte için ise bu sene tamamen çöpe atıldı. Bundan sonra yapacakları hamleler çok kritik.

3 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

portland'da uzun kaldı mı ya?

Adsız dedi ki...

bu sene portland için erken ama iyi bi sezon öncesi kampı geçirip eskisine dönebilirse(ki çok zor ama inanıyorum ya da bunu çok istiyorum) üzerine de greg oden da bi perkins bi camby seviyesine geldiği anda batının en iddialı takımı olabilirler gerçekten de çok önemli bi iş bu takas

Adsız dedi ki...

her ne kadar portland'ın batının diplerinden kurtulmasını canı gönülden istiyor olsam da, ben istedikçe tersi çıkıyor. Roy iyi olsa bile takıma alışması oldukça zor olacak gibime geliyor. planları roy'suz yapmaya başlamalı derim ben.

imza: lakers-portland maçını beklemede olan üye