BIY AD

26 Şubat 2011 Cumartesi

Boşan da Semerini Ye Love (Rekor)

Adam ribaundları mideye indiriyor indiriyor ama doymuyor sayın seyirciler. Aç bu adam aç anlıyor musunuz? Ribaunda aç. Üst üste double-double yaptığı maç serisini duymayanınız yoktur. Blog'da 72 kere falan dile getirdik herhalde. Dün Hornets'a yenildikleri maçta yine 11 sayı, 14 ribaund alarak, ardı ardına 45. double-double'ına imza attı. Bunun önemi ne? NBA'in modern olarak kabul edilen dönemindeki rekoru kırdı Love. Rekorun sahibi Moses Malone idi 44 ile. 30 yıldır boşuna durmuyordu bu rekor. Double-double'ı geçtim, son 25 senede 45 kere üst üste 10 ribaund alan sadece tek bir isim var, o da bu işin kralı Rodman. Onun hakkında güzel bir yazı yazmıştım yakın zamanda, onu da tavsiye etmekteyim. Neyse Love'a dönelim. Utanmasam abartıp üst üste 10 sayı atma rekoruna bile ulaşacağını söyleyecektim bu gazla ama Majesteleri oradan sırıtıyor pis pis suratıma. "866 maçı geçtim, 66'ya ulaşsın önce Love" diyor. 15 sezon ya, boru değil bambaşka bir şey. Eh haklı adam. Boşuna tarihin en iyisi değil... Bak yine saptık Love'dan. Efendim ne diyordum, evet Love harika çocuk, müthiş bir ribaund sezgisi, savaşçılık ve pozisyon alma yeteneği var. Gayet güvenilir bir hücum silahına da dönüşmüş durumda, nitekim çılgın şut atıyor. Ama işte burada bir ikilem ortaya çıkıyor.

Kimisi diyor ki "Love dandik oyuncu, bak Timberwolves maç bile kazanamıyor, Love da o takımda istatistik kovalıyor bencil herif", başka bir kesim ise "Ne yani takım dandik diye oyuna vermesin mi kendini, sanki Love 20 ribaund aldı diye takımı maçı kaybediyor." Ben işte tam bu iki iddianın ortasında duruyorum. Evet Love'ın yanında Darko yerine bir Bynum olsa mesela, maç başına 15.5 ribaund alamaz. Takımdaki en önemli skor opsiyonu Beasley olmasa veya yanlarında bir adam daha olsa belki 21 sayı atamaz maç başına. Ama emin olun, en kalabalık, geniş rotasyonlu kadroda bile çok sağlam iş yapar Love. Bir insan boşu boşuna 45 kere üst üste double-double yapmaz yani. 30 senedir 5000 tane oyuncu kötü takımlarda oynadı, takım arkadaşları dandikken bu adamlar niye 40 kere bile ulaşamadılar bu istatistiğe? Bir nedeni var demek ki. Love işte adı üstünde çocuk Aşk ile oynuyor bu oyunu.

5 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

birileri sayı atıcak birileride ribaunt alıcak kötu takımlarda , howardın yanında oynasa misal kim daha çok ribaund çeker ? , şampiyonluğa oynayan bi takımda sadece ribaunt alması yeterli olurmu (rodman sadece ribaunt almazdı ) bi playoff maçında ne kadar durabilir gasolun arkasında ve daha biçok soru ... herzaman kendini oyuna vermesi konsantrosyonu vs taktir edilesi tabiki ,kendini oyuna verdiği her maç ribount çekmesi şuanki takımında çok kolay olduğu gerçeği değişmez defansif ribaunttan fazla hucum ribauntu veren bi takım yok, rakiplerde yuz de yuze yakın bi yuzdeyle oynamadığına göre?

berkd dedi ki...

@ Adsız

Bu eleştirilere gerekli soruyu yazmış zaten sabonis yazıda. Moses Malone'dan bu yana 100'lerce uzun oynadı da niye hiç biri bu rekoru egale edemedi? Madem ki ilaç kötü takımda oynamak bugüne kadar en az 5-10 kere egale edilmiş olması gerekmez miydi bu rekorun? Kabul edin arkadaş adam hakkını veriyor kendi oynadıgı oyunun. Takımı kötü olmasa, rakipleri %100le atsa gibi abuk argümanlar üretmeyin işte.

bigben dedi ki...

İyi de bu adam 42 dakika oynamıyor ki! İlk senesinde 25 dk'da 9 rib, geçen sene 29 dakikada 11 rib yaptı. Bu sene ise 36 dk kalıyor parkede.

Tamam Milicic kötü diyelim. Geçen iki seneyi de 20-10'luk Al Jefferson'la geçirdi.

Yani deme o ki, Love yetenekli. Ve yetenekleri bu sayıların gösterdiğinden çok daha fazla.

Bütün borular sizin olsun dedi ki...

Rodman sadece ribaund almazdı tamam da, sayı makinası mıydı? Ben mi yanlış biliyorum?

Ekin dedi ki...

37-23 ile yine selam gönderdi.