BIY AD

25 Şubat 2011 Cuma

Murphy Eski Takımında (Şimdilik)

Nets Troy Murphy ve 2. tur draft hakkını Warriors'a yollayıp karşılığında Gadzuric ve Brandan Wright'ı aldı. Gündem yoğunluğundan dolayı yalnızca haber olarak geçmiştik. Şimdi biraz daha değinelim Murphy takasına. Ama çok derine dalmayacağım çünkü başlıktan da anlayacağınız üzere Warriors'ın Murphy'yi kontratını satın alıp yollaması bekleniyor. Magic, Celtics, Knikcs gibi takımların pusuda beklediği söyleniyor Murphy için. Bu takımlar içerisinde Magic Murphy'nin süre bulabilmesi adına en uygun takım belki ama onların Murphy'yi alması yeniden '4 dışarda' sistemine döneceğini gösterir ki ben bu sistemin başarılı olacağına ihtimal vermiyorum. Celtics Murphy'yi alsa bile düne oranla şampiyonluk ihtimalini hayli az görüyorum. Kaldı ki son takasların ardından uzun forvet pozisyonu çok kalabalıklaştı. Knicks açısından mevcut yapıyla en makul hedef konferans yarı finali gibi görünüyor. O sistemde belki Amar'e'nin arkasında benchte kalır ama koca ligde kendisine en uygun takımı da bulmuş olur Murphy. Beş numarayı Amar'e ile beraber paylaşırlar hem. Kesinlikle çok yarar sağlar Knicks'e.

Warriors'ın Murpy'yi serbest bırakacağına dair çıkan haberlerin altında yatan nedenler aynı pozisyonda David Lee'nin bulunması ve takımın playoff ümidinin kalmamış olması. Playoff potasının 4.5 galibiyet dışında olsalar da 8. sıra için batıda bol talip var ve araya bu takımlar sıkışmış durumda. Warriors adına benim de pek umudum yok ama Murphy ile yola devam etmeleri eğlenceli olabilir. Uzunca zamandır uzak kaldığı Golden State forması ve nispeten daha kısa süredir uzak kaldığı basketbola döndüğünde başarı gelir demiyorum ama güzel bir birliktelik çıkabilir ortaya.

Bu sene Avery Johnson'la yıldızı bir türlü barışmadı ve rotasyonda yer bulamadığı için en son geçtiğimiz sene sağlıklı bir şekilde izlemiştik Murphy'yi. İzlediğimiz yıllarda rakip pota altına yalnızca ribaund almak için girerdi, zaten boyalı bölgeden bulduğu sayıların geneli de bu ofansif ribaundlarla gelirdi. Onun haricinde kendisini şutör guard'dan sayardı ve Allah için hücum yönü değme şutör guardlara taş çıkarırdı. Eli ısındığında ligin en iyi şutörlerinden olurdu. Hem dış şuta bu kadar yatkın hem de ribaundlarda etkili nadir oyuncular içerisinde en değerlisiydi. Warriors'ta kalması halinde Keith Smart kendisini pivot olarak düşünür mü bilmiyorum ama bu pozisyonda ilk beş başlaması eğlenceli olabilir. Tabi Curry-Ellis ikilisinden şut fırsatı bulabilirse... Dediğim gibi takım olarak herhangi bir yükseliş olmaz ama daha da keyif veren bir basketbol oynarlar.

Nets cephesindeyse değişen bir şey olacağını sanmıyorum. Murphy'den sezon boyunca hiç bir katkı alamadı Avery Johnson. Bu konuda sorunun koçta olduğunu düşünüyorum ben. Ama gözden çıkardıkları süre vermedikleri bir oyuncudansa Brandan Wright gibi potansiyelli birini almaları makul karşılanabilir. Yanlış anlaşılmasın potansiyelli olduğu benim fikrim değil, Nets böyle düşünmüş olacak ki Murphy'ye karşılık istemişler kendisini. Atletikliği ve hızlı ayaklarıyla draft olduğu yıllarda beklenti yüksekti Wright'tan ama bir türlü istenen seviyeye gelemedi. Nets'te o bölgede kuru bir kalabalık var. Küçük bir ihtimal ama Humphries'ten formayı kapıp kendini ispat etmek isteyecektir. Aynı durum Gadzuric için de geçerli ama ona gösterilecek tahammülün seviyesi daha düşük olacaktır.

NOT: İyi ki çok derine girmeyeceğim demişim...

0 FARKLI FIKIR: