BIY AD

13 Mayıs 2010 Perşembe

LeBron'dan İnciler

Dün geceden beri kısa bir süre hariç internet erişimim yoktu. Yazamadım bunları. Maça saatler kala yazayım bari. İki gün önceki Cavs-Celtics serisinin 5. maçıyla ilgili dünkü antremandan sonra yaptığı açıklamalarda bir inciler var ki LeBron'un, sormayın gitsin... Söz onda, aralarda ufak tefek yorumlarla:

- Bazen işler yolunda gider bazen gitmez ama bizim ortaya koyduğumuz mücadeleyi sorgulayamazsınız. Performansımdan dolayı asla hayal kırıklığı yaşamadım, daha iyi oynayabileceğimi düşünüyorum ama hayal kırıklığı yok.

Bir dakika, bir dakika? Ne? Çembere gitmeyen, hücumda diğer oyuncular can çekişirken topu bile istemeyen bir adam bunları söylüyor? Daha iyi oynayabilirmiş? Daha iyiyi geçtim, sadece biraz daha kafasına oyuna verse LeBron, yine maçı kazanma şansı olabilirdi Cavs'in. LeBron'un 5. maçta Ne kadar vurdumduymaz ve isteksiz olduğuyla ilgili bilgi sahibi değilseniz: tık 1 ve tık 2

- Ben bu takımın lideriyim ve diğer oyuncuların benim peşimden gelmesi, beni takip etmesi gerekiyor ama aynı zamanda agresif de olmalılar.

Liderlik işte zor zamanlarda yapılır. 2, 4 ve 5. maçlardaki durumlarda yani. Ortadan kaybolup takım yalnız bırakılmaz. Herhangi bir oyuncudan bahsetmiyoruz, her maçta rakip takımı tek başına yenebilecek bir adamdan bahsediyoruz. Takımın lideri olarak çıkıp en azından mücadele etmen gerek.

- Bize verilen taktikleri uygulamaya çalıştık. Oyun planımızı sahaya yansıttık ama bu maalesef işlemedi.

Yani "Sorumlu ben değilim, oyuncular değil. Koç Mike Brown bir taktik verdi ki evlere şenlik. Onun yüzünden kaybettik" diyecek neredeyse, utanmasa.

Maçta göster(me)diği performansla hayalkırıklığına uğratmıştı beni, bir de bu tip açıklamalar yaparak üstüne tuz biber ekiyor. Zaten maçtan sonra da "Alt tarafı 3 maç kötü oynadım hemen bunu gündeme getiriyorsunuz" demişti. İstersen çık 30'da 4 at ama insanlar görsün birşeyler için çabaladığını, mücadele ettiğini. O zaman kötü oynamış olursun ama kimse seni bu kadar eleştirmez. "Kötü birkaç maç oynadı" deyip geçerler. Ama parkede iki çember arasında boş boş gidip gelirsen, ruh gibi dolaşırsan her türlü eleştiriyi de hakedersin.

Birçoklarına göre NBA'in en iyi oyuncusu olan adamın basketbola, takımına verdiği değer nedir acaba? Artık bundan sonra Celtics'e karşı 2 maçı birden kazanıp, finale kadar yürüyüp kupayı alsa bile LeBron hakkında bazı kişilerin bazı fikirleri değişmeyecek.

Son olarak da LeBron'un kendine olan güvenine ve bu yazının temel sebebine gelelim. LeBron kendisine yöneltilen "Taraftarın bu takıma inanması için bize bir neden söyler misin?" sorusuna: "Ben varım" dedi dün antrenman sonrasında. İşte sorun orada. Senin olduğun takıma güvenmemek çok zor ama sen 2 maçta çıkıp Celtics'i perişan edip, 3 maçta etliye sütlüye karışmazsan taraftarlar sana nasıl güvensin? Kaç kişi LeBron'un kafasının başka yerlerde olmayacağına ve deplasmanda maçı alıp ardından 7. maçı da kazanıp turu geçeceklerine %100 inanıyor acaba? LeBron'un kaybettikleri 3 maçta gösterdiği performansla bunun gerçekleşmeyeceği açık. Silkinip kendine gelmesi lazım acilen. NBA'i izlemekteki en büyük 3-5 nedenimizden biri umursamaz bir şekilde davranınca ister istemez sinirleniyor insan. Bunları yazıya dökmesem içimde kalacaktı. Bu gece de maç için ayakta kalmayı düşünüyorum, umarım konsantre olmuş, hırslı bir LeBron izleriz. Aynı zamanda bu Cavs'in tura tutunması için tek şansı...

29 FARKLI FIKIR:

BrkY dedi ki...

cavs taraftarı değilim ama baya baya inanıyor insan. gününde olmasa bile yenebilirler pek hatta

KskHyTr dedi ki...

""- Bize verilen taktikleri uygulamaya çalıştık. Oyun planımızı sahaya yansıttık ama bu maalesef işlemedi.

Yani "Sorumlu ben değilim, oyuncular değil. Koç Mike Brown bir taktik verdi ki evlere şenlik. Onun yüzünden kaybettik" diyecek neredeyse. ""


Diyecek neredeyse değil aynen öyle diyor:) Eeee mike brown da haketmedi değil bu eleştiriyi... Lebronun bazı maçlarda yanlış şut tercihleri ve zorlama pozisyonları kullanması sonrası kaybedilen maçlardan sonra lebron çok iyiydi zaten maçı o getirdi oraya maçta onun sayesinde asılı kaldık öyle süper böyle süper demesi devamlı bir k.ç yalayıcılık rolünde olması sonunda böyle demeçlerle muhattap eder adamı... Oyuncunun yanlışlarını söyleyip pozitif eleştirip onu geliştireceğine yok lebron böyle süper şöyle süper diyerek noktaladı basın toplatılarını brown... Takım koçundan çok clevland amigosu gibi davranırsan basın karşısında oyuncuda bahaneyi koçta bulur çok normaldir... heleki bu süper ego lebronsa...

Antimadde dedi ki...

Bence Lebron, Mike Brown'a ve takım arkadaşlarına çok kızmış nedense.Herhalde şöyle düşünüyordur.Orlando,Lakers,Phoenix karşı tarafa maç bile vermeden final oynuyor koskoca benim olduğum takım 7 maç oynayacak.Yinede ben bu gece Lebron'ın ve Cavs'ın geri döneceğini düşünüyorum.Hatta bu turu Cavaliers'in atlayacağını düşünüyorum ancak böyle bir takımın Orlando karşısında hiç şansı yok.

ARTçı dedi ki...

lebron bence koçuna inanmıyoru..Taktiğine inamıyor. takıma inanmıyor..İnanmadığını da bak ben istediğimde maçı alırım..Ama senin taktiğinle maçı alamayız dedirtiyor..Zira lebron isiyorki her daim tek o olsun yanındakiler figüran olsun bugüne kadar gep böyle oldu figuranlarla oynadı..ama rtık rol oyuncularıda var bu takımda..shaq jamison gibi..

lebron bence koçunu sabote etti kaybettikleri maçlarda...

dfn05 dedi ki...

. NBA'i izlemekteki 3-5 nedenimizden biri umursamaz bir şekilde davranınca ister istemez sinirleniyor insan. Bunları yazıya dökmesem içimde kalacaktı.

bu söylediklerin tam da benim maçı izlerken düşündüklerimdi.. eger bu kadar saygı görüyorsa bu kadar güveniliyorsa ona takım arkadasları da dahil,diğer takımdakilerin 5 te 4ü de dahil=) herkes gözünün içine bakıyosa bunu yapmaya hiç hakkı yok demektir .. süper yıldız böyle olunmuyo ( daha önce adsız olarak yazmısım aynı seyi o yüzden uzatmıcam) ancak dünya üzerinde onun için tv karsısına gecen insanlara da saygısızlıktı yaptıgı umarım artık aynı seyi yapmaz kararsızlıga düşürdü hepimizi izleyip izlememe konusunda ..

açıkçası bu seride izlemeye doyum olmayan bir oyuncu varsa işine saygı duyan herseyini ortaya koyan o da rajon rondo ..

Serhat dedi ki...

"Taktik maktik boş ver aga, ben oynarsam yeneriz herkesi" demeye getiriyor adam hem eylemiyle hem söylemiyle...

"Başarı istiyorsanız suyuma gidin, benim istediğim adam koç olsun, benim istediğim oyuncular kadroya gelsin hatta sadece beni destekleyecek seyirciye bilet satılsın" anlamında bir söz.

Antipatik mi, şüphesiz. Peki hiç mi haklılık payı yok söylediğinde... Lebron psikopata bağlarsa (ne kadar çirkin bir tabirdir yareppim bu psikopata bağlamak :p) Cavs'ı da Nets'i de şampiyon yapacak güçte bir adam desem kim itiraz eder...

İşin kötü tarafı da bu zaten... Böyle kalibrede bir adamın bu gerçeği bu kadar fütursuzca dile getirmemesi gerekir. Rahmetli babam "Her doğruyu her zaman söylemek doğru değildir" derdi, bu durumu kastetmiş herhalde.

Ah be Lebron, bence de sizin coach şampiyonluk çizgisinde bir adam değil ama senin onu kurtların önüne atman değil sahiplenmen gerekir. (Oldu olacak "insan coach'unu eleştirir mi be koçum" da diyeyim tam olsun ehueaheuahau :))

Asphalt Monkey dedi ki...

Birisi bana, ileride bir takim 3-0'dan turu cevirip 4-3 yapacak dese hic duraksamadan LeBron derdim, ritmini yakaladiginda ne onu durduracak adam var ne de LeBron'un ceviremeyecegi tur.

Ama diger yandan da, dünyanin en elit basketbolcularini barindiran NBA'de, ben oynuyor olsam bu adamin takiminda kesinlikle oynamak istemezdim. Adam kendini tek kisilik takim hüvviyetine soktu, ben bunlarin lideriyim bu takimi buradan ancak ben kurtaririm tarzi aciklamalari ilk degil.

Kendisine de en güzel cevabi zaten son mac öncesi Doc Rivers verdi Rondo'nun 4. mac performansiyla ilgili bir soruyu cevaplarken: “We don’t need anyone to play hero basketball. We have to be a team. We’re good when we’re a team.”

Takim olmak, fark yaptigin normal sezon maclarinda sampiyon olmuscasina sevinerek dans etmekten ibaret degil. 1-2 kisinin eline bakan takimla komple takim olanlar kendini Playofflarda belli eder.

Yazdiklarim birbiriyle celisiyor olabilir ama kisaca demek istedigim, Sabonis'in de dedigi gibi isterse buradan turu gecip sampiyon olsun, karakteri hakkindaki düsüncem hic degismeyek. Sevemedim gitti seni sütoglan, zaten kocunu da sevmezdim.

Osman dedi ki...

Pardon ama LeBron'a şu dünyada kaç kişi saygı gösteriyor? Haterı fanından mantıklı olarak daha fazla olan bir basketbolcudan bahsediyoruz.

Adsız dedi ki...

Türkler gibi sadece tabela yorumu yapmayı bırakın artık.Bu adam geçmiş ve yakın zamandaki cleveland kadrolarını en kötü günlerde taşıyabileceği en iyi yerlere taşımadı mı playofflarda ? Bunların arasında final oynamışlığı yok mu dünyanın en saçma kadrolarından biriyle.

Ben bu takımın lideriyim lafını da ben bu takımın tek oyuncusuyum tek başıma oynarım diye çeviren arkadaşa da elimden /facepalm yapmaktan başka bir şey gelmiyor.

Adam hayatının önemli maçlarından birinde kötü oynadı diye yerin dibine soktunuz.Çünkü bunu yapan insanlar dünyadaki diğer boş yorumcular gibi her olayı tek maça bağlayıp bununla beslenen insanlar.Lebronun bu performansına fazlasıyla ihtiyacınız vardı , klavye başında bu yorumları yazarken zevkten 8 köşe olduğunuzu görebiliyorum.

Adsız dedi ki...

Şaka gibi konuşmuş resmen. Kafasının olmadığı o kadar belliydi ki. Hatta bir pozisyonda dikkatimi çekti sanırım 3. periyottaydı( tam hatırlamıyorum) Lebron savunma için içeri gömüldü, boyalı alana doğru yöneldi fakat arkasında kimse yoktu. Arkasında veya yanında pas alabilecek bir tane Boston oyuncusu yoktu. Bulamadım linkini, haliyle gösteremiyorum ama dikkatinizi çekmiştir belki de. Tüm Bostonlular sahanın bench karşısındaki tarafta toplanmışlardı hücumda, Lebron diğer tarafa yöneldi. Tam bi trajikomik tabloydu, ne yapacağını bilemeyen, eli ayağına dolanan Lise Basketbolcusu gibiydi.

Adsız dedi ki...

2 saat sonra görücez Lebron'un ne kadar büyük olduğunu.Ya winner olacak ya da tarihin gördüğü en ihtişamlı loser..

Adsız dedi ki...

Kolaydı öyle bir maçla winner olmak:) Daha nba finali bile göremedi unutmayın hemen. Ama isterse görür o ayrı hahahahaha. Şimdiye kadar istemedi doğru:)))

Asphalt Monkey dedi ki...

Facepalm yapan adsiz arkadasim, yazida da gectigi gibi birisi "Taraftarın bu takıma inanması için bize bir neden söyler misin?" sorusuna: "Ben varım" diye cevap veriyorsa ve buna benzer aciklamalari baska zamanlarda da yaptiysa ben onun takim icin degil kendisi icin oynadigini düsünürüm. Tekrar söylüyorum, adamin oyununu elestirmiyorum haddime düsmez zaten ama karakter olarak bana itici geliyor.

Adsız dedi ki...

2007 NBA finali Cavs-Spurs..Biraz araştırma yapalım yazmadan önce.

Adsız dedi ki...

boston elerse lebron loser mı olacak? oha be kardeşim oha.

ha keşke elense de nyk biletini alsa hemen..

Adsız dedi ki...

lebron gayet haklı koç mike brown yüzünden gitmiştir seri. lebron tek başına alabilirdi evet ama istemedi..

Adsız dedi ki...

lebron bana göre hiç bi zaman winner bi oyuncu olamamıstır, gösterdiği bu son celtics performansıyla da bunun cok daha uzağında oldugunu ispatladı ebnce artık...

sadece istatistiklere oynayan, şişirme istatistiklerle kendini yere göğe koyamayan bi adam bence...

istese tek basına mac alır, durduracak takım oyuncu yok fln demiş yukarıda arkadaslar ama bu biyere kadar kadar geçerli bu şişkin egosu ve tavırlarıyla belki mac alır gercekten ama tek başına bi seri kazanamaz!!

detroit in ilk sampiyonluk senesinde, t-mac li orlando nun 4-3 kaybetiği detroit serisinde de t-mac 50li sayılara ulasarak adeta tek basına savasıodu detroit le tek basına mac alıodu, ki o orlando kadrosu bu cavs kadrosunun 34te 1 i flndı heralde... işte bana göre 7.macta seriyi kaybeden t-mac in benchte gülüşü ile lebron un yaptıgı acıklamalar ve elenme tarzı arasında fark yoktur bence su durumda....

bu gecede gördük cavs taraftarı rahat olsun ben varım söylemleri ve demeçlerini nasıl patladı .tunde..

nba in gördüğü en iyi fiziksel özelliklerde ve istatiksel adamlardan biri olabilir belki ama hiç bi zaman bi winner ve sampiyon olarak hatırlanmıcak... bu yoluda kendisi secti... gecmiş olsun kardeşim bundan sonra da gittiğin yerde yapılanma, takım kurulması havalarıyla en az 2 senesini yicek sonrası allah kerim bakalım...

ne yalan söleyim bu duruma da oldukca sevindimm.... bana göre de overrated bi oyuncu cunku...

aytac

ARTçı dedi ki...

zerre kadar basketboldan anlayan adam lebron na overated diyemez

ha sevmezsin haa nefret edersin ama bu sana işkembei kübradan sallama hakkını vermez..

bu senin nba i değil sevdiğin adamları izlediğin anlamına gelir..

ha seriyi kazanamaz falan demişsin.. cavs- detroit serisini hatırlatırım sana o zaman.. detroiti cavs değil lebnron süpürmüştü.. hemde çöp takımla.. gibsonla şerbiakla..

bilmeden atıp tutuyorsunuz ya ona ben daha çok gülüyorum..

lebrondan nefret edebilrisiniz ama oyunculuğuna laf etmek için önce onun geçmişini bi araştırın...

Adsız dedi ki...

Lebron'a overrated denmez ama "içeriyi giriyim, smacımı vuruyum, yüzüğüde alıp gideyim" tadında basketbol oynuyor. Maalesef o kafayla oynayana playoff'da yüzük vermiyorlar sevgili Lebron.

Sahada biraz ciddiyet ve kavga lazım o yüzüğü alabilmek için. Normal sezonda helva kıvamında oynayan Celtics sizi döverek yendiyse bir kendinize bakacaksınız.

Ayrıyetten Cavs takımı kötü diyenlere gülüyorum artık. Emin olun şu takımın hocası SVG bile olsa(P-Jax, Popovic falan demiyorum) bundan çok daha iyi yerlerde olurlardı.. En azından Lebron'un kafasına vura vura birşeyler öğretirdi.

Bir dönem Kobe'de şu anki Lebron gibi oynuyordu. Çıkıp 4 maç üstüste 50-60 falan atıyordu, abuk subuk istatistikler yapıyordu. Sonra playoff'ta Suns, Spurs tokatlayıp gönderiyordu.

Lebron bu kafayla giderse ebay'de satılan çakma NBA yüzüklerinden ötesini göremez..

Adsız dedi ki...

Bence CAVS bu seriyi saçma sapan hucum planları üzerine değil de sezon içinde ki maçlarda olduğu gibi lebron'un birebirleri üzerine kursaydı çok rahat geçerlerdi celtics'i.

Adsız dedi ki...

nasil lebrona overrated denemez ,kabak gibi ortada overrated oldugu adama nba'e gelmis gecmis en yetenekli oyuncu diyorlar,overrated manasi hakketiginden daha fazla deger gosterilmesi demek.bunu diyenler jordan,kobe gibi adamlari ya hic izlememis ya dayak yememisler hic,yetenekden kasit fiziksel ozellikleri atletik yapisi ise buna yetenek diyen adamin basketbol bilgisinden suphe ederim,hani avatardaki gibi bir imkan olsa lebronun vucudunu kullanabilseler birak jordan,kobe gibi oyunculari bir tmac-vince carter gibi adamlar nba'e klozet muamelesi yaparlar.adam iceriye dalislarini durduramiyolar bu yapisi yuzunden, buldozer gibi geliyor ama giremeyince iste yetenek orda ortaya cikar.nba'e gelisi, pazarlanisi,nba icin bir super star yaratildi,david stern bizzat arkasinda bu adamin,hakem hatalari lebrona icin uygulanan ozel kurallardan bahsetmiycem bile,hepsi lebron daha iyi gozuksun diye, bu adamin ortalamalarina bakip kandiriliyorsunuz,adam td ortalamasina yakin oynuyor ama lebron takiminda kimi yukseltmis.

Adsız dedi ki...

su cleveland kadrosunu begenmeyen adam basketboldan anladigini iddia etmesin,hele doguda is yapamayacaksa batida hic yapamaz,ama ne kadar iyi oldugunun bir onemi yok cunku bu kadro sampiyon olmak icin degil lebron iyi gozuksun diye olusturuluyor,nba'e geldiginden beri hersey onun icin dizayn edildi,sonra basarisizlik gelince lebron suclanmasin,elemanlar kotu mike brown kotu.iddia ediyorum su iki macta lebron sakatlanip bu iki maci oyanayamayacagi kesin olsaydi cleveland bu turu gecerdi.Turkiye'de lebron oncesi cleveland taraftari olmadigi icin farkinda degilsiniz ben gercek cleveland taraftari olsam bu adamin kovulmasini isterdim cunku ortada cleveland yok ortada lebronspor var,ha ne zaman yeniliyor ozaman tekrar cleveland oluyor.kusura bakmasin james hayranlari; nothing is more dramatic than the truth.

Adsız dedi ki...

Lebron sıçtı, bez getirin.

Adsız dedi ki...

sabonis ayıp ama her yorumu yayınlayacaksan böyle neden kontrol zımbırtısı koydun ki oraya.Sevmiyorsanız sevmeyin arkadaşlar Lebron'ı zaten zeki adamları kimse sevmez.Herhalde bu üreme sırasında öne geçme ile alakalı hayvansı bir istek.

Adsız dedi ki...

bir arkadaş kobe ile james'i kiyaslamış , kulaktan dolma bilgilerle gelip burda saçma kıyaslamalar yapmayın bir kere o 50-60 sayılar öyle kolay atılmıyor , kariyerlerine bakın bakalım büyük oyuncular dahi hayatlarında kaç defa o sayılara çıkabiliyor,ayrıca kobe o zaman atmak mecburiyetindeydi çünkü lakersın kobe ve odom harici kadrosu türkiye liginde playoffu zor yapacak bir takımdan halliceydi.smush parker ve kwame brown ilk 5 çıkıp 30 dakka süre alıyolardı.o lakers kadrosuna batıda playoffa sokmak bile başlı başına çok büyük bir başarıdır.phoenixe 4-3 elenmek bile büyük başarıdır.clevelandın kadrosuyla kesinlikle kıyaslanamaz.

Adsız dedi ki...

lebronun elestirilmesini bile cekemiyolar,neymis lebron zeki oldugu icin elestiriliyomus :)))) ,
lebron zekiyse sende einstein filan olmalısın en kötü metin olursun.

Xscape dedi ki...

lebron hayal kirikligi yaratti fakat kobe de bu yollardan gecmisti. 04-05 sezonu lakers-detroit finalini hatirlayan var mi burada bilmem. lebronun su an dustugu durumdan daha feci haldeydi, adeta takimi satmisti. hem de finallerde. onu jordanla kiyaslayanlar susup kalmisti. simdi lebron da mental acidan daha alacagi cok yolu oldugunu gosterdi. buyuk oyuncu sadece yetenekle olunmuyor. buyuk maclari buyuk oynamak gerekiyor.

Adsız dedi ki...

yahu sen türkçe biliyormusun adam ne yazmış oraya farkındamısın.Lebron ...,bez getirin yazmış.Ben sözümü o lafın üstüne yazdım.Eğer o lafı sen yazdıysan o lafı savunuyorsan yok ben eleştirimi bez getirerek anlatırım diyorsan sana cevap verdiğim için kendimden utanırım. Sen buna eleştirmek mi diyorsun.Eleştirinin ne olduğunu bile bilmiyorsun daha.Lebron zeki diye eleştiriyorlar gibi bir lafı benim yazımdan çıkarman için türkçeyi yeni öğrenmiş bir turist olmalısın.Lebron'ın iticiliğinin en büyük nedeni aptala yatmaması.Wade gibi etliye sütlüye karışmayan bir adam olsa aşık olursunuz adama.İnsanlar aptala yatan insanları sever hiç kimse zekileri sevmez.Siz lebron-hater'ların sözleri tamamen hakaret etme üzerine.Yok Lebron Winner değilmiş,yok lebron ... yapmış.Adam gibi eleştirmeyi öğrenin önce.Ben çok seviyorum sanki Lebron'ı.Sizden daha az seviyorda olabilirim hatta. ama sürekli nefret yorumları yazıyorsunuz hiçbiriniz objektif yorumlar yapmıyorsunuz.Harbidende suyu çıktı şu Lebron muhabbetinin.

Adsız dedi ki...

19:40 adsız a katılmakla beraber blog'unda suyunun çıktığını düşünüyorum. james bi elendi, üst üste konular açılmaya başladı, hepsi de lebronu eleştirmeye yönelik. subjektifliğin suyu çıktı buranın da.