BIY AD

3 Ağustos 2009 Pazartesi

Enes NBA'e Göz Kırpıyor

Türkiye basketbolunu yeterince yakından takip etmesem de, Enes Kanter ismini yaklaşık 1 yıl önce duymuştum bir arkadaştan. Müthiş bir yetenek olduğundan bahsediyordu... Bu genç adam her geçen gün adını daha fazla duyursa da, maalesef ben hala onu izleme şansını yakalayamadım. Genç derken gerçek anlamında kullanıyorum, 22-23 yaşında olup da "genç yetenek" olarak lanse edilen oyunculara oranla 5-6 yıl ileride. 1992 doğumlu, henüz 17 yaşında. Boyu 2.08, ama yaptığı işler boyundan bile büyük. Ayrıca yaşını göz önüne aldığımızda, boyunun 2.10-2.14 arası bir yere kadar uzayacağını tahmin edebiliriz.

Dün sona eren 2009 Avrupa Gençler Şampiyonası'nda yarı finalinde, Sırbistan'a karşı takımın attığı 61 sayının 32'sine imza atarken, topladığımız 43 ribaundun 25'ini çekmişti. Buna rağmen Sırbistan bizi 66-61'lik skorla elemişti. Bunun üzerine Enes disiplinini hiç bozmadan, üçüncülük maçında da 35 sayı 19 ribaund ile oynamış. Bana göre turnuvanın başında, bunlardan da etkileyici bir olaya imza atmış. Büyük bombaları da sona sakladım: Enes 16 dakika oynadığı Letonya maçında tam 16 ribaund alırken, turnuva boyunca yakaladığı 18.6 sayı, 16.4 ribaund ve 1.8 blok ortalamalarıyla basketbol dünyasının dikkatlerini bir kez daha üzerine çekmiş.... Ne diyebilirim ki? Kelimeler kifayetsiz kalıyor.

Maçını izlemedim ama youtube sağolsun birkaç dakikalık kliplere ulaşabildim. Gerçekten post hareketleriyle olgun pivotları andırıyor. Dış şutlarda ise bleğinin yumuşaklığı dikkat çekiyor. İşin savunma yönünde yaşıtlarına (gerçi genellikle 1-2 yaş büyüklerine karşı oynuyor) karşı iyi işler çıkarıyor. TBL, Euroleague ve ana sahne olarak ileride, NBA'deki oyunculara karşı ayakta kalabilirse gerçekten mükemmel bir oyuncu olacak gibi duruyor. 2011 NBA draft'ına girdiğinde lottery (yani ilk 14) seçimi olması kimseyi şaşırtmamalı.

İnşallah bu sene TBL'de bolca süre alır ve kendisini bir üst seviyeye karşı geliştirme fırsatı elde der. Biz de onu sıkça izleme fırsatını buluruz. Tanjevic'ten yana şüpelerim olsa da, böylesi bir yeteneğin TBL'de dakika almaması basketbola hakaret olacaktır.

4 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

geçen sezon çok önemli maçlarda süre verdi ona tanjeviç euroligde de oynadı ligde beşiktaşa karşı oynadı kısa sürede 8 mi 9mu ne ribaund almıştı bu sezon daha çok süre alacaktır buna eminim

stickman dedi ki...

geçen sene mayıs ayında konya'da yapılan genç erkekler türkiye şampiyonasının final maçında izlemiştim Enes'i. gerçi maçı Pertevniyal'e kaybetmişlerdi ama Enes'i izlemek gerçekten çok keyifliydi. maçı izlerken yanımdaki Enes'in adaşı olan arkadaşıma; "şu an, gelecekte nba'de çok başarılı olacak bir oyuncuyu izliyor olabiliriz ve o senin adaşın, bu duyguyu alabiliyomusun" demiştim. bu cümleyi çok net hatırlıyorum. bu istikrarıylada tahminlerimiz yerini bulacak gibi duruyor :)

10ur dedi ki...

lottary pick!?
enes şu anda ricky rubio etkisi gibi 1 etkiye sahip tüm dünyada
16 yaşındayken vücut olarak erken geliştiine ve akranlarına göre avantajı olduğu söylenip bu etki hakkında beklenmeli deniyordu ama bu yıl bakıyorumda müthiş bir yumuşak bir bileğe sahip olduğunu gösterdi bize ayrıca dejan musli gibi euroleague sertliğine sahip bir insan azmanını deniz döktü
bence ens ilk 3 seçimi için e büyük adaydır drafta girmesine 2 yıl daha var bazıları güvenmesede 2 yıl sonra tanjevic onu 1 numaralı seçim yapabilir enesi, heleki muslinin dünya şampiyonasında mvp seçildiğini düşünce onun kadar yetenkli amerikalı gençleinde gelmediğini düşünürsek bu hiçte uzak 1 ihtimal değildir bence

fairfax dedi ki...

@10ur
imza.