BIY AD

12 Eylül 2009 Cumartesi

Gelmiş Geçmiş En İyi

Milyonlara, çoğu NBA otoritesine ve tabii ki bana göre öyle... Michael Jordan'ı tarif etmek için başka birşey söylemeye gerek yok belki de. Söyleyeceksem de bir başka yazıya artık. Burada birkaç saat önce Hall of Fame'deki konuşmasına değineceğim kısa kısa notlarla:

- En önemlisi, hayatı ve kariyeri boyunca karşısına çıkan şeylerin içindeki kazanma ateşini körüklediğinden bahsetti. Bu ateşi de en başta ailesinden ve kardeşlerinden aldığını söyledi.

- Yıl 1994 Jordan ilk emeklilik zamanlarında, Bryon Russell ile karşılaşmışlar. Russell Jordan'a "Niye bıraktın ki? Hadi giyin de gel seni savunabilirim/durdurabilirim" tarzında birşey söylemiş. Yıl 1995, ilk Jazz-Bulls maçında, Jordan Russell'a: "Hadi bakalım sana beni savunmak için bir fırsat". Majesteleri, ardından gelen 2 senede de ona kendisini savunmak için birçok fırsat verdiğini belirterek iğnelemeye devam etti.

- Ünlü bir sözünü kendisi anlattı... Bir maçta Bulls 5-10 sayı gerideyken, Jordan 15-20 civarı sayı üstüste üretiyor ve maçı kazanıyorlar. Yardımcı koç Tex Winter Jordan'a: "Takım kelimesinde 'Ben'in B'si yok" diyor. Jordan'ın cevabı, "Ama 'galibiyet'te var"

- Jordan konuşmasını "50 yaşımda basketbola geri döneceğim" diye bitirdi ve bütün salon gülmeye başladı. Jordan: "Hayır gülmeyin. Asla 'asla' demeyin. Çünkü korku gibi sizi kısıtlayan şeyler, genellikle ilüzyondan ibarettir."

Ayrıca Stockton'ın konuşmasında "Beni çok uzaklardan desteklemek için gelenler oldu. Aslında düşünüyorum da Michael'ı görmek için gelmiş olabilirler. Ben bunu anlamıyorum, adam bir şut sokuyor yıldız oluyor" şeklinde Jordan'a değinmesi de hoş bir düşünceydi.

Genel olarak Stockton'ın konuşması eğlenceli iken, Sloan'unki biraz bayık ve gün gün hayatını anlatan bir konuşma oldu, Amiral ise tek tek herkese teşekkür etti diyebilirim.

Sadece birkaç tane aklımda kalan yeri paylaştım, 15 dakikalık bir konuşmaydı herhalde yaklaşık. Kaçıranlar internetten bulup izlesinler, kesinlikle tavsiye ediyorum.

2 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

jordan'ın yanındaki hatun kim ya? yakışır majestelerine...

Adsız dedi ki...

yenge erik gibiymiş kütür kütür