BIY AD

10 Ağustos 2009 Pazartesi

LeBron ve Kaybetmeyi Bilmek

Blog'u bir süredir takip edenler LeBron'un karakterini ve inanılmaz büyük olan egosunu eleştirdiğimi bilecektir. Magic'e elendikten sonra da bu karakterini ortaya koymuştu. Elendikleri maç sonrası ne Magic takımından birinin elini sıkmış, ne biriyle konuşmuş, ne de basın toplantısına katılmıştı.

2 gün önce yaptığı açıklamalarda "Şu anda olsa, basın toplantısına katılırdım, sonuçta siz olmasanız Tiger Woods, Dwyane Wade, Peyton Manning gibi yıldızlar da olmazdı" demiş. İnsanın hatasını kabul etmesi güzel şey. Ama bunu keşke zamanında akıl etseydi. Örneğin McGrady 2 sene evvel, ilk turu geçememe hastalığını yenemedikten sonra basın toplantısında ağlarken çok mu zevk alıyordu sizce?

Ardından konuyu Magic takımından kimseyle el sıkışmamasına getirmiş: "Benim için el sıkışmak önemsiz, sadece olayı unutup geleceğe baktığım anlamına geliyor. Ayrıca normal sezonda kimse el sıkışmıyor. Benim yenilgiyi hazmemediğim falan yok. Bazen insanlar sizin yenilgiyi kabullenmenizi ister ama ben asla kabul etmeyeceğim. Zaten Dwight Howard'a da mail atarak kutladım ve finallerde bol şans diledim. "
Şu açıklamanın neresinden tutsam elimde kalıyor. Öncelikle "Kimse normal sezonda el sıkışmıyor" demecini okuduğum anda güldüm. Harddisk'imde ilk rastgeldiğim NBA maçının sonunu açtım ve şu yukarıda gördüğünüz sahneyle karşılaştım. Onun dışında yenilgiyi hazmeden adam, normal sezon maçı sonrası gidip çöp tenekesini tekmeleyip dağıtmaz. Onun da videosunu aşağıda bulabilirsiniz. Bunların üstüne el sıkışmanın yenilgiyi kabullenmek diye algılaması da çok saçma. Zaten dünyada hiç kimse "Off bizi ne güzel yendiniz, yürüyün be helal olsun" modunda rakibini tebrik etmez. Sadece bir gelenektir, ne kadar kazanma hırsınız olursa olsun sporun bu geleneğini devam ettirmeniz beklenir. Hele LeBron gibi bir yıldızsanız. Dwight Howard'ı e-mail ile kutlamasına ise hiç girmeyeceğim bile.

Bana göre çok saçma olan bu açıklamaların yanında, Nike'ın el koyduğu smaç videosu hakkında gayet mantıklı olarak "Benim bu işle bir alakam yok, Nike'ın kamptaki kuralları gereği yapıldı. Benim üzerimden basılmış bir çok smaç var. Blok koymayı seven biriyim, elbette bu tip pozisyonlar olacaktır" demiş. En azından buradan kurtarmış...

İşte yazı içinde bahsettiğim LeBron'un yenilgiyi çok güzel(!) hazmettiğini gösteren video:

1 FARKLI FIKIR:

dan dirik dedi ki...

Doğru söylemişsin, kazanma hırsıyla edepsizlik arasındaki çizgiyi bilememiş. Büyüyünce geçer diyeceğiz ama adama bakınca genç diyesim de gelmiyor.