BIY AD

10 Ağustos 2009 Pazartesi

Litvanyalı Denver'dan Ayrıldı

Nuggets, takımda son birkaç yıldır kenardan oyuna girerek skora katkı yapan Linas Kleiza'yı kaybetti. Kendisi, 2 yılığına 12.2 milyon dolar ödeyen Olympiakos'u tercih etti. Ayrıca gelecek yıl takımdan ayrılma opsiyonu da koydurmuş sözleşmesine.

Bu sene NBA takımlarının çektiği ekonomik sıkıntı nedeniyle aradığı kontratı bulamadı. Serbest oyuncular bu kadar azalmışken Nuggets için çok büyük kayıp. Danthay Jones'un ayrılmasının ardından gelen bu darbe ile, bench'leri daraldı hatta yok oldu diyebiliriz. Bakalım kime yönelecekler şimdi. Atlanta Hawks ile sözleşme yenilemeyen Ronald Murray aradıkları kan olabilir bence.
Kleiza'ya da kısaca değinelim. NBA'de kısa forvet olarak oynadığı kadar, uzun forvet mevkisinde de görev alıyordu. Avrupa'ya gittiğinde artık iyice 4 numaraya kayabilir. Hırsı ve skorer oyunuyla katkısı olacaktır ama Olympiakos için fark yaratacak bir isim değil bence. Hele senelik 6 milyon dolara.

3 FARKLI FIKIR:

Ty dedi ki...

Bench'leri daraldı derken, Draft'ten alınan UNC çıkışlı Ty Lawson ve Dahntay Jones'dan 2 gömlek üstün olan Afflalo'yu unuttun sanırım.

sabonis dedi ki...

Aslına bakarsan evet unuttum Afflalo'yu. Ama Lawson'ı unutmamıştım. Afflalo hücum yönünde evet jones'dan iyi ama defansif yönde çok farkları olduğunu düşünmüyorum. Afflalo tecrübeli oyuncular karşısında sıkça ters ayakta yakalanan bir oyuncu.

Lawson'ı ise izlemedim ama bu takımın zaten Carter gibi bir yedeği vardı. Yani bench gelişmedi aslında, Carter yerine bir adam geldi diyebiliriz. Çok merak ediyorum Lawson'ı...

Oyy yazdıkça yazıyorum, çok uzayacak =)
Sonuçta bu takımın hala kenardan gelip skor üreterek takımı rahatlatacak bir oyuncuya ihtiyacı var, demek istediğim bu.

Ty dedi ki...

Lawson kısa vadede beklenen konuma gelemeyebilir. Bir çaylaktan, hele hele TOP 5 pick'i olmayan bir adamdan bunu beklemek zor. Ama önünde Billups ve Carter gibi veteranlar varken çaylak duvarını çabuk aşacağını düşünüyorum. Fizik problemini de aşmayı öğrenirse, NCAA'lerde yaptığı katkının yarısını yapsa bile faydalı olacaktır bench'ten gelip. Carter'ın da epey sayılı günleri kalmışken basketbol adına, çok iyi bir hamledir bu.

Afflalo'ya gelirsek, ben çok umutluyum kendisinden. UCLA'deyken adı Lakers'la anılmıştı doğal olarak; bizler de epey bir takip ettik gelişimini. Savunması bana kalırsa gayet iyi ama Dahntay Jones seviyesinde de değil kesinlikle. Ama şutörlük ve oyun bilgisi bakımından Kleiza'dan aşağı bir tarafı yok. Detroit biraz da yanlış mekandı kendisi için, kendini göstereceğini düşünüyorum rahatlıkla.

JR Smith-Afflalo-Melo üçlüsünün götüreceği 2-3 rotasyonu gayet de yeterlidir bana kalırsa. Zaten 10 dakika oynayacak bir yedek için o paraları saçabilecek bir camia değildi. Takımın genel rotasyonuna bakılırsa, şöyle bir durum söz konusu,

Billups/Carter/Lawson
JR/Afflalo
Carmelo/Afflalo/Balkman
Kenyon/Andersen/Balkman
Nene/Malik Allen

Şu rotasyonda ciddi bir eksik göremiyorum ben. Bir 2-3 numara yedeği iyi gider elbette ama bu yedek Afflalo'nun süresini etkilememeli. Bir sakatlık oldu mu çıkıp 5-10 dakika oynayınca sırıtmayacak bir adam yeterlidir kanımca. Aslında Anthony Carter bile kotarabilir bu işi, geçtiğimiz sene de Billups'la aynı anda oynadığı vakitler olmuştu bolca.

Denver'ın asıl yapması gereken JR'ı yollamaktır bana kalırsa. Oyunu çok baltalıyor resmen. Son olarak da yine çete olaylarına karışmış, güvenemediğim bir isim hala.