BIY AD

1 Kasım 2010 Pazartesi

Böyle Karar Görülmedi

Son 10 yıla dönüp baktığımızda gerek koçlar gerekse GM'ler tarafından yapılan birçok hata görebiliriz. Joe Dumars'ın 2003 draftı 2. sırasında Darko Milicic'i seçmesi, birkaç ay önce Minnesota GM'i David Kahn'ın bir hiç uğruna takımın tek sahip olduğu şey olan Al Jefferson'ı vermesi ya da zamanında Ben Wallace'a verilen 4 yıllık 60 milyon dolar değerindeki kontrat bunlara sadece birkaç örnek. Geçtiğimiz günlerde de bu listeye katılacak yeni bir karar Cavaliers antrenörü Byron Scott'tan geldi.

Kariyerine dönüp baktığımızda fena bir geçmişi olmayan, ligde işsiz kalması zor baş antrenörlerden biri Scott. Fakat takımın tartışmasız yıldızı olan Antawn Jamison'ı bench'e çekme kararını duyunca şok oldum. Yani zaten LeBron James'i kaybetmiş bir takımı devralmışsın, elindeki malzeme belli ama sen hala oyuncularını ekonomik kullanma peşindesin. Playoff yapacağı bile garanti olmayan Cavs takımında benchten gelecek bir Jamison kabul edilemez. Zaten rakamlar da bize bunu söylüyor. Kariyeri boyunca 20-10'luk bir oyuncu olan Jamison bu yıl nedense %31'le şut atıyor, 6 sayı 2 ribaund ortalamarıyla oynuyor. Bu göz göre göre bir oyuncuyu yoketmekten başka bir şey değil.

Peki Byron Scott'ı bu kararı vermeye iten şey ne olabilir diye bir düşünelim. Aklıma ilk olarak oyuncunun Dallas'ta geçirdiği sezon aldığı Altıncı Adam ödülü geliyor. Ancak kariyerinin ilerleyen dönemlerinde özellikle Washington forması altında Butler ve Arenas'tan yoksun takımı yıllarca sırtında taşımış, 4 numarada kısıtlı boyuna rağmen harikalar yaratmış bir oyuncu Jamison. Özellikle de takımdaki hemen hemen herkes sürekli olarak sakatlanırken sağlam kalmayı başarabilen bir oyuncu. Bunu geçelim. Aklıma gelen 2. sebep Jamison'ın yaşı. Bildiğimiz gibi Jamison artık 34 yaşında ve o kariyerinin ilk dönemlerinde 50'ler atan potansiyelinden çok çok uzak durumda. Ama bu adam geçen sene de yaşlı değil miydi? Geçtiğimiz sezon New York maçında 23 ribaund alırken, sezonun genelinde 18-8 civarı bir ortalamayla oynarken 33 yaşında değil miydi? Yani kısacası bu da geçerli bir bahane olamaz. Elle tutulur hiçbir yanı olmayan bir hareket Byron Scott'tan. Umarım ne kadar yanlış bir karar verdiğinin erken farkına varır ve bu kadar değerli bir oyuncuyu bench'ten bir an önce çıkarır. Aksi takdirde kaçan bir playoff treni sonrası çok tepki alacağından hiç şüphem yok.

Tolga böyle düşünüyor ancak ben bu konuda ona katılmadığımı söylemeliyim. Antawn Jamison'ı ben mesela elimde olsa hiç oynatmam. 1 dakika bile. Playoff'lara kalma ihtimalimi biraz arttırmak dışında ne yararı var takımıma? Anında gönderirim takımdan elimde olsa. Ama Cavs'in Jamison'ı oynatmaması ciddi bir sıkıntı yaratıyor: Jamison'ın takas değeri düşüyor. Şu anda Jamison'a bakanlar "Oyyy adama bak 34 yaşına geldi patladı, hiçbir şey oynayamıyor. 5 sayı zor atıyor" diyorlar belki de. Halbuki Jamison oynuyor ve ciddi istatistikler kaydediyor olsa, takas edilebilme ihtimali artar. Ama elbette 2 senede 28 milyon dolar civarı bir kontrata sahip olan bu adamı iyi istatistik yapıyor olsa bile kim alır bilmiyorum. O yüzden dedim ya, elimde olsa hiç oynatmam "Git evde yat" derim Jamison'a. Hickson'dan aldığı her dakika, Cavs'in geleceğine ufak da olsa bir darbe sayılır. Gelecek sezon ise zaten her şekilde biten bir kontrat olacağı için rahatlıkla takas edilecektir. Ayrıca bütün bunları fantazi takımımda olmasına rağmen söylüyorum =) / Can

8 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

bence cavs şimdiden havlu atıp önümüzdeki senenin draft hesaplarını yapıyor. Zira 2003 te de Lebron için aynı ince hesapları yapıp bilerek maç kaybettiklerini kabul etmişlerdi.

gay prof. dedi ki...

Dallas yılındayken aldığı Dallasta iken aldığı olsa daha hoş olmazmı cümlede

ARTçı dedi ki...

34 yaşındaki jamisonmu yoksa takımın geleceği olabilecek hickson mu? norm al karar bence.. hatta yıpranmaması içinde mantıklı buluyorum..

Adsız dedi ki...

mini afro kobe yle 00-01 sezonunda yaptıkları düello kıvamındaki maçı hala arşivimden sık sık açar izlerim.
ikiside 51 er sayıyla bitirmişti maçı,kobe nin ilk 50 sayı performansıydı o maç,antawn da uzun yıllar sonra ilk kere arka arkaya 50 sayı atan oyuncu olmuştu o maçta.

çabuk düştü byron scott ın gözünden gerçekten.

Adsız dedi ki...

Bence asıl amaç J.J.Hickson' ı takıma monte etmek olabilir. Jamison'a da ikinci 5'e liderlik görevi vermek istiyor galiba.Bence bekleyip sonucu görmek lazım. Zaten tutmazsa zorlayacağını zannetmiyorum zaten söylediğin gibi playoff bile riskte bu sene...

Ekin dedi ki...

Kim oynarsa oynasın ligi son 4-5 sırada tamamlayacaklarını düşünüyorum.

Adsız dedi ki...

Dallas yılındayken ne yahu?

Giuseppe dedi ki...

Kararın doğruluğunu yanlışlığını tartışmak için Cavs bu sene neyin peşinde onu iyi irdelemek lazım bence. Eğer playoff umrumuzda değil LeBron'u kaybettik zaten seneye draftta yer kapalım diyorlarsa zaten Jamison'ı hemen yaza hazırlanan Brezilya'daki Rio Karnavalına gönderip seneye takas etsinler açılan caple free agent kovalasınlar.