BIY AD

27 Haziran 2009 Cumartesi

Carter - (Hedo+Alston+Lee) = Şampiyonluk?

Magic, Carter takasını gerçekleştirdiğinde bence Hidayet ile yollar zaten ayrılmıştı ancak ortada kesin birşey yoktu. Hidayet NBA'e kontratının son sene opsiyonunu kullanmayacağını bildirdi. Bunun üstüne, ben de yazıya bu başlığı uygun gördüm.

Otis Smith, Hedo'nun geri dönme ihtimali için "İmkansız değil ancak çok zor" demiş. Ama çoğumuz biliyoruz ki, bu zorluk imkansız tarafına son derece yakın. Artık, rahatlıkla "Gitti" diyebileceğimiz Hidayet'e, takımını seçtiği zaman tekrardan yer ayıracağım. Bu yazı ise yeni Carter'lı Magic hakkında olacak. Magic bu takas ve Hedo'nun ayrılığı sonunda şampiyonluğa yürüyebilir mi? Sorumuz bu. Şampiyonluğu bilmiyorum, çünkü şampiyonluk yolunda şans faktörü inanılmaz önemli oluyor. Örneğin Magic'in Garnett'li bir Celtics'e elenmesi işten bile değildi. Buna ek olarak, Cavs de Shaq takasıyla güçlendi... Yine de bence çok büyük bir ihtimalle başarılı olacaklar. Bunun önüne sadece takım kimyası veya uyumsuzluk gibi faktörler geçebilir. Nedenlerim ise şöyle:

Öncelikle, Hedo ile bir anlamda onun yerine aldıkları Carter'ın takıma katkıları arasındaki farklardan bahsedeyim. Burada dürüst olmam gerekiyor. Carter, Hedo'nun yaptığı işlerin hemen hepsini, Hedo'dan daha iyi yapabilecek bir oyuncu. Hedo'nun belki de tek üstün olduğu taraf; oyun kurmak, topu doğru adamla buluşturmak. Bakın, pozisyon yaratmak veya asist yapmaktan bahsetmiyorum. Çünkü Carter o konuda ligin en iyi şutör guard/forvetlerinden biri. Benim bahsettiğim takım içindeki top dağılımı. Buna ek olarak Hedo özellikle 2.08'lik boyu sayesinde, pick and roll'u müthiş oynayan bir oyuncu olmuştu. Perdeden sonra boyalı alana penetre edip 2.08'lik boyu sayesinde, yardıma gelen rakip uzunun üstünden Howard'a verdiği toplarla, Magic bu sezon çok sayı buldu. Carter bunu yapamaz mı? Onun NBA'deki en yetenekli 4-5 oyuncudan biri olduğunu kabul etmeliyiz. Elbette bu işi yapabilir ama forvet pozisyonundan oyun kurmak veya pick and roll'u Hedo kadar efektif yapabileceğini düşünmüyorum. Peki bunlar dışında ne yönlerden karşılaştırabiliriz bu iki oyuncuyu. Ben sıralamaya başlayayım. Carter da Hedo kadar iyi boş atışları değerlendirecektir, Hedo'dan daha iyi bir delici olması, daha iyi bir şutör olması ve genel olarak daha iyi bir skorer olmasını belki de burada yazmama bile gerek yok... Maçın kritik anlarında sorumluluk almak, sayı bulmak veya arkadaşlarına pozisyon hazırlamak konusunda Hedo'yu takdir etsek de, Carter'ın bu alanda da üstün olduğunu kabullemeliyiz. Bunların dışında, Carter, Hedo'dan kısa olmasına rağmen, daha iyi bir ribaundcudur. Yazdıklarıma ek olarak istediği zaman gerçekten mükemmele yakın savunma yapar, mesela Kobe'yle karşılıklı birbirlerini savundukları maçlarda o mücadelelerini izlemek gerçekten muhteşemdir.

"İstediği zaman" diye belirttiğime dikkat çekmek istiyorum. Burası çok kritik... Çünkü Carter son 2-3 senedir bırakın işin savunma tarafını, sahada hiç birşey yapmak istemez bir tavırda. Bunun nedenini iddiasız bir takım olan Nets'de oynuyor olmasıyla açıklayabiliriz. Kidd ve Richard Jefferson ile oynadığı ilk yıllarda kendisini hırslı ve istekli görüyorduk. Carter kariyeri boyunca ilk defa gerçek bir pivotla oynayacak ve eminim şu anda şampiyonluk şansını ufukta görüyor. Hedefe kilitlenmiş bir Carter'ı bugüne kadarki en agresif oyununu sergilerken izleyebiliriz.

Carter'a yeterince değindim. Biraz da takasın Magic'in takım kimyasının üstündeki etkilerini söylemek istiyorum. Takasta Alston-Battie-Lee ve Hidayet'i kaybetti Magic. Bilmiyorum farkettiniz mi? Geçtiğimiz sezonun son 3 ayının ve finallere çıkan takımının ilk 5'inden tam üç oyuncu gitti. Nelson-Alston arasında kimya olarak pozitif bir fark bile olabilir ama Hedo-Lee ikilisi bu takımda çok iyi oturmuş parçalardı. Yerlerine gelecek Carter ve bench'ten gelecek yeni bir oyuncunun takıma ne kadar uyum sağlacakları biraz şüpheli. Özellikle Nelson'a büyük iş düşüyor. Kendisinin skorerlikten biraz daha sıyrılması ve top dağıtmaya başlaması gerekiyor. Bu oyun şeklini oturtabilirse Magic'in şansı son derece artacaktır.

Yukarıda Carter'ın Magic'e yapabileceği katkıdan bahsettim. Magic geçen sezonki takım ruhunu tekrardan yakalar, Gortat'yı takımda tutar ve kenardan gelip skor katkısı yapacak bir guard bulursa NBA'deki en büyük güç konumuna geçtiklerini söyleyebiliriz...

Edit: Eve gelip yazıyı ikinci kere okuyunca, özellikle 2. ve sondan 2. paragrafta tam düşüncemi yansıtamadığımı düşündüğüm yerlere ekler yaptım.

5 FARKLI FIKIR:

granger17 dedi ki...

hedo ve carterı karşılaştırman biraz ilginç olmuş ve buda hedonun ne seviyede olduğunu gösteriyo carter şuana kadarki nba macerasında hiç şampiyonluk havasında bir sezon geçirmedi hep kötü takımların yıldız oyuncusu oldu orlandoda durum farklı olacak şuan geldiği takım nba finali oynamış bir takım önümüzdeki sezon finalin dışındaki her türlü sonuç başarısızlık sayılacak ben bu takastan sonra orlandonun şampiyonluk şanşı olduğunu düşünmüyorum olaya hedo penceresinden bakarsak hedo için bir problem gözükmüyo istediği kontratı alarak büyük bir ihtimalle portland yolunu tutacak eğer oraya giderse önümüzdeki yıl allstar olacağınıda düşüyorum hemde genç kadroya bir batı finalide oynatablir ayrıca rocketsda hedo için kötü bir tercih olmayacaktır rick adelman nasılolsa ilk göz ağrısı hedonun artest takas gerçekleşirse hedo için iyibir opsiyon olabilir rockets

sabonis dedi ki...

Öncelikle uzun yorumun için teşekkürler. Yorumunu okuduktan sonra yazımı bir kez daha gözden geçirdim, ikinci ve sondan ikinci paragraflarda tam düşüncemi yansıtamamıştım, oralara ekler yaptım.

Ben Hedo "geleceğimi düşünmeliyim" diye açıklama yaptığından ber Portland'a çok iyi uyacağını düşünüyordum ve Portland'ın salayr cap'i de buna müsaitti. Yazılanlara göre Sacramento-Portland ikilisinden biri olacakmış gibi duruyor. Umarım Portland olur. O genç takımla çok iyi işlere imza atacaklarını düşünüyorum.

ulaş dedi ki...

carterın gençlik günlerini hatırladım yazıyı okuyunca. elbette hidayetten daha üstün. izlemesi çok zevkli bir takım olacaktır magic. carter hakkındaki görüşlerine tamamen katılıyorum yalnızca o kadar iyi bir savunmacı değil. mükemmele yakın değil yani. istese de işin savunma tarafında kobe, battier gibi isimlerle kıyaslanamaz.

granger17 dedi ki...

öncelikle bizimde sana bir teşekkür borcumuz var blog hayatta geçtikten sonra ilgiyle takip ediyorum bundan sonrada ilgiyle takip edicem

sabonis dedi ki...

Carter'ın 2-3 senedir savunma yapmadığını biliyorum ancak ben biraz geçmişine göre bakarak dedim. Biraz abartı katmış olabilirim ama Hidayet'ten daha iyi savunma yapma potansiyeli var bana kalırsa.

@granger17: teşekkürler tekrardan =)