BIY AD

25 Haziran 2009 Perşembe

LeBron'u mutlu etme çalışmaları v1.01

Edit: Ben yazıyı hazırladığım sırada, Yahoo'da başka bir resim vardı. Şimdi baktım benimkini koymuşlar. Dava açacam Yahoo'ya =)

Jefferson-Spurs evliliğinden sonra bir başka birliktelik gerçekleşti. Geçtiğimiz ocak ayından beri konuşulan Cleveland'ın Shaq isteği, mutlu sona noktalandı. Cleveland'ın Shaq'a karşılık verdikleri: Ben Wallace, Pavlovic, bu akşamki draft'taki 46. seçim hakkı ve belirsiz bir miktar para.

Cleveland'ın son derece doğru bir hamle yaptığını söylemek için kahin olmaya gerek yok. Shaq'ın hem LeBron sayesinde hem de kendi yetenekleriyle boyalı alanda oldukça etkili olacağını düşünüyorum. Buradaki tek sorun Shaq'ın yaşı. Sevimli dev, gelecek sene, playoff'lara gelindiğinde 38 yaşına basmış olacak. Başka oyunculara kıyasla, kendisine mümkün olduğunca iyi bakmış olsa da, o vücudun 38 yıldan sonra NBA temposuna ne kadar ayak uydurabileceği tartışılır. Burada demek istediğim şey, Shaq'ın normal sezonda yaklaşık olarak 50-55 maçın üzerinde görev almaması gerektiği. Zaten ona 82 maçta da görev vermeye kalkarsınız, sakatlıklar yaşayacağını ve 60 maçtan fazlasını görebileceğini sanmıyorum. Sakatlıklarla kenarda oturacağına, dinlenerek kenarda oturması çok daha mantıklı.

Bir yaş konusunda koca paragraf ayırdım. Yok mu Shaq'ın başka olayı? Aslına bakarsanız yok. Sağlıklı olup da şampiyonluğa kafasını koyduğunda, 38 yaşında da olsa Shaq bir takıma bir çok şey verebilir. Bundan sonra Cleveland'ın yapması gereken tek birşey kaldı: Bench'ini güçlendirmek. Kenardan gelip enerji ve sayı katkısı verebilecek bir oyuncuya ihtiyaçları var.
Bu takasa Phoenix tarafından bakalım bir de. Ne yönden, ne açıdan bakarsak bakalım takasın Phoenix için mantık dışı olduğunu söylemek gerek. 2010 sezonunda Ben Wallace'ın kontratı bitiyor evet ama verdikleri Shaq'ın kontratı da bitiyor. Kısacası, sadece bu sene 4 milyon dolar kar etmek için yapılmış bir takas.

Ancak tabii ki Ben Wallace'un basketbolu bırakma planlarının nasıl sonuçlanacağını bilmiyoruz. Belki de Wallace'a 14 milyon dolarının yarısını vereceklerdir ve o da basketbolu bırakacaktır. Ama bu çok da mantıklı gelmiyor. Dünyada kaç adam oturduğu yerden milyonlarca dolar kazanacakken bunu bırakmak ister ki? Suns ve Kerr'ün bu takası niye yaptığını açıkçası anlayamadım. Zaten Kerr'ün, Suns'ın başına geçtiğinden beri ne yapmaya çalıştığını anlayan varsa lütfen bana da anlatsın.

2 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

Cleveland adına çok doğru bir adım. Shaq'ın bu yaşta neler yapacağı merak konusu Ama Shaq bu. Son bir şampiyonulk yaşayacam demişse yapar.

Dodosuke dedi ki...

şampiyonluğumuz şimdiden hayırlı olsun kanka , finalde süpürülmeye hazır olun.