BIY AD

24 Haziran 2009 Çarşamba

Draft başladı bile

Timberwolves takımı yarın gece gerçekleşecek draft öncesi ilk ciddi takası yaptı. Yüksek beklentilerini bir türlü karşılayamayan Foye ile Mike Miller karşılığında, Wizards'a ait olan 5. sıra draft hakkını aldılar. Ayrıca Etan Thomas, Songaila ve genç pivot Pecherov da Minnesota'nın yolunu tuttular.

Timberwolves açısından baktığımızda çok mantıklı gözüken bir hamle. Love-Jefferson ile genç bir pota altı yarattıktan sonra, şimdi de yine draftın üst kesiminden yapacakları seçimlerle arka alanı oluşturacaklar. Bu noktada 5 ve 6. sıra draft haklarına sahip olan Wolves'un, Rubio-Flynn ikilisinden hangisi seçilmemişse onu takıma katacaklarına kesin gözüyle bakabiliriz. Ayrıca bir şutör guard veya kısa forvet arayışına girmelerinin de doğru olacağını düşünüyorum. O zaman da Evans-Harden ikilisinden müsait olanı seçmelerini bekleyebiliriz. Özellikle Rubio'nun ilk 4'te seçilmemesi durumunda, Wolves'un ilerisi için çok umut vaat eden bir takım olacağını düşünüyorum. Yavaş yavaş Portland'ın izlediği yola giren Timberwolves'u da 3-4 sene sonra inşallah Portland gibi yukarıları zorlarken izleriz.(Not: Bu akşam vakit bulabilirsem draft'ın ilk 6-7 sırasındaki oyuncular için bir yazı hazırlamaya çalışacağım.)

Takasa Wizards açısından baktığımızda, onların da mantıklı bir iş yaptığını söyleyebiliriz. Bunun nedeni de; yarınki draft'ın oyun kurucu açısından zengin ama diğer pozisyonlar açısından soru işaretleriyle dolu olması. Zaten Arenas'ın yanına geleceği parlak bir oyun kurucu almak gibi bir enayilik etmelerini bekleyemezdik. Onlar da yarın hangi şutör guard'ın kendilerine kalacağını muhtemelen bilmiyordu veya kalacak oyuncuyu beğenmiyorlardı. Onun yerine, tecrübeli ve Wizards'ın en iyi yaptığı şeyde yani 3'lük atmakta uzman olan Miller'ı takımlarına kattılar. Ayrıca yeni takımında NBA'e kendisini kanıtlamak isteyecek ve deli dolu skorer oyunuyla Wizards'a kolay uyum sağlayabilecek Foye'u aldılar. Bu hamle Wizards'ı playoff'lara sokar mı? Playoff'lara soksa bile korkulacak bir takım haline getirir mi? Bu soruların yanıtlarını vermek için erken ama ben pek sanmıyorum, playoff'lara kalsalar da korkulacak bir takım olduklarını düşünmüyorum. Fakat şunu söyleyebilirim ki Wizards, Arenas'ın dönüşünü de hesaba katarsak son senelerde izlediğimiz en keyifli takımlardan biri haline gelecektir.

3 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

Yazını bekliyoz :)

Ozzyy dedi ki...

Gerçekten güzel yazı olmuş,diğer postlarıda okudum.Yazılarınız bana kalırsa bir çok köşe yazarından daha doyurucu.Devamını bekliyoruz

calvin dedi ki...

evet draft yazını sabırsızlıkla bekliyorum.