BIY AD

25 Haziran 2009 Perşembe

Kısa kısa: Draft'taki yetenekler


Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, Thabeet, Griffin, Harden ve Rubio hariç hiç bir oyuncunun maçını 40 dakika izleme şansım olmadı. İnternet sayesinde edindiğim bazı maçları izleyecek vakti de maalesef bulamadım. O yüzden gerek youtube, gerekse başka kaynaklardan edindiğim 5-10'ar dakikalık videolar ile yorumlarda bulunacağım. Bu şekilde yazı yazmanın çok sağlıklı olmadığını bildiğim için kısa tutmaya çalışacağım. Ayrıca şunu baştan biliyorum ki, hazırlanıp internete konulan videolarda, oyuncuların eksiklerini görmek pek mümkün değildir. Sabri Sarıoğlu'nu bile sadece kaset ile Barça'ya bile satabilirsiniz. Her neyse yavaş yavaş başlayalım: Griffin ve Rubio'ya değinmeye bile gerek yok diye düşünüyorum.

Thabeet: Ana ikiliyi atlayınca, maç içinde izlediğim iki oyuncudan ilki. Kimilerine göre yeni Mutombo ancak bana göre en iyi hali Dalembert'ten öteye gidemeyecek bir oyuncu. Kolej basketbolunda herkesten en az bir kafa uzun olunca (kendisi 2.21) pota altını karartmak pek de zor olmasa gerek. Yavaş ayakları NBA oyuncularının hızına yetişebilecek mi? Bu büyük bir soru işareti. Ayrıca hücumdaki kısırlığı çok büyük bir handikap. Minnesota'nın, onu seçmek için 6 numara ve extra birşeyleri feda edip 2 numaralı draft hakkını alması bekleniyor. Bu bana göre çok büyük bir hata olacaktır. Göreceğiz.


James Harden: Yazacağım oyuncular arasında en beğendiklerimden biri. Penetre edecekken geri çekilip, yerden pek kalkmadan attığı üçlüklerle bana Ginobili'yi hatırlatıyor. Potaya ne zaman gideceğini ve nasıl sayı üreteceğini çok iyi biliyor. Tek sorunu çabukluk ve atletikliğinin NBA seviyesinde olmaması. Ama vücudunu çok iyi kullanarak çembere kadar gitmeyi başarıyor. Ayrıca hırsı, azmi, yenilgiyi kabullenmemesinin yanında sorumluluk alması da büyük bir artı. Bence kesinlikle yukarılardan seçilmeyi hakediyor. Açıkçası tabii ki bunu benim bilmem mümkün değil ancak çalışma etiğinin çok üst düzeyde olduğundan bahsediliyor. Bunu da göz önüne alınca NBA'de iyi bir gelecek beklediğini düşünüyorum kendisini. Özellikle de şutör guard arayan Oklahoma'ya gitmesini istiyorum.

Jonny Flynn: Geldik draft'ımızın Chris Paul'üne. Boyları aynı, çabuklukları aynı, şutları benzer. Bu arada aman derim 10-15 dakkalık videosunu izlediğim adamı Paul ile kıyasladığım sanılmasın. Sadece özellikleri benziyor. Müthiş bir crossover'ı var ayrıca saha görüşü de üst düzeyde. Potaya giderken etrafındaki takım arkadaşlarının yerlerinden kesinlikle haberdar oluyor. Videolarda soktuğu şutları görsem de, atış stili nedeniyle en büyük eksiğinin dış şutlar olduğunu düşünüyorum. Özellikle NBA üçlüğü için gücünün yetip yetmeyeceği konusunda şüphelerim var. Bu draft'ta Rubio ve aşağıda yer vereceğim Curry ile beraber seçilmesi gereken 3 oyun kurucudan biri bana göre.
Stephen Curry: Tam bir şutör oyun kurucu. Nitekim videolarında asist yok sadece şut var desem yeridir. Ama kalıp olarak baktığımda asla NBA'deki 2 numaraları savunabileceğini sanmıyorum. O yüzden zorunlu 1 numara oynayacaktır. Ona benzer aklıma gelen ilk olarak Mike Bibby var. Hatta biraz ileri gideceğim ama sadece 3 tane videoya baktığımda bile elinin Bibby'den düzgün olduğunu düşünmedim değil. Gerçekten müthiş bir dış tehdit. Asist yeteneğinin olduğunu yanlızca istatistiklerinden söyleyebiliyorum maalesef. Savunma kısmında ise hızlı oyun kurucuların ne kadar karşısında kalabileceği biraz soru işareti.

Tyreke Evans: İnanılmaz uzun kollarıyla dikkat çekiyor. Gerçekten çok orantısız duruyor vücuduyla kıyasladığımızda... Şut stilinin de bu yüzden oldukça kötü olduğunu düşünüyorum. Defanstaki boşlukları iyi gördüğünü söyleyebilirim. Penetreleriyle defansın çökmesine sebep oluyor. İnanılmaz uzun kolları nedeniyle hareketleri sanki basketbola dün başlamış gibi bir izlenim bıraksa da, izlediğim kısa videolardan zekasının üst düzeyde olduğunu söyleyebiliyorum.

Son olarak da, 10. sıra civarlarından seçilmesi beklenen ancak izlediğim kadarıyla çok beğendiğim bir oyuncuya değineceğim: Gerald Henderson. İnanılmaz atletik bir şutör guard. Kendisini draft edecek takıma sürpriz bir katkı verebilir. İzlediğim kadarıyla son derece olgun bir oyuncu. James Harden gibi onun da basketbol zekası üst seviyede, nasıl skor üreteceğini, nereye hareketlenmesi gerektiğini çok iyi biliyor. Tabii ki videolarda devamlı soktuğu orta mesafeli şutları izledim ama okuduklarım kadarıyla uzak mesafeli şutları pek iyi değil.

0 FARKLI FIKIR: