BIY AD

23 Haziran 2009 Salı

Rubio sorunsalı

Rubio'nun 2 gün sonra yapılacak NBA 2009 Draft'ında ilk 4 içinde seçilmesi kesin diyebiliriz. Kendisine DKV Joventut tarafından 6.6 milyon dolar bonservis bedeli biçildi. NBA takımlarının herhangi bir çaylak için ödeyebilecekleri maksimum bonservis ise 500bin dolar. Bu durumda aradaki farkı Rubio'nun kendisinin ödemesi gerekecek. Bonservisinin indirilmesi için klubüne başvuruda bulunan Rubio beklemede. En azından aradaki farkın, kendisinin ödeyebileceği bir miktara düşürülmesi gerektiğini savunuyor.

Geçtiğimiz sene sadece 97.000 dolar kazanan bir oyuncunun bonservisinin bu kadar yüksek olması hakikaten kulağa çok da mantıklı gelmiyor. İnşallah bu olay draft öncesi çözülür de takımların akıllarında Rubio ile ilgili soru işaretleri olmaz. Eğer bana sorarsanız, bonservis sorunu yüzünden 1 sene daha Avrupa'da oynayacak olsa bile ilk 5 sıradan birinde seçilmeyi hakediyor.

Son olarak da kendisine gerçekten ihtiyaç duyan Sacramento'ya gitmesini içten diliyorum. Westbrook'a sahip Oklahoma'nın onu almasının pek hayırlı olacağını düşünmüyorum. Aynı şekilde Conley'e teslim edilmiş bir Memphis'in de ona uygun olduğuna inanmıyorum. Zaten kendisi de Memphis'i çok istemediğini belirtti. Oyun kurucu sıkıntısı çeken ve genç bir takıma sahip olan Sacramento, onun için biçilmiş kaftan. Ayrıca Kings TV zannedersem Rubio ile röportaj yapan tek takım yayın organı.

Gelecek 10 sene boyunca sıkça konuşacağımız Rubio için en hayırlısı ne ise, o olsun.

4 FARKLI FIKIR:

agopist dedi ki...

Bütün basketbol hayatı boyunca kendi yaş grubunun yıldızıydı. Çok şişkin bir egosu var. NBA'e gittiğinde yıldız olmadığını anlayacak. Ben kısa vadede başarısız olacağını düşünüyorum.

sabonis dedi ki...

Yetenek olarak dış şutlarını geliştirdiği andan itibaren sıkıntı çekeceğini düşünmüyorum. Bu sene onu geliştirdi ama NBA üçlüğü Avrupa'dan bir hayli uzak. Göreceğiz.
Onu asıl zorlayacak şeyin NBA'deki guard'ların fiziksel üstünlükleri olacak bence.

Mehmet Dinler dedi ki...

Evet ben de kendisinin Kings'e gitmesini canı gönülden izliyorum. İnsan Kingsli olunca :D

Burak dedi ki...

1 sene daha Avrupa'da durup gitse fizik, şut gibi eksiklerini kapaması için daha yararlı olmaz mı? Hem bonservis sorunuda ortadan kalkar.