BIY AD

29 Haziran 2009 Pazartesi

Yao'nun kariyeri tehlikede

Gerçek Çin Seddi yaklaşık 2200 yıldır dimdik ayakta dururken, Çin Seddi lakaplı Yao Ming, NBA'in temposuna yenik düştü. Playoff'larda yaşadığı stres kırığının halen iyiye doğru gitmediği yönünde raporlar geldi. Bunun nedeni olarak, kırığın geçen sene ameliyat edilen ayağında olması gösteriliyor. Bazı yöneticilere göre önümüzdeki sezonun neredeyse tamamını kaçırmasının sürpriz olmayacağı söylenirken, belki kariyerinin bile tehlikede olduğu konuşuluyor. Amerikalılar bu tür olayları abartmayı severler, ben şahsen Yao'nun tekrar basketbola döneceğini düşünüyorum.

2.26'lık dev adam, kariyerindeki ilk 3 sezonu firesiz atlattıktan sonra bir türlü yakasını sakatlıklardan kurtaramadı. Bunun bana kalırsa iki nedeni var. Birincisi 2.26'lık bir adamın profesyonel kariyerinde ayak ve dizlerinde problem yaşaması ihtimali 2 metrelik bir adamın yaklaşık 5 katı civarında. Yani aslında bu "bana göre" değil, bilinen bir gerçek. İkincisi biraz benim fikrim. Yao NBA'e geldiğinde herkes ağız birliği etmişçesine "çok ince, kilo alması lazım" diyordu. Yao da özel çalıştırıcısı ile beraber uzun süren eforlar sonunda 3-4 sezon içinde 25 kilo aldı. Belki bu, ayaklarının kaldırabileceği limiti aşmasına sebep olmuş olabilir. Bunun belli bir matematik formülü yok o yüzden kesin birşey söylemek imkansız.

Ama bilinen tek birşey var: NBA'in gördüğü en özel pivotlardan birinin kariyeri, onu asıl iyi yapan özelliği yani boyunun uzunluğu yüzünden harcanıyor. İroniyi görüyorsunuz değil mi?

Yao'nun boyunun yanı sıra inanılmaz yumuşak elleri, bilekleri olduğu gerçeğini gözardı ettiğimi sanmayın. Amacım sadece ufak bir detaya dikkat çekmekti. Neyse kısacası inşallah bu sempatik dev adamı uzun süre geçmeden tekrar parkelerde görürüz. Döndüğünde, her maça nazar boncuğuyla çıkmasını öneriyorum. Ayrıca Adelman'ın ona maç başı 30 dakikadan fazla süre vermeyeceğini umuyorum.

Geri dön koca adam...

2 FARKLI FIKIR:

os dedi ki...

ilk başlarda ben de kalas olarak nitelendiriyordum, ilk başta david stern tarafından yapılan bir çin projesi olarak kabul ediyordum..

çokça dalga geçiliyordu iyi istatistiklerine göre, hatta ilk sezonlarında "top 10 dunks on yao" üzerinden videolara konu olmuştu..

ama inanılmaz gelişim gösterdi, sempatik tavırlarıyla kendisini sevdirdi..

benim şahsi sevgimde nate robinson'dan yediği şu blok http://www.youtube.com/watch?v=kt5pOPn_0Ik üzerine yaptığı bir yorumla başlamıştır.

""i was blocked by a 5-3 guy before, so that's not a record""

:)) ne pozisyon fouldu demiş, ne başka bir şey. daha kısasından da blok yedim o yüzden rekor değil diyor :)

kendisiyle barışık, basketbolu seviyor, e biz de seviyoruz çeşitli sebeplerden.

moroff dedi ki...

nba'in en karakterli oyuncularındandı.. çok yazık olur kariyeri biterse.

kariyerinin başında bana da çok antipatik gelmişti, all-star seçilmesi özellikle. ama sonuçta adamın ne suçu var arkasında 1,3 milyar çinli varsa, değil mi?