BIY AD

3 Temmuz 2009 Cuma

Artest - Ariza takası (!)


Tabii takas falan olmadı. Sadece iki serbest oyuncu, birbirlerinin takımlarıyla anlaştı. Artest, Houston'dan Los Angeles yolunu tutarken, Ariza da tersi istikamete gitti.
Kullandığım fotoğraf biraz ironik oldu. Nitekim önümüzdeki sezonda başarılı olma ihtimallerine baktığımızda, muhtemelen Artest sevinirken Ariza üzülüyor olacak. Daha iki oyuncunun kontratının detayları da açıklanmadı. Ariza'nın yıllık 6 milyon doalr civarı bekleniyor. Artest'in alacağı miktar 10 milyon civarı da olsa Lakers'a helal olsun demek lazım. Ariza'nın oyununu her ne kadar takdir etsem de onun yerine takıma Artest gibi bir oyuncuyu katmak müthiş bir başarıdır. Rakip kısa forvetleri tam anlamıyla kilitleyen ve bunun üstüne hücumda skor üretme potansiyeli Ariza'dan kat kat üstün olan bir adamdan bahsediyoruz. Bu transferin tek dezavantajı Artest'in hafiften çatlak bir kafa yapısına sahip olması diyebiliriz. Onu da, zamanında Rodman ile yıllarını geçiren Phil Jackson zaptedecektir. Houston'ın durumunu ise abartılı bir tabirle anlatayım: Attan inip eşşeğe bindiler.

Şampiyonluğa oynayan takımların güçlenmeleri devam ediyor. Seneye bu takımlar birbirleriyle eşleşene kadar, playoff'ların zevksiz geçeceğini düşünmeye başladım.

8 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

http://tinyurl.com/kur7wq

SeVeN dedi ki...

artest 3 yıllık 18 milyon dolarlık bir kontrat yapacak...

sabonis dedi ki...

Bener'cim, link için teşekkürler, bir üstteki haberde kullandım.

SeVeN, sen de sağol bilgi için. ben yazdığım sırada henüz birşey açıklanmamıştı. ekleyeceğim habere bunu da.

Adsız dedi ki...

İki takım içinde iyi oldu. Seneye olası bir cavs-la finali olursa lebronu savunacak bi adam daha oldu la adına. Ama ben yinede Shaq'lı cavs'in gelecek yıl şampiyonluğu kimseye bırakacağını zannetmiyorum. Çok güzel bi sezon bizi bekliyor.

Hasan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Hasan dedi ki...

Sanirsam bu demek oluyo ki Phil Jackson seneye Lakers'da devam edicek. Cogu kisinin Jackson'in en onemli ozelliginin, ki cekemeyenlerin hemen hemen hepsinin belki de tek iyi ozelliginin, bu tip sorunlu oyunculari bir arada tutabilmesi oldugunu soylemesini goz onunde bulundurursak, Kupchack'in Phil'den soz almadan boyle bir riske girecegini sanmiyorum. LA'in en ufak dramada, bknz. Kobe vs Shaq, ne hallere dustugunu goz onune alirsak, Phil "X" Jackson'nin seneye donecegi argumani daha da gucleniyo. Bir de isin diger yonu var. Silahlanma yarisi gibi birsey bu. Seneye eger Lakers finale cikarsa karsisinda Magic/Cavs/Celtics uclusunden biri olucak. Magic Vinsanity'i trade etti, Cavs Kyryptonite olarak Shaq'i getirdi, Celtics'de 'Sheedi getirebilmek icin elinden geleni yapiyo. 2008 finalinde Lakers'i Pierce resmen yoketmisti, Cavs'de, her ne kadar bu unvani haketmedigini dusunsem de, King var, simdi de Magic Vince Carter tehdidini masaya koydu. Bu 3 soruna en iyi cozum nedir? Tabii ki 3unu de en iyi savunan kisi, Ron Artest. Zaman zaman, deli dumrul gibi sacma sapan laflar etse de ( bknz. http://forthefans.rockets.com/video/5395517/TNT+Inside+the+NBA:+Charles+Barkley+vs+Ron+Artest ), savunmasiyla Kobe'nin hucumda daha da etkili olmasini saglayacaktir diye dusunuyorum. Peki asil soru, artestin gelmesi, Odom'un Lalaland'deki gelecegi icin bir sey ifade ediyor mu ? Bunu cevaplamayi Sabonis'se birakiyorum :)

sabonis dedi ki...

Aynen katılıyorum Hasan. PJ zaten hiç gitmeyecekmiş gibi yazdım yazıyı farkındaysan =)

Odom'un kalması biraz mucize gibi olacak. PJ tutmak isteyecektir ama Odom'un önünde hücum opsiyonu olarak kobe-gasol-artest-bynum daha öndeler gibi. Bu durumda 5. adam olacak neredeyse. Yani en azından net "3. adam" bile olamayacak, o kesin. Bu durumda ayrılmak isteyeceğini düşünüyorum ben.
Zaten Lakers salary cap yüzünden, kontrat bile önereyemeyebilir doğru düzgün. 100 milyon dolara ulaşacaklar bu gidişle =)

Hasan dedi ki...

"Phil Jackson says he'll return to Lakers" (http://www.nba.com/2009/news/07/03/jackson.returning.ap.ap/index.html)

Beklendigi gibi :)

@Sabonis: Artestin cok sacma sapan sut secimleri olabiliyo. Lakers'da zaten zaman zaman sacma sapan sut atan bir adam var (#24 :), ha arada sokuyo ayri) ustune bir de Artest'in sacmalamalari gelirse hucumda cidden zarar gorebilirler. Ayrica Odom yorumuna da katiliyorum. Ama oyle bir durumda, kenardan gelip sayi ureticek adam sayisi cidden azaliyor. Bynum'in erken foul problemine girme aliskanligi zaten Odom'i neredeyse starter yapmisti playoff serilerinde. Odom'in ayrilmasi durumunda benche bakiyorum, Vujacic (inanilmaz kotuydu bu sene), Brown, Farmar, Morrisson, Luke ve Powell kaliyo ( dikkat ederseniz Mbenga'yi saymiyorum bile :P). Olasi final eslesmesinde bu benchin sayi uretmek acisindan ne kadar efektif olacagi tartisilir bence. Bakalim neler olacak gorecegiz onumuzdeki gunlerde...