BIY AD

1 Temmuz 2009 Çarşamba

Beklendik - Beklenmedik olaylar

- Boozer, kontratındaki son 12 milyon dolarlık seneyi kullanarak Jazz'da kalmayı tercih etmiş. Bu kararı almadan önce, Pistons'dan Joe Dumars ile görüşüp 5 yıllığına 80 milyon dolar istediği yönünde söylentiler var. Dumars kibarca "İşte kapı işte sapı" diye yanıtlamış olsa gerek ki, Boozer kuyruğunu bacaklarının arasına kıstırarak mormon kentine geri döndü.
Hal böyle olunca, Utah'ın senelik en az 10'ar milyon dolar isteyen Mehmet ve Millsap'in ikisine birden kontrat önermesi bir hayli zora girdi. Zaten Mehmet istediği takımla anlaştığı anda gidebilirken, Jazz'ın Millsap'e aynı parayı verip takımda tutma imkanı var. Bence Mehmet'in Salt Lake City'den ayrılması ihtimalini iyice kuvvetlendirdi bu olay...
- Michael Curry, Pistons'dan kovulmuş. Çok doğru karar bence. Daha dün internette açıklamalarını okumuştum "Hamilton ile aramı düzeltmem lazım Iverson'ı oynattım onu oynatmadım" şeklinde. Ekstra haber yazacak vaktim olsa "Takımın başında kalacağı garanti olmayan biri niye böyle yorumlar yapar ki?" diye yazıcaktım. Nitekim ertesi gün işine son verildi. Geçtiğimiz sene Iverson'ın takıma katılması çok büyük bir hata olarak sonuçlandıysa, bunda Curry'nin de payının olduğuna inanıyorum. Pistons'ın "Curry seneye bizimle kalacak" açıklamalarından sonra kimilerine sürpriz gelebilir ancak ben hiç şaşırmadım...
Pistons'ın yeni koç adayları içinde Doug Collins, Avery Johnson ve Bill Laimbeer üçlüsü ön plana çıkıyorlarmış. Ben şahsen WNBA'den bir koç getirileceğini sanmıyorum. Doug Collins'in zaten şu anda açık ara favori olduğu belirtiliyor.
- Otis Smith Gortat'ya yıllık 5 milyon dolar üstünde bir teklif gelmesi halinde, bu miktarla eşleşemeyeceklerini dile getirdi. Yani kısacası "6-7'ye bu adamla anlaşırsanız, hayırlı olsun" dedi. Gortat'yı isteyen en az 7-8 takım var. Gortat'nın, şampiyonluk yarışındaki bir takıma gitmesi halinde önemli katkı vereceğini düşünüyorum.
- Bu gecenin son haberini de Artest'ten yana kullanalım... Yao'nun gelecek senenin tamamını kaçıracak olması, Artest'in Houston'da kalma isteğini değiştirebilirmiş. Neymiş çünkü Rockets şampiyonluğa oynayan bir takım olmaktan uzaklaşmış. Sanki Yao varken 1 numaralı şampiyon adayıydılar. Yao'nun sakatlığı, kimsenin kalbini kırmadan ayrılmak için güzel bir bahane oldu zannedersem. Menajeri de konu hakkında yorum yapmaktan kaçınmış.
Ama şunu da belirtmeden geçemicem. Hanginiz Artest seneye "Durant'tan daha iyi olduğumu göstereceğim" diye Thunder'a gitse şaşırır? Veya rap albümü yapmaya karar verse ve basketbolu bıraksa kim şok olur?
Evet egosu ve mantığı gereği şampiyonluğa oynayan bir takıma gitmek istiyor Artest ama öte yandan hafiften deli olduğunu unutmamak lazım. Artest'tir ne yapsa yeridir.

Daha bir sürü haber var ama vakit az. Zaten NBA'deki her haberi yazıp üstüne yorum yazmak kenarından, ucundan imkansız gibi birşey. Bakalım yarına inşallah vakit ayırabilirsem önemli serbest oyuncularla ilgili birşeyler karalamayı düşünüyorum...

2 FARKLI FIKIR:

Koray Gök dedi ki...

artest,memo ve hido takımlarından ayrılacaklar diye düşünüyorum ben,hido için miami şahane olur!

granger17 dedi ki...

memo ve korver da opsiyonu kullanmadı ve takımda kaldılar jazz eğer milsapp istediği kontratı verirlerse muhtemelen lüks vergisi ödeyecekler