BIY AD

30 Haziran 2010 Çarşamba

Serbest Oyuncu Piyasası Coştu (Nowitzki de Serbest)

Aslında Nowitzki'nin kontratının son sene opsiyonunu kullanmayacağı Paul Pierce'dan önce ortaya çıktı ama onun Mavs'de kalma ihtimali %95 (sanki istatistiki veri var elimde) civarı olduğu için yazma gereği hissetmemiştim. Ama yazalım da eksik kalmasın, sonra başka bir takıma gider falan, yazmadığımızla kalırız.

Evet işte efendim, Nowitzki de serbest kaldı kısacası. Ancak bunun arkasındaki neden ayrılma isteği değil. Serbest kalmasındaki ana nedenler kontratını uzatmak yerine yeni bir kontrat imzalayınca takası vetolama hakkına dair bir madde koydurabilmesi ve aynı zamanda sözleşmesinin gelecek sene yapılacak toplu iş sözleşmesinden etkilenmeyecek olması. Eğer gelecek sezon oyuncularla takım sahipleri arasındaki yapılacak sözleşmede maksimum kontrat değerlerinde bir oynama yapılırsa, Nowitzki bundan etkilenmeyecek.

En azından beklentiler bu yönde değil. Mark Cuban başta olmak üzere neredeyse kimse Nowitzki'nin Dallas'tan ayrılmasını beklemiyor. Tabii blog'da daha önce birkaç defa belirttiğim üzere Mark Cuban aynı şeyleri Nash için de söylemişti. Ancak o hiç düşünmeden Suns ile anlaşmıştı ve Cuban'ı ortada bırakmıştı. Tabii Nowitzki'nin olayı farklı. Mavericks tarafından draft edildi, daha doğrusu draft günü takas ile alındı ve o günden beri takımın simgesi haline gelmiş durumda. Belki bir LeBron kadar pazarlanamıyor Alman yıldız ancak LeBron Cavs taraftarı için ne ifade ediyorsa, Dirk de Mavs taraftarı için o, hatta daha bile fazlası. 19 yaşından beri aynı şehirde Nowitzki ve Mavs neredeyse her sezon zirveye oynadı. Bu nedenle takımını ve şehrini 'satması' çok da olası gözükmüyor Nowitzki'nin.

Ha ama ufak bir detay var bana göre gözden kaçan. Aslında gözden kaçan değil de benim dikkatimi çeken. Mavs senelerdir zirveye oynasa da ciddi anlamda kupayı kaldıracak bir takım görüntüsü vermedi ve Nowitzki bundan bıkmış olabilir. Belki de bir yüzük istiyordur. En azından ben kendimi onun yerine koyduğumda bu düşüncede olabilirdim.

Ama tabii ben sadece mantıklı bir açıdan bakarak, duyguları tamamen dışarıda bırakarak bunu söylüyorum. Yukarıda yazdığım gibi Nowitzki'nin ayrılması hiç beklenmiyor. Aslında ayrılsa ve yüzük kovalasa ben saygı duyarım kendisine ayrı konu.

2 FARKLI FIKIR:

Semih. ~ dedi ki...

dirk nets olabilir gibi yani avery johnson, dharris gel kovalayalım diye aklına girmişlerdir ama bench 0 bi takıma ne kadar gitmek mantıklı orasını dirk düşünsün.

genjoy dedi ki...

nowitzki gibi duygusal bir adamın ikonu olduğu bir franchise'ı bırakacağını ben de hiç mi hiç sanmıyorum.