BIY AD

3 Temmuz 2010 Cumartesi

Ömer Aşık ile Semih Erden NBA'de

Ömer Aşık herhangi bir transfer bedeli olmadan Bulls'un yolunu tutarken, Semih Erden Fenerbahçe'ye 700bin dolar kazandıracakmış. Tabii Boston Celtics bunun sadece 500binlik kısmını ödeyebiliyor NBA kuralları gereği, geri kalanı Semih cebinden karşılayacak. Ancak Bulls'un Bosh'u ikna etmesi halinde Ömer'den vazgeçme durumu varmış. Bu arada anlaşmalar da %100 gerçekleşmiş değil, bildiğiniz gibi 8 Temmuz'dan önce anlaşma imzalayamıyor takımlar oyuncularla. Bildiğimiz 'el sıkışma' haberi, %99 oranında da doğru çıkar bunlar.

Fenerbahçe açısından kötü oldu ana uzun rotasyonundaki 2 adamını kaybetmesi ama o konuya zaten Anıl değinir. Bulls'da Noah'ın orta mesafe şutu ilginç bir şekilde bekleneden yüksek bir seviyeye çıksa da geçen sezon, Noah'ın uzun forvet oynaması çok kolay olmaz o yüzden Ömer'in alacağı dakikalar kısıtlı olacaktır. Ancak ben Ömer'in NBA'de sabredildiği takdirde ve kalıp olarak da üstüne birşeyler eklediği zaman önemli uzunlar arasına ismini yazdıracağını düşünüyorum. Önemli uzunlar derken, hücumda çok da fazla birşey beklemiyorm ama mesela Theo Ratliff ayarında birşeyler olabilir hani. Böyle bir iddiam yok ama ümitliyim.

Semih konusunda ise maalesef pek umudum yok. Tek avantajı Perkins'in Aralık ayına kadar sakat olması ve mükemmel oyuncuların (ve Rondo gibi bir oyun kurucunun) yanında görev alacak olması. Uzun rotasyonunda Perkins sayesinde dakika bulabilir Semih. Ama ben açıkçası Semih'in oyununu beğenen biri değilim pek. Vurdumduymaz havaları ve konsantrasyon problemleri NBA'deki disiplinsiz, yani daha doğrusu, antrenmansız, minimum kısıtlamalı ortamda ne boyutlara ulaşır bilemiyorum.

13 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

Semih 2 maç oynar geri döner,izlediğim en yeteneksiz uzunlardan biri kendisi..Ömerciddi bir şans bulursa,kendini gerçek anlamda gösterebilir bence.Tabi mutlaka şutunu geliştirmesi gerekiyor..

keymark9 dedi ki...

şöyle demiştim ben de aynı konuyla ilgili.
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?id=19589635

Adsız dedi ki...

Fenerbahçe Darius Lavrinoviç'le de imzalamış. Kaya da imzaladı zaten , antrenör Kaya'dan sonra 2 uzun alacağız demişti , birisi Lavrinoviç oldu. 5'e de iyi savunmacı birisini alınırsa fazlasıyla kapatılır eksikleri bence.

xenith dedi ki...

ömer'in iş yapacağına inanıyorum ben umarım anlaşırlar ya da başka bir takıma takas ederler. geçen yılki avrupa şampiyonasında oynadığı gibi bu yılki şampiyonada da iyi oynarsa taliplileri baya bi artar.

semih konusuna katılıyorum. bana da çok antipatik geliyor.

Adsız dedi ki...

Semih avrupanın sayılı uzunlarından patlama yaşar.

Adsız dedi ki...

ömer'in bir şansı var, fiziğini güçlendirir pota altını kapatabilirse iş yapar. şu anda noah'la çok benzer özelliklere sahip gözüküyor, noah'ın deli olmasının haricinde. semih ise garnett'den dayak yiyebilir, dikkatli olsun.

xenith dedi ki...

arkadaşlar bu ikisi yaz liginde oynayacaklar mı? bilgisi olan var mıdır?

Adsız dedi ki...

Semih Erden de Nba'de oynayacak ya,daha ne diyim ki ben şimdi.

pikaççoi dedi ki...

Çok faydalı olur semih avrupa basketbolu ona uymuyordu nba de kendini kanıtlar doğal yetenek görüyorum onda

Sheed dedi ki...

@xenith:

semih boston'ın yaz ligi kadrosunda, evet..

formasını bulursam alıp, gayet yanlış amaçlar için kullanacağım..

Adsız dedi ki...

Semih Erden ile ilgili yazı yazdım, okumak isteyenler:


Semih Erden Yazısı (Horoz Bile Öteceği Zamanı Biliyor

Serhat dedi ki...

Robin Lopez ve Zaza Pachulia gibi adamlarin oynadigi bir ligde Semih Erden'de cok rahat oynar. Sadece ondan istenenleri bilmesi ve guclu oldugu alanlara yogunlasmasi gerekiyor. Bu saatten sonra ondan bir Gasol olmayacagi asikar onun yerine Camby'yi kendine ornek almasi gerekir.

dfn05 dedi ki...

şuanda summerleague'de milleti dövmekle en basit turnikeleri bile kaçırmakla meşgul semih(ayrıca alması gereken reboundları dışarı savuruyo dolayısıyla:S)ve çok heyecanlı oldugu her halinden belli .. aslında toparlarsa kendini biraz basketbol oynamaya heves ederse bence bu summerleague uzunlarının çok daha üstünde kalitesi .. itiraf etmek en iyisi , hiç sevmem kendisini ama orda görünce milliyetçi bakış açısıylan bizim insanımızdır ,başarılı olmalıdır,olsundur diyorum =) çünkü mehmet okuruda sevmeyen,yeteneksiz bulan bünyem onun basarısını da bu duygulardan ötürü önemsemiştir =)