BIY AD

3 Temmuz 2010 Cumartesi

Steve Blake Lakers’da

Steve Blake ile $16M karşılığında 4 yıllık anlaşma sağlandı. Böylece free agent piyasasının en iyi point guardlarından birini hem de oldukça makul bir ücrete kapattı Lakers. Nokta transfer diye buna derim işte. Son 2 yıldır şampiyon olan bir takımda kusur bulmak bu kadar kolay olur mu? Oluyor maalesef. Her ne kadar Celtics serisinde oldukça iyi işler çıkarsa da genel olarak baktığımızda takımın en zayıf halkası açık ara Fisher’dı. Gerek sezon boyunca istikrarlı(!) bir şekilde kötü oynaması gerekse playofflardaki istikrarsız performansı nedeniyle Lakers taraftarlarının en güvenmediği isimlerin başında geldi ilk 5 oyuncuları içinde. Neredeyse Beşiktaş kalesindeki Fevzi kadar güven veriyordu parkede. Söylenenlere göre yıllık $2.5M’ı da reddetmiş kendisi, ne bekliyorduysa…

Farmar ve Brown’ın takımdan ayrılmasından sonra guard rotasyonu iyice daralan Lakers’a şimdi bir de Blake’i yedekleyecek isim lazım, ama bu konuda çok sıkıntı yaşayacaklarını sanmıyorum. Muhtemelen Fisher'ın kalmasıyla hallederler onu bir şekilde veya bir oyuncuyla ufak bir kontrata anlaşırlar. Basketbol IQ’su yüksek, dış şutu oldukça güvenilir, cafcaflı işlere girmeyen ancak oldukça iyi bir pasör Blake. Yani üçgen hücum için biçilmiş kaftan. Phil Jackson da takımda kalacağına göre bundan daha doğru bir seçim olamazdı herhalde. Tek soru işareti playofflar'daki tecrübesizliği ile kariyeri boyunca şampiyonluğa oynayan takımda benzer bir rol almamış olması. Ama kısa Bucks macerasını bir kenara bırakırsak gittiği hiçbir takımda beklenenin altında performans sergilememesi, aklı başında, nerede ne yapması gerektiğini bilen bir oyun yapısına sahip olması bu soru işaretlerini önemli ölçüde bertaraf ediyor.

Eve geldim Blake'i gördüm, pek yazma modunda olmasam da birşeyler karalayayım diye girdim blog'a. Meğerse Soner yazmış bile. Kelimesi kelimesine katılıyorum, ben de aynen bunları yazacaktım zaten. Harika bir transfer. Daha iyisi olamazdı. MLE teklifinde bulundukları Mike Miller herhalde olumlu yanıt vermedi Lakers'ın belirlediği saate kadar ve Blake'e yöneldiler. Kime niyet kime kısmet. Daha bile iyi oldu Lakers için. Muhteşem tek kelimeyle. Zamanında Hedo, Blazers ile anlaştığında Blake hakkında yazmıştım. Topla oynayan bir oyun kurucu değil Blake. Sadece topu getirip, oyunu kurup, müsait şut pozisyonunun gelmesini bekleyen bir adam olması da uyum sorunu yaşamayacağını gösteriyor. / Can

7 FARKLI FIKIR:

Ömer dedi ki...

Blake'i genel olarak severim ama kendisine kırgınım biraz. Air Canada Centre'da izlediğim ilk maçta onun son saniye üçlüğüyle Blazers'a yenilmiştik 2008-09 sezonunda. :(

Unknown dedi ki...

Lakers piyasada bu özelliklerde bu profesyonellikte bir adamı 4 milyona alması şuan ki kontratlara bakınca bedava gerçekten..

ayrıca topu heralde en az isteyen point guard dır NBA de.. Maç başına 3-4 top kullanasa da sorun çıkarmayacaktır..

PIERREMANU dedi ki...

Yok, kesin NBA'da Lakers yararına çalışan gizli bir tarikat falan var.

Adsız dedi ki...

Emin ol daha çok top kullanması gerekecek zaman zaman. Hele Kobe'nin ritim bulamadığı zamanlarda Blake dışardan ilaç gibi gelecektir. Bu kadar iyi bir transfer beklemiyordum açıkçası. Fisher'ın yerine ne olursa olsun alın bir oyuncu diyordum. Yani en azından guard olduğunu bilen. Top ypan oyun kuran asist yapan arada turnike zorlayan dış şut atan. Fisher'ın bu playofflardaki bazı turnikelerini saymazsaz normal sezon dahil tek yaptığı saydıklarımdan şut çekmekti.

Sağlıklı bir Bynum ve Kobe ile düşünemiyorum Lakers'ı.

Adsız dedi ki...

terrell mcintyre haberi dogru mu peki

sabonis dedi ki...

mcintyre haberi nedir bilmiyorum açıkçası?

EsKenes dedi ki...

McIntyre ile de ilgileniyordu birkaç gün önce Lakers, ama o Unicaja'yı tercih etti.