BIY AD

1 Temmuz 2010 Perşembe

Önemli Serbest Oyuncular ve Yalancı Kahinlik

Uzun süredir konuşulan transfer dönemi başlamak üzere. Oyuncuların serbest kalmalarına tam 7 saat kaldı. Önce şunu belirteyim: 7 senelik tecrübesi olan bir oyuncunun maksimum kontratının ilk yılı yaklaşık 16 milyon dolardan başlıyor. Sonra da takımların ne kadar salary cap boşlukları var harcayacak onları vereyim.

Knicks - $34,147,478
Nets - $29,989,807
Chicago - $29,172,406
Miami - $26,727,101
L.A. Clippers - $16,830,031
Sacramento - $15,350,465
Minnesota - $13,441,344

Sadece Knicks 2 maksimum kontrat verebilecek gibi gözüküyor ama Nets ile Bulls da çok ufak rötuşlarla bu konuma gelebilirler. Miami'de Wade'in kaldığı varsayılmış durumda. Çabuk çabuk aklıma gelen şeyleri yazayım oyuncular hakkında. Öyle deli gibi kafa yormayacağım yani. Kendimce önem sırasına göre dizdim. Ayrıca siz de tahminlerinizi verebilirsiniz yorumlarda:

LeBron James: Fazla söze gerek yok herhalde bu adam hakkında. Mantığım Bulls, kalbim Nets veya Clippers diyor. Zorlasam mantığım bile Nets/Clippers diyebilir ama Brooklyn'e taşınmalarına daha 2 sene olması bir dezavantaj. Nets/Clippers ile Bulls'u neredeyse eşit görmemin sebebi ise şu: Rose-Deng-LeBron gibi bir arka alanı şut sokmaya zorladığınızda ne gibi bir sonuç çıkar acaba?

Dwyane Wade: Penguenler uçmaya, develer hendek atlamaya başlamadıkça Heat'te kalacak. Hatta oran da verelim: %99.9 ihtimalle. Kalmasını da istiyorum orada. Yakışıyor ve ben de onu geçtiğimiz 7 senede Miami ile bağdaştırdım kafamda tamamen. Farklı bir forma giyerken düşünemiyorum.

Dirk Nowitzki: Onu daha bugün değerlendirmiştim.

Paul Pierce: Onun hakkında da bugün yazmıştım birşeyler.

Chris Bosh: Mantığım da, kalbim de Heat diyor. Wade ile birlikte güzel işlere imza atacaklarını düşünüyorum defansif, sağlam bir uzunun da katkılarıyla.

Amare Stoudemire: Amare'nin nereye gideceği konusunda gerçekten hiçbir fikrim yok. Sign and trade ile pek çok takıma gönderilebilir. En azından bence direk bir takıma gitmesinden daha olası. Tabii son sene opsiyonunu kullanmaması kesin ayrılacağı anlamına da gelmiyor. Dediğim gibi Amare'nin ne yapacağına dair pek fikrim yok.

Carlos Boozer: Aslında Amare'nin önüne bile koyabilirdim. Boyalı alanda ekmeğini taştan çıkaran, orta mesafeden harika şut atan bir canavar işte. Tabii onun da aynen Amare gibi savunmada problemleri var. Ama en azından egosu Amare'nin 10'da 1'i kadar... Bulls veya Nets'e gidecekmiş gibi geliyor bana.

Joe Johnson: Hawks'dan maksimum kontrat istiyor. Hawks da 6 yıllığında 120 milyon dolar teklif etmeye hazırlanıyormuş. Yuh diyorum sayın seyirciler izninizle. Bıraksınlar başkası versin diyeceğim ama o zaman da Hawks'un eli kolu bağlanıyor. O yüzden Johnson'ı biraz pahalıya da olsa elde tutacaklar gibi duruyor. Ha bana göre o kadar para verilmez hayatta ayrı. Ben Knicks'e gitmesini isterim açıkçası. Bir fırsat daha verelim bakalım, takımın lideri olunca neler yapabilecek?

John Salmons: Bütün serbest oyuncular kapanın elinde kalacak, John Salmons da Clippers'a gidecek diye sallayalım bakalım. Beğendiğim oyunculardandır Salmons, 10-12 milyon dolar civarına yıllık imza atacak herhalde. Bucks'ın çıkışındaki 1 numaralı pay sahibiydi. Clippers olmazsa Timberwolves diyorum.

Rudy Gay: Beklenilen tarzda bir yıldız olmayacak gibi duruyor. Çok atletik, çok yetenekli, parkede herşeyi yapabilecek kapasitede ama basketbol zekası pek yok. 1-2 doğru şey yaptıktan hemen sonra yanlış kararlar verip 'normal' haline dönüyor. Kendisi sınırlı serbest bir oyuncu ve Grizzlies "Hemen hemen her türlü kontratla eşleşeceğiz" dedi. Yani takımda kalacak gibi gözüküyor.

David Lee: İyi adam, hoş adam, hücumda kendini acaip geliştirdi son yıllarda ama bir uzun olarak savunmada sıfır. Amare'den bile kötü diyeyim size. En azından Amare arada sırada savunma yapmak istediği zaman birkaç pozisyonluk da olsa başarılı oluyor. Lee korkuluk görevi görüyor boyalı alanda. İçime Amare ile takas olacaklar diye doğdu ve bu yönde sallama hakkımı kullanıyorum. Ama Lee'ye verilecek büyük kontratların hata olduğunu düşündüğümü söylemeliyim.

Ray Allen: 35'ine geldi ve Finaller'de çok ama çok kötü oynadı. Kısacası artık çok da önemli bir oyuncu değil ve piyasada büyük veya uzun bir kontrat bulamayacak. Yılların Allen'ı olduğu için yer verdim sadece. Pierce kalırsa, o da kalır, giderse, o da gider diye düşünüyorum.

Richard Jefferson: Oyuncuların serbest kalmalarına 4 saat varken, Richard Jefferson'ın kontratındaki 15 milyon dolarlık son seneden vazgeçtiği ve serbest kaldığı ortaya çıktı. Nasıl yani? Sen rezalet oyna ama böyle bir karar al? Çok merak ediyorum kaç senelik ve ne kadarlık kontrat alabilecek. Spurs 15 milyon dolardan kurtulduğu için kutlama yapacaktır herhalde. Ya da Jefferson, Spurs ile yeniden mi anlaşacak daha uzun vadeli ama daha makul fiyata acaba?

Shaquille O’Neal: Adından dolayı koydum sevimli abimizi buraya. Yoksa evinde çekirdek çitleyerek maçları seyretse daha iyi eder sanki artık. Yani artık bittiğini gördük, ondan diyorum. Yoksa oynasın sonsuza kadar Shaq.

Raymond Felton: Sene başında önce şunu sonra da bunu yazmıştım. Felton efendi hem S-Jax'in gelmesiyle vasat bir sezon geçirdi hem de playofflar'da Nelson tarafından ezildi. Şimdi bakalım 5 yıllığına 40 milyon doları bulabilecek mi? Seviniyorum böyle salaklıklar cezasız kalmayınca. Gidip şimdi 5 yıllığına 45'e imzalarmış mesela bunun üstüne =) Neyse ben Grizzlies veya Pistons'a gidecek diye büyük bir sallama yapayım.

Anthony Morrow: İlginç bir adam. Büyük yetenek. İnanılmaz bir şutör. İlerde adından sıkça bahsettirebilir. Ondan buraya koydum. Warriors yaklaşık 1 milyon dolar ödeyerek, onu sınırlı serbest oyuncu yaptı. Bu da takımda tutmak için ne kadar istekli olduklarını gösteriyor. Morrow da kalsın orada, belki Monta da gönderilirse sağlam istatistikler tutturabilir.

18 FARKLI FIKIR:

Çağrı dedi ki...

Lebron-Wade-Bosh'dan herhangi birisinin New Jersey ya Clippers'a gideceğini düşünmüyorum şöyle ki Lakers Galatasaray yada Fenerbahçe ise Clippers aynı şehrin Kasımpaşası yada İBB sidir keza NY İstanbulsa NJN izmit falandır .. Şehir önemlidir Lebron ya NY yada Jordan ve pazar faktörlerini göz önünde bulundurarak Chicago'ya gidecektir, Bosh ise ya Lebron'a ya Wade'e yancı olacaktır tek başına bir halt başaramayacağını kendisi de billiyor çünkü ...

Adsız dedi ki...

chalmers - wade - beasley - bosh - ? (bosh'tan geri kalan 10 milyona bi uzun)

harris - CLee - LBJ - amare - lopez

rose - JJ - deng - boozer - noah

knicks patlıcak gibime geliyor. rudy gay'e falan kalabilirler.

not: nets ile bulls'un ufak takaslarla (humphries vs) 2 max için yer acacagı dusunulmustur.

Paul Pierce dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
muyek dedi ki...

Cahilligime verin ama Cleveland neden Lebrona maksimum kontrat vermiyor veya Lebron neden Nets veya NY gibi scip sivamis 2 takima gitsin ki, Cleveland ile en azindan en kotu playofflarda yari final , final yapabiliyor adam. Para diceksiniz de hersey de mi para ya :)

Adsız dedi ki...

Şu süper 3lü çabuk imza atsınlar da bizi fazla merakta bırakmasınlar.

Adsız dedi ki...

LeBron'un amacı bir takımı sıfırdan alıp şampiyonluk yaşamak bence New Jersey'i gidebilir.Yanındaki parçalarda genç ve yetenekli.Ama Miami haberleri çok dönüyor.Cleveland'da kalması çok büyük sürpriz olur benim için.Yıllardır yanına doğru dürüst parçaları ekleyemeyen bi takımda kalmaz kalmamalı da zaten.

liquefied dedi ki...

Yazın sonunda en kârlı takım Miami olacak gibi. Bosh(17M) + Haywood(6M) hamlesi onlara sınıf atlatır adeta ve geriye kullanacakları paralar kalır. Q-Rich'i tutarlar ya da Outlaw'ı alabilirler 3 numaraya. Veteran minimum sözleşmelerle J-Will ve Raja Bell. MLE'yle de Mike Miller. Çok çılgın takım olurlar.

LeBron ve Amar'e, Knicks'e gitsin isterim. Eddy Curry'den kurtulamazlarsa, hiç şans vermiyorum şampiyonluk yarışında. Hatta konferans finali bile göremezler. vet minimum ve MLE'yle alacakları adamlarla bir yere gelemezler. Eddy Curry'den kurtularlarsa, Tyson Chandler + Felton yapabilirler ki, bir adım öne geçerler adeta.

Chicago'nun Deng'den kurtulamaması sorun. Bron gitmez herhalde Chicago'ya. JJ ve Boozer diyorum ancak max kontrattan biraz aşağıya anlaşmaları lazım ki, bench de güçlensin. Gerçi iki max'ı kaldıracak boşlukları da yok.

Nets'in bir yıl daha beklemesi mantıklı. Gençler biraz daha tecrübelensin. Draft'te yine iyi bir seçim yapılsın. Brooklyn'e bir yıl daha yaklaşılsın. Gelecek yıl bu saatlerde Carmelo Anthony'i alsınlar FA olarak.

liquefied dedi ki...

@muyek

Cleveland şu anda hepsinden daha iyi teklif yapacak tek takım, kurallar itibariyle.(gerçi eyaletten eyalete değişen vergiler devreye girince iş değişiyor) Bron'un istediği ise para değil, daha çok şöhret ve başarı. Chicago, New York gibi çok daha büyük şehirlerde, şöhretine şöhret katabilir. Ayrıca doğru hamlelerle, Cleveland'dan daha iyi birer takım haline gelmeleri büyük bir olasılık.

Cleveland'ın şu anda James'e sunabildiği en iyi yetenek 34 yaşındaki Jamison. Büyük ihtimalle o da farkındadır bu Cleveland kadrosunun başarılı olamayacağı. Kadroyu yenilemek için cap'te boşlukları da yok. Ancak takaslarla bir şeyler yapabilirler ama eldekilere bakınca mümkün değil karşılığında iyi parçalar almaları.

brk dedi ki...

bu durumda kimse new york'a gitmiyor galiba :)

siriusjames dedi ki...

Atlanta JJ'e 6/120 önerdi büyük ihtimal orda kalır artık. Lebron'un Heat'e gitmeyeceği kesinleşti. Lebron niye Nets'e gitsin yahu, sıçıp sıvar oraya giderse. Lebron Bulls'a gelecek, Bosh birine yancı olacak o da muhtemelen son günlerde sevgili gibi olduğu Wade. Knicks'e de Lee kalır artık.

Adsız dedi ki...

benimde bir sorum olacak okuduğum hemen hemen her blogda forumda lebron-knicks veya bosh-knicks transferlerine hemen hemen hiç şans verilmiyor. knicks'e anca boozer veya joe johson ihtimalleri veriliyor. e en yüksek sallary cap boşluğu knickste bunu da biliyoruz neden lebron,bosh,wade to knicks seçenekleri bu kadar arka planda? knicks yönetiminin bu yönde bir tercihi mi var ya da knicks özelinde vergi olaylarına dair bi sorun falan mı var? (eyalet vergisi ile ilgili falan?)

Adsız dedi ki...

liquefield'in dediklerinin çoğuna katılıyorum. ama ben jj'nin takımında kalıp lebron'un chicago'ya gideceğini düşünüyorum

liquefied dedi ki...

@ 12:15'teki Adsız

New York'un LeBron ve Bosh'u alması da ihtimaller dahilinde. Bana kalırsa düşük bir ihtimal değil. Çoğu takımdan da yüksek bir ihtimal. Yalnız bu 2 ismin yanına hiç bir şey koyamıyorlar. Eddy Curry'nin 11 milyonluk bir sözleşmesi var ve bütün hamleleri kilitliyor. Gerçi sözleşmesinin son yılında olması sebebiyle takas etmeleri de zor değil.

Ayrıca LeBron + Bosh + Wade gibi bir 3'lüyü almaları mümkün değil, çünkü yeterli boşlukları yok cap'te. Bu 3 isim de max. sözleşmeye imza atacak. 16.8 milyon $ sözleşmelerin ilk yılı. 16.8*3= 50.4 milyon $ eder. Curry'nin yollandığını varsayarsak; ellerinde Gallo, Douglas, Walker ve Chandler var. 7-8 milyon $ kazanıyorlar toplamda. Trio'yla beraber 58 milyon $ yapar. Salary cap ise 56.1 milyon $.

Adsız dedi ki...

http://www.ntvspor.net/haber/nba/19450/gozler-super-yildizlarda

Bu haber Miami'nin 44 milyon dolarlık boşluğu bulunduğunu yazıyor. Niye burasıyla orası arasında böyle fark var anlamadım.

siriusjames dedi ki...

Wade'in kaldığı varsayılmış durumda diyor yazıda adsız.

liquefied dedi ki...

Rudy Gay, Memphis'de kalıyor. Max kontratı kapmış.(5yıl/80m$) GM olmak için IQ şart koşulsun bence.

wbb1905 dedi ki...

Lebron New Jerseye gidecek kesin gibi bişey

wbb1905 dedi ki...

Wade de bence Miamide kalır ama Heatin hala Lebronla görüşmeye çalışmasıda bence wade'e saygısızlık.

Boshun da Chicagoya yakışacağını düşünüyorum.Rose-Deng-Bosh-Noah+şutür bir dış oyuncu ile sağlam bi takım olurlar ama koçlarına güvenmiyorum açıkçası

Boozerda nets heat gibi bi takıma yardımcı skorer olarak gider tabi egosuna yedirirse