BIY AD

25 Temmuz 2009 Cumartesi

Blazers'a Torbadan Miller Çıktı

3 yılda 21 milyon dolar alacakmış Miller. Ama ben gerçekten bu olayı anlamıyorum. Bir takım düşünün ki, önce kısa forvet olarak Hedo'yu kadroya katmak istiyor. Bu iş olmayınca uzun forvet Millsap'e yöneliyor ve onunla sözleşme imzalıyor. Jazz o kontratla eşleşip Millsap'i elinde tutunca bu sefer Lee'yi ikna turları başlıyor. O alanda da başarısız bir operasyondan sonra, şu dakikaya geliyoruz: Miller, Portland'da. Ne alaka değil mi? Portland'ın ilgilendiği adamların pozisyonlarına bak çay demle...

Neyse Miller'a biraz değinelim. Topu elinde tutmayı seven, gerekirse 10-15 saniye boyunca topla oynayıp 1'e 1 pozisyon yaratabilen ama genellikle arkadaşlarını oyuna dahil eden bir stili var. En azından Philly'deki son 2 sezonu hariç bunu kesinlikle söyleyebilirim. Bu iki yıl içinde skorer bir tarza bürünen Andre Miller, Elton Brand gibi normalde çoğu şeyi sineye çeken bir oyuncu tarafından bile pas vermediği için eleştirilmişti. Yani bir cümlede özetleyecek olursam: Blake'in çok daha fazla sorumluluk alan, elinde top tutan ama öte yandan üçlük özürlü versiyonu. Özellikle dış atış demedim, çünkü Miller üçlüğün 2-3 adım içerisinden bulduğu boş atışları leblebi gibi sokan bir oyuncu.

Blazers'a olan uyumuna bakalım şimdi de: Bir kere, Blazers'ın Roy'dan sonra topu elinde tutacak ikinci bir oyuncuya kesinlikle ihtiyacı vardı. Bu sezon Roy'un rakipler tarafından bunaltıldığına defalarca şahit olmuştuk. Bu eksiği Hidayet ile gidermek istiyorlardı ancak o Raptors'ı seçti. Miller, oyunun temposunu kontrol edebilmesi ve doğru adamı topla buluşturmasıyla Roy'un hücumdaki yardımcısı olacaktır. Ayrıca skor üretimine gelelim: Evet belki üçlüğü yoktur ama sayılarının çoğunu 1'e 1 oyun sonrasında boyalı alandan bulur. Bunların üstüne Miller zamanında ligin asist lideri olmuş, çok tecrübeli bir oyun kurucu. Miller'ın yukarıda değindiğim çok kritik bir eksiği bulunuyor: Üçlükler. Ben, bir oyun kurucunun çok ekstra bir skor katkısı yapmadıkça, üçlük sokabilmesi gerektiğini düşünürüm. Herşeye rağmen benim düşünceme göre, Miller'ın diğer pozitif tarafları ağır basacak ve Portland'da başarılı olacaktır.

Kısacası Blazers serbest oyuncu torbasına elini daldırdı ve kendisine uyacak bir isim çekti. Lee veya Millsap'e yıllık 8-9 vermekten çok daha iyi olduğunu düşünüyorum. Daha önce Hidayet ile beraber gelmeleri durumunda çok yanlış bir seçim olacağını belirtmiştim. Şu anda ise Miller tek başına geldi, bu sebeple en azından ben kağıt üstünde bir problem görmüyorum bu transferle ilgili. İki sorun göze çarpıyor: Miller'ın 33 yaşında olması ve takımı şampiyonluk seviyesine çıkarıp çıkaramayacağı. Çünkü Portland'ın artık yapacak fazla bir hamlesi kalmadı. Eğer Oden beni utandırırsa, niye olmasın? Ama öbür türlü bazı takas ve ekstra oyunculara ihtiyaçları olduğunu düşünüyorum.

5 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

yalnız aldridge ve roy a kontrat verecekleri için seneye boşlukları kalmıyor. Zaten sırf o boşluğu kullanabilecekleri son sene olduğu için imzaladılar millerla.önce hedo yu istediler ihtiyaçları doğrultusunda o olmayınca mecburen imza attırmaları gerkiyordu o da miller oldu.

sabonis dedi ki...

Haklısın kesinlikle, hatta onların extensionları olmadan bile neredeyse cap'te yeterli yerleri olmayacak. Ben gece bunu yazarken artık nasıl hesapladıysam takımın cap'ini bilmiyorum... Maşallah bana. Düzelttim son kısmı. Teşekkür ediyorum.

Bayless dedi ki...

Yazının ilk paragrafına şöyle bir cevap verebilirim.
Portland ilk önce Hidayet e yöneldi.Point forvet olarak hem kritik anlarda rakip sahaya top getirip dagıtabilecek , uzunları oynatacak hemde keseceği cezalarla skor yukune katkıda bulunacaktı.
Portland ın aradığı SF ve Pg upgradeleri tek bir oyuncuyla halledilmiş olacaktı.

Hido olmadı ve diğer bir eksik olan yedek pf yi listedeki en kaliteli adamla kapatmak istediler.Teklif olumlu sonuclansaydı portland ın energizer millsap la uzun rotasyonunda kazanacağı esneklik bu adamın ribound ve skor olarak yapacağı katkılar bir kenara , pryzbillayıda oden'ın göstereceği gelişmeye bağlı olarak takasta kullanabilceklerdi.

Şu PG pozisyonuna yapılan ek zaten gecen sezondan beri konusulan birşeydi.Eğer Hido eki olsaydı gereksiz bir upgrade olacaktı ve o yüzden ilk olarak guard dusunulmedi. listedeki ilk 2 hamlede başarılı olamayan Pritchard miller la çok uygun bir fiyata , çok güzel bir kontrat karşılığında anlaştı.

Geçen seneki 54 galibiyet alan takımdan hiçbir oyuncu gitmedi tersine kaliteli veteran bir guard geldi.Kimyada bir problem çekilmezse galibiyet oranları 60 a dayanır.

Mümtaz dedi ki...

Andre Miller'ın Portland için doğru guard olduğu konusunda ciddi şüphelerim var. Evet takımın topu elinde tutan ikinci bir oyuncuya ihtiyacı vardı ama bu isim topu ne zaman elinde tutacağını bilen bir isim olmalıydı. Bu transfer açıkcası Portland'ın çok da stratejisi olan bir takım olmadığının kanıtı bana göre. Potland'ın eksikliğini çektiği şey çok da fazla basketbol zekası olan oyuncuya sahip olmaması. Bence bu konuda bir gelişme göstermeden play-off'lara 60 galibiyet alarak bile girseler, en fazla ikinci turu görürler..

Bayless dedi ki...

Herkes portland a şu lazımdı falan diyor ama bu adamlar marketten alınmıyor arkadaşlar.
Kimse eldeki salary boşluğunu yada imzalanabilecek serbest oyuncuların ne kadar kısıtlı sayıda oldugundan bahsetmiyor.

Portland ın elinde 20 milyon dolarlık kontrat verme imkanı olsaydı ve Lebron , wade gibi oyuncular serbest olsaydı Pritchard en doğru hamleyi yapardı.

Kısacası sorun yeterli sayıda stratejiye sahip olmamakla değil yapılacak hamlenin eldeki para ve oyuncu isimlerinin yetersiz olusuyla bağlantılı olduğudur.