BIY AD

22 Mart 2011 Salı

Chicago Bulls Şampiyonluğa Çok Yakın

Kings'i antrenman havasında geçen maçta yenerek, tam 12 sene aradan sonra ilk defa 50 galibiyete ulaştı Bulls. Kim demiş 13'ün uğursuz olduğunu? Adamlar 13. senede yeniden 50'yi yakaladılar. Ancak daha da önemlisi, ilginç ve ufak bir ayrıntıya dikkat çekmek istiyorum. Chicago Bulls NBA, NBA olalı beri 56 galibiyete kaç sezonda ulaşmış bilen var mı? Söyleyeyim: 6. Peki Bulls'un kaç şampiyonluğu var? Onu zaten herkes biliyor, o da 6. Ben de size şunu söylüyorum o zaman, bu iki 6'nın arasında çok güçlü bir korelasyon var, çünkü Chicago Bulls bugüne kadar 56 galibiyete ulaştığı her sezonu şampiyonlukla bitirdi. Önümüzde 13 maç var, bunların 6'sını kazanmaları durumunda yine 56'ya ulaşacaklar. Tarih tekerrürden ibarettir demişler. Bugüne kadar 6'da 6 şampiyonluk gören kulüp niye 7'de 7 görmesin? Aslında bunun için 1-2 neden var elbette.

Muhtemel 56 galibiyet için Rose, Boozer ikilisine özel teşekkür etmeliler. Tabii oyununa üçlük katan Deng'i de es geçmeyelim. Koç T'nin savunma sistemi de çok önemli elbette. Eee her ne kadar sakatsa da Noah'ı saymazsak olmaz. Kenardan gelen Ömer'in, Kurt Thomas'ın katkıları da es geçilemez. Kısacası şu ana kadar 50'ye ulaşmalarında 'takım' olgusunun önemi çok ama çok büyüktü. Herkes görevini eksiksiz yaptı ve Rose'un önderliğinde doğunun zirvesine doğru tırmandılar. Ancak bu saydıklarıma değerli, verimli bir şutör guard ekleyemedikleri için playofflar'da zorlanacaklarını düşünüyorum ben. Ha yine de, Celtics'e göre daha kolay olan fikstürleri sayesinde doğu birinciliğini kaparlarsa, NBA Finalleri için büyük bir adım atmış olurlar. Bence yine de zor ama 56 rakamına karşı çok iddialı konuşmak istemiyorm. Tehlikeli olabilir...

Not: Zamanında o tehlikeyi yaratan adam ile Kobe'nin kıyaslaması hakkında Phil Jackson'ın bir açıklaması vardı geçen hafta içerisinde. Ona da bu akşam değineceğim, şimdiden söyleyeyim dedim.

10 FARKLI FIKIR:

Prometheus Desmotes dedi ki...

phil jackson' un üçlemeleri varken bu biraz gereksiz istatistik gibi sanki :) önümüzdeki sene 55 galibiyet alıp şampiyon olsa da sıkıntı yok chicago için.

Adsız dedi ki...

sayılar üzerinden fal bakma modası da iyi tuttu be. oyum sana kardeş, bu sene iktidardayız aman şampiyonuz :)

mel j dedi ki...

yazıyı bahçeli yazdı sandım ilk paragrafın ortalarına doğru.

kerir dedi ki...

korver form tutmaya başladı play off serilerinde önemli rol oynayabilir.Soğuk kanlı bir oyuncu olduğunu da söylemek lazım

Pervasız Gömlek dedi ki...

Chicago şu an NBA'in en iyi takımı, sorunsuz bir şekilde ilerliyorlar. Özellikle de çok büyük beklentilerin olmaması genç kadro, yeni yapılanma geniş rotasyon, vb. nedenlerden ötürü de bu rahatlık ve takım atmosferini yansıtıyorlar. 56 galibiyet teorisi pek de uzak gelmiyor bana da... Lakers'ın finale çıkmadığı bir NBA Finali'nde Chicago 7.kez en büyük olabilecek güce sahip...

Adsız dedi ki...

Beyler lakers ezer ha dikat

Adsız dedi ki...

ulen ne güldüm yeaaa..

calvin dedi ki...

lakersın finale çıkamadığı bi senaryo çok düşük ihtimal bence. ki çıkamazsa da bu yoldan sadece spurs alıkoyabilir. (duncan iyileşmesini umuyoruz yakın zamanda)
spurs bulls finalinde de bullsun şansının olduğunu sanmıyorum.

ama çok şampiyonluk adayı var çok eğlenceli ve sürprize açık bi playoff olacak. :)

Bütün borular sizin olsun dedi ki...

Bu teori tutarsa üzülürüm. Son bir Celtics-Lakers kapışması daha isteriz.

Adsız dedi ki...

phil jacksonın açıklamasını ne zaman vereceksin? şu kobeyle kıyaslama mevzunda.