BIY AD

21 Mart 2011 Pazartesi

Kıvır Kıvır

Pek çoğunuz okumuştur haberi, geçtiğimiz hafta içinde hakem Bill Spooner, Jon Krawczynski isimli spor yazarına dava açtı. Davanın nedeni de Krawczynski'nin twitter'da ortaya attığı bir iddia. 2 ay önceki Timberwolves - Rockets maçında bir pozisyonda Spooner yanlış verdiği bir karardan sonra Rambis'e "Bir sonraki pozisyonda telafi ederiz." demiş Krawczynski'nin iddiasına göre. Ve bu telafi düdüğünü de sadece söz vermekle kalmamış, gerçekleştirmiş Rockets'ın aleyhinde çok kötü bir düdük çalarak. İddia doğru mu değil mi bilmiyorum ama Spooner, olayı "Maç bağlamak" algılayarak açmış davayı. Halbuki bunun maç bağlamakla hiç ilgisi yok. Bildiğimiz sevdiğimiz(!) telafi düdüğü işte. Spooner'ın tek yaptığı şey bunu açık açık söylemek olmuş.

Kaan Kural'ın mesela en nefret ettiği şeylerden biridir telafi düdüğü. Hakem, verdiği kararın yanlış olduğunu anladığı anda rakip takıma da yanlış bir düdük çalarak, hataların iki tarafa da eşit olmasını sağlar. Ben çok da karşı değilimdir bu düdüklere, tabii işin suyu çıkarılmadıkça. Yani sonuçta hakem, maçın sonucuna etki etmemeli diye düşünüyorum. Belki futboldaki gibi penaltı, kırmızı kart kadar etki eden kararlar yok basketbolda ve maç başına takımlar 80'er hücum yaptığı için hataların sonuca etkisi azalıyor. Yine de çok bariz bir şekilde yanlış faul çalan hakem, o faul çaldığı takım maçı 1 sayıyla kazanırsa, etki etmiş demektir maça. Bunun yerine diğer takım hücum ederken, normalde düşük ihtimalle faul çalacağı bir pozisyonda faul çalarak eşitlemelerine çok da karşı değilim. Ama bazen öyle telafi düdükleri çıkıyor ki, rezalet kelimesi bile bir şey ifade etmiyor. Ortada hiçbir şey yokken çalınan düdüklere acaip gıcığım yani. Ama dediğim gibi pozisyon hafif ortadaysa telafi düdüğüne karşı değilim. Özellikle de çalınmayan fauller için bunu sonuna kadar destekliyorum. Bir tarafta net bir faulü kaçırdıktan sonra, öteki tarafta da çalmamanın kötü bir sonucu olduğuna inanmıyorum. Ama işte bir takımın en önemli oyuncusunun ekstradan bir uydurma faul alması oyunun gidişatını değiştirebilecek bir etken. Bu yüzden yalandan faul çalmaları kötü olabiliyor ama 'faul kararı ağır oldu be abi' modundaki düdükler beni rahatsız etmiyor. İşin doğrusu budur demiyorum ama beni pek rahatsız etmiyor hakemin net bir yanlışını düzetlmesi. Belki de yıllardır bu duruma alıştığım içindir.

0 FARKLI FIKIR: