BIY AD

6 Nisan 2011 Çarşamba

Mavs'in Yolu Yol mu?

Mavs Ocak ayında yakaladığı çıkışla beraber 18-1'lik bir galibiyet mağlubiyet oranı yakalamıştı. O günlerde Melo takası gündeme gelmişti hatta. Ben de Tyson Chandler ve Beaubois ile bir paket yapılarak Carmelo'nun alınabileceğini, çünkü Butler'sız ve belki de Butlerlı bir Mavs'in şampiyonluk yolunda yetersiz kalacağını yazmıştım. Zaten benim düşüncemi geçtim, pek çok NBA otoritesi bu yönde fikir beyan ediyor bu aralar. Benim de fikrim hala değişmedi, üstüne üstlük bu tezi destekleyecek yeni gelişmeler oldu. Zira Mavericks son 16 maçında 8-8 durumda ve son 3 maçı kaybettiler.

O 18-1'lik dönemde Clippers, Wizards, Cavs, Kings gibi takımlarla oynarken işler iyi gidiyordu elbette ancak bu son dönemde Spurs, Blazers, Lakers, Hornets gibi playoff takımlarına karşı 8 maç kaybettiler. Özellikle de son dönemdeki 6 maçlık deplasman turnesini 3 mağlubiyetle bitirdiler. Bunun biraz yaşlılıkla ilgisi olabileceği konuşuluyor, çünkü bakıyoruz Kidd, Marion, Dirk, Terry gibi bu takımın 4 ana oyuncusunun yaş ortalaması 35'i zorluyor neredeyse. Yani son maçlarda Lakers'ı geçmesi mucizelere bağlı olan Mavs en iyisi bu oyuncuları 1-2 maç dinlendirmeli...

Ha Mavs taş gibi girse de playofflar'a ne yapabilir? Onu dedim ya zaten ilk paragrafta. Pek bir şey yapabilecekmiş gibi durmuyor Mavs. Niye? Çünkü Kidd ve Dirk sağolsun savunma zaafı olan oyunculara sahipler ve playofflar'da bu zaafları çok iyi değerlendiriyor rakip takımlar. Ayrıca hücumda ligin en verimli, etkili takımlarından biri gibi görünseler de, playoff sertliğinde hücumlarının böyle işleyeceğini zannetmiyorum. Çünkü aşırı şuta dayalı oynuyorlar. Yani ellerinde ne bir boyalı alan silahı ne bir penetre eden guard var. Her şey şut üzerinden gerçekleşiyor. Bire bir oynayarak skor üretecek oyuncu olarak da Butler'ın gitmesiyle beraber sadece Nowitzki kaldı. Nasıl işleyecek bu takımın hücumu açıkçası çok büyük şüphelerim var. 2006'daki gibi 'inanılmaz' şut atmaları lazım ki, o günkü Mavs'i şu anda gördüğümü söyleyemeceğim. G-Wall takviyeli, sağlam bir Cambyli Blazers onları zorlayabilir. O turu geçseler de, yarı finalde saha avantajı Lakers'da iken %10 ihtimal falan verebiliyorum sadece yola devam edebilmeleri için.

2 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

butler playofflarda döncek deniyodu gerçi dönsede sakatlıktan çıkmış bi adam olarak ne kadar katkı sağlar oda soru işareti Beaubois'u iyi kullanırlarsa hem kiddden hemde beauboisten iyi verim alabilirler playofflarda buda mavsa bi avantaj getirir

Adsız dedi ki...

bnece dallas su an rolantiye aldı lakersın durumuna gore mac seciyolar die bi teorim var lakersn 1.lik sansı dustugu i.çin 4. lugu okcden almak isteyeceklerdir lakersda dallas la eslesmek için sanki 2 mactr kaybediyo gibi yani oform durrumundayken içerde 2 mac kaybedilmesi ilginç gelmişti bana ama tabi mavs taraftarı oldugum için belkide paranoyak davranıyo da olabilirm