BIY AD

28 Nisan 2010 Çarşamba

Enes Kanter - Calipari Röportajı (Türkçe - Study In America)

Study In America için Parla Alpan ikiliyi bir araya getirerek röportajı gerçekleştirmiş. Calipari ile konuşulan bölümün Türkçe altyazılı, Enes ile olan kısmın ise Türkçe olduğunun altını çizeyim. Muhtemelen birçoğunuz seyretmiştir ama ben biraz yorum katmaya çalışacağım... Henüz izlemeyenler de, izlemek için şuraya tık'layabilirler. Zannedersem Mete Aktaş'ın katkısıyla yapılmış röportaj. Parla Alpan'a da, ona da teşekkür ediyorum.

Calipari'nin dediklerinden iki şey dikkatimi çekti. Birincisi Kentucky Wildcats maçlarının Türkiye'de yayınlanması fikri çok güzel. Ancak gerçeğe dönüşme ihtimali herhalde oldukça az. Bir fikir vermek açısından: NCAA'in 14 senelik yayın hakkı daha yeni 11 milyar dolar civarına satıldı. Haber 3-4 gün önce çıkmıştı zannedersem. Bu hakların alınıp, yayınların Türkiye'ye gönderilmesi falan da ekstra maliyetler getirecektir. Kolay değil yani. Ayrıca Calipari'nin "Bunu söylemekten nefret ediyorum ama biz Lakers gibiyiz ulusal kanallarda yayınlanıyor maçlarımız" derken ki sırıtması gözlerden kaçmıyor. Buna ek olarak da Enes'in gelecek sene draft'a katılması konusunda kesinlikle ona destek olacağını söylüyor Calipari. Bazı 2. tura kalacak oyunculara "Burada kal kendini geliştir 1. turda seçil" şeklinde tavsiyede bulunuyormuş. Ama Enes'in zaten çok garip şeyler olmadıkça 2. tura kalması mümkün değil. Zaten bu sezon Kentucky'den draft'a giren Wall, Orton ve Cousins da ilk senesinin ardından ayrılan oyuncular.

Enes bölümünde ise dikkat çekici olan nokta hakkında yapılan "Fenerbahçe'yi bırakıp gitmesi hataydı" eleştirilerine bozulmuş olması. Haklı bence, niye 18 yaşındaki bir gencin hayatına karışıyoruz ki? Kaldı ki buyrun işte gittiği takım NCAA tarihinin en başarılılarından biri ve şimdiden 2011 draft'ında ikinci sıraya yerleşmiş durumda. Avrupa'da kaldığında bir Rubio kadar ses getirmedikçe ilk sıralardan seçilme ihtimali düşüktü. Onun kadar ses getirmesi için de zamana ihtiyacı olduğu açık. Çünkü Enes ne Fenerbahçe'de Avrupa'da ne Milli takımda oynamıyordu...

Calipari hakkında da "Oyuncuların istediklerini yapmalarına imkan sağlıyor, özgür bırakıyor" demiş Enes. Genç oyuncuların gelişmediğine dair eleştiriler okuduk Calipari hakkında ama şunu da görmemiz lazım ki, elindeki yetenekleri en iyi şekilde parlatarak NBA'e sunuyor. Örneğin Rose ve Tyreke Evans belki dış şutlarda sıkıntı çekiyorlar ancak bu onların seçildikleri sırayı etkilemedi. Ayrıca ben Enes'in bu sezon ilk 5'te gitmesine kesin gözüyle bakılan pivot Cousins'dan da yetenekli olduğunu düşünüyorum. Bu açıdan baktığımızda Calipari'nin elindeki yetenekleri NBA'e en iyi şekilde hazırladığına inanıyorum. Belki altyapılarına yeterince önem vermiyor olabilir, belki Enes Avrupa'da kalsa basketbolu daha çok gelişecekti ama eğer NBA'de oynamak istiyorsa doğru seçimi yaptı. Amerikalılar'ın gözü önünde önemli bir okulda oynayacak...

Son olarak da Enes daha önce söylediği gibi yine "Önce okumaya geldim ikinci hedefim basketbol" demiş. Okulu bitmeden draft olması halinde yazları şu anda Durant'ın yaptığı gibi öğrenimini tamamlayacağını belirtmiş. Örneğin ben NBA oyuncusu olsam çok büyük ihtimalle üniversiteye bir daha adımımı atmazdım ama bu Durant, Chris Paul, Westbrook ve Green gibilerini ve muhtemelen ilerde Enes'i takdir etmeyeceğim anlamına gelmiyor. Helal olsun hepsine.

6 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

Bu Calipari denen adamdan hiç hazzetmedim. Tam Murat Muratanoğlu'nun anlattığı gibi biri. Konuşmasıda tipide tam bir pazarlamacı. Karşısındakine aslında hiçbiriniz umurumda değilsiniz ama kazanmak için her yol mübah der gibi.

ARTçı dedi ki...

Evet bende izledim sonuna kadar.DAha önce calipari yi bir kaç röportajda izlemitim ama türkçe çeviri ile izleyince daha bir ayrıntılı fikir edinme imkanımız oldu..

Bu adma tam bir pazarlamacı..Piyasadan en ucuz en kaliteli malları toplayıp onlarldan büyük kar elde eden bir pazarlamacı..

M.M den fazlasıyla dinlemiştik bu adammı zaten:D
Hatta geçenlerde daha mükemmel bir yazı yazmıştı..Link i ben paylaşmayım reklam olmasın diye sen paylaş istersen Sbonis.

Svmedim konuşmasını..Böbürlenmesini.Kendini,Enes i pohpohlamasını...Belki biz tevazu sever bir milletiz bu tarz konuşmaları sevmiyoruz dicem ama yok adamın samimiyetsizliği her tarafından belli oluyor..
Enes in heuyecanı yüzünden belli oluyordu..

...S.f.R... dedi ki...

Enes için yanlış coach oldugnu düşünüyorum. Enes'in yaptıklarına izin vermesinin yanında yapamadıkları konusunda ona yardım edecek yol gösterecek bir coach olması çok daha iyi olurdu. Daha 18 yaşında bir oyuncu ve öğreneceği çok şey var.

niko dedi ki...

"Çünkü Enes ne Fenerbahçe'de Avrupa'da ne Milli takımda oynamıyordu..." yazmışsın ama benim bildiğim fenerbahçe kendisine süre verebilmek adına Vidmar'ı kiraya verdi bu sene, yani kalsaydı yeterli süreleri alacaktı diye düşünüyorum.

BrkY dedi ki...

enes eğitim konusunda oldukça haklı bence, hatta amerika'ya gitmek de çok kötü bir fikir değil. enes öyle bir oyuncu ki 2 yıl sakatlansa 3. yıl yine o drafttan seçilir. önemli olan onun seçildiği yer.umarım başarılı olur.
değinmek istediğim birkaç nokta var yalnız. calipari gerçek anlamda eve gelen tencere tava satıcıları gibi. daha önceki Murat Murathanoğlu yazısından sonra ben de biraz baktım. kendisi s.v.g'ye acayip benziyor. koçluktan öte pazarlamacılık uzmanı gibi.
enes içinse fenerbahçe'de kalsa yaklaşık 8-10 ay daha kazanabilirdi ancak fenerbahçe'nin başında da bambaşka bir bela tanjevic var. şu an ömer aşık'ın durumu ortada. eğitimi hiç göz önüne almasak bile enes'e bence hak vermeliyiz. ben olsam tanjevic'in egosunu çekeceğime, hem eğitim alıp hem de göz önünde olacağım bir amerikan üniversitesine gitmeyi tercih ederdim. fenerbahçeli de olsam, gitmesine üzülsem ve rasim başak'tan bıkmış olsam da, ben destekliyorum adamımı

Adsız dedi ki...

rasim başak daha iyi