BIY AD

14 Temmuz 2009 Salı

Jaap Stam Magic'te kaldı

Magic, Gortat'ya Mavs tarafından verilen kontrat ile eşleşti. Yani 5 yıllığına 34 milyon dolar karşılığında, kel ve korkutucu pivotu takımda tuttular. Şu anda küçük bir hamle gibi gözükse de playoff'lar için önemli bir adım attılar diyebiliriz. Bu sayede Howard dışında güvenebilecekleri bir pivotları daha olacak. Uzun rotasyonunda Lewis ve Bass'ın da olduğunu hatırlayalım. Bu sayede zaman zaman Lewis'i gerçek mevkisi olan kısa forvete çekip klasik basketbol oynayacaklar. Ama bu konunun Gortat ile çok ilgisi yok sadece uzun rotasyonuna değinmek istedim.

Burada benim gördüğüm tek sorun, Gortat'nın gönlünün Mavericks'te kalması diyebiliriz. Eğer oraya gitseydi maç başına en az 25-27 dakika arasında alıp kendisini NBA'e ve bütün dünyaya gösterecekti. Üstelik halen şampiyonluğa oynayan bir takımın ferdi olacaktı. Şimdi ise maç başına 15 dakikadan daha fazla alması ancak Howard'ın geçireceği bir sakatlık ile gerçekleşebilir. Yine de takım şampiyonluk havasına yakalayıp, o yola girdiğinde Gortat'nın isteksiz oynayacağını sanmıyorum. Ufukta şampiyonluk yüzüğü varken kim "Ah keşke Mavs'e gitseydim" diye düşünür ki?

6 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

şu kontratı karşılayacaklarına hidayet'İ tutsalardı bundan on kat daha yararlı olurdu. ki hala aklım almıyor brandon bass'i de almışken ne düşündüler.

sabonis dedi ki...

Hedo'nun istediği para Bass+Gortat kadardı... Pota altında hiç bir opsiyonları olmayacaktı Hedo'yu tutup Bass ve Gortat'yı alamasalardı. Bence doğru seçimi yaptılar.

Adsız dedi ki...

ben hidayet+bass diye söyledim fazladan yılda 3-4 milyon dolar verirlerdi. aynı sistemle devam etme şansı vardı orlando'nun. birde ryan anderson'u aldılar carter takasında pf oynayabilecek. howard sakatlanmazsa -ki neredeyse nba kariyerinde maç kaçırmadı adam- gortat 10-15 dakika arası oynar en fazla sence 15 dakikalık adama yıllık 7 md fazla değil mi?

Adsız dedi ki...

lüks vergisi ödememek için bırakıldı hedo. bu hamleler sonrası otis smith yine lüks vergisi ödeyecek. enbesil de bi adam.

Pervasız Gömlek dedi ki...

Şampiyonluk uğrunda Gortat'a dahi bu kadar para ediyor demek ki...

Bu da benim blogum:
http://basketbolyorumlari.blogspot.com/2009/07/gortat-kalyor.html beklerim :)

Adsız dedi ki...

brandon bass ve gortat'ya bu kadar para vermek akıllı bir iş olmadı. magicte an itibariyle mid level ve üstü para alan 6 isim oldu sanırım. lüks vergisi vermeleri kaçınılmaz...