BIY AD

18 Temmuz 2009 Cumartesi

Jazz'ın yeni yüzü

Jazz'ın, Blazers ile Millsap arasında imzalanan kontratla eşleşmesi bekleniyordu zaten. Dün sabah saatlerinde de bunu yapacaklarına dair raporlar çıktı ancak son 4-5 saatleri kaldı ve hala resmi haber çıkmadı. Bu karar hem Jazz hem Blazers açısından hayırlı olacak gibi duruyor. Blazers, Jazz ve Pistons ile üçlü takas yapıp Prince'i kadroya katmanın peşindeymiş. Müthiş bir tercih olur. Saf bir kısa forvet ve defansta rakiplerin her hareketini 1 kere daha düşünmesine neden olacak bir faktör. Ayrıca hücumda da gerek post-up'ları gerek boş uzak mesafeli şutları sokmasıyla takımına katkıda bulunacaktır.

Jazz tarafında ise, Mehmet'in işinin biraz da zorlaştığını söyleyebiliriz. Çünkü Boozer boyalı alanda etkili olduğundan, Mehmet'in dışarıda boş kalmasında büyük katkısı oluyordu. Millsap'in hücumda böyle, rakibin boyalı alanı kalabalık tumasına sebep olacak bir etkinliği yok.
Ancak Kirilenko'ya baktığımızda ondan bir yükseliş bekleyebiliriz. Boozer'ın gitmesiyle de paylaşılacak şut miktarı artacaktır takımda. Hücumda yeterince eline top değmemesinden dolayı adeta Jazz'a küsen Rus yıldızın, bu yıl biraz daha istekli oynadığına tanık olabiliriz. Boozer gittiğinden dolayı uzun forvette Kirilenko'ya süre de açılacaktır. Geçmişte maksimum konrat almasında, bu mevkide oynadığı oyunun çok büyük katkısı vardı. Tabii ki Sloan'un inadından vazgeçmeyip onu kenardan oyuna sokması durumunda bunlardan bahsetmemizin hiçbir anlamı olmayacaktır.

Not: Ben bu kadar yazdım, şimdi Hidayet olayındaki gibi Jazz fake atarsa hiç şaşırmayacağım. Ayrıca Millsap'in kalmasının, Boozer'ın otomatik olarak gitmesi anlamına geldiğini düşünerek yazdım. Yoksa Boozer'ın gittiği veya gideceğinin resmi olarak açıklandığı falan yok henüz.

1 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

notu okuyana kadar boozer gitti de haberim mi olmadı diyecektim. kirilenko'dan açıkcası bir beklentim kalmadı benim resmen basketbola küsmüş gibi oynuyor ki utah'da kaldığı sürece fayda sağlayacağına inanmıyorum. avrupaya dönmesi bence daha iyi olur, yeterince parada kazandı zaten gelsin galatasaray'a. haldun üstünel bir amerika ziyareti yapsın bu aralar :)