BIY AD

9 Temmuz 2009 Perşembe

NBA'den kısa kısa

Memphis Grizzlies'in sahibi Heisley, Iverson ile görüşme yapmak istiyormuş. Tek senelik 5 milyon dolar vermeyi düşünüyormuş. Grizzlies yönetimi Iverson'ı transfer etmek konusunda ikiye ayrılmış durumdaymış ama son kararı Heisley verecekmiş. Ayrıca Iverson'a, Detroit'teki gibi huzursuzluk çıkarması durumunda "işte kapı işte sapı" denilecekmiş.
Doğrusunu söylemek gerekirse şaşırdım. Grizzlies'in bile böyle bir tutum içinde olması, AI'ın nereden nereye geldiğinin kanıtıdır bence. Ayrıca Iverson'ın 5 milyon doları kabul edeceğinden şüpheliyim.
Yahoo çeşitli kaynaklardan gelen bilgilere göre, McDyess'ın Spurs ile 2 seneliğine anlaştığını duyurdu. MLE'nin tamamını alacakmış, bu da 11.7 milyon dolar civarına tekabül ediyor. Spurs'ü diğer takımlardan bir adım öne taşıyan faktörün, önerdikleri 3 senelik kontrat olduğu yazılıyordu ama 2 seneye ikna etmişler McDyess'ı.
Spurs, Jefferson hamlesine karşılık veren şampiyonluk adaylarına karşı, transfer yarışında yeniden öne geçmiş oldu diyebiliriz. Yaşı 35 olsa bile, geçtiğimiz sene dakika aldığında neler yapabileceğini tekrardan gösterdi. McDyess'ın oyununu "doğru basketbol" deyimi ile anlatabilirim. Spektaküler hareketlere girmeyen, 1e1 savunması oldukça iyi olan, zorlama atışlar kullanmak yerine gerektiği yerde pas vermesini bilen bir oyuncu. Basketbolu da çok iyi biliyor.
Önümüzdeki 2-3 sene Spurs'ün yüzük sayısını 5'e çıkartmak için son şansları. Duncan'da yavaş yavaş yaşlanma belirtileri başladı. Gelecek 2-3 sezon muhtemelen gerçek anlamda etkili olduğu son sezonları olacak. Spurs de gelmiş geçmiş en iyi uzun forvetlerden birinin etrafını yeniden doğru parçalarla donatmak için çaba sarfediyor. Bence Jefferson ve McDyess onları zirveye taşıyacak kadar akıllı ve yerinde transferler. Benim görüşüme göre bunu başaracak tecrübeye ve yeteneğe sahipler. Ama diğer takımların da çok güçlendiğini unutmamak lazım. Bir kez daha belirtmeliyim ki bu sene şampiyonluk yarışı çok kıran kırana geçecek.
Varejao'nun menajeri Dan Fegan, ESPN'e açıklama yapmış. Cavs'in 6 yıllığına 50 milyon dolarlık kontrat teklifine "Evet" dediklerini söylemiş. Hayırlı olsun diyemiyorum çünkü lüks vergisinin bir hayli üstüne çıkmış oldular. Ayrıca gelecek sene LeBron kalsın veya kalmasın, salary cap'lerinde 1'den fazla süperyıldızla anlaşmak için yer kalmayacak gibi gözüküyor. Varejao ile yıllık 8.5 civarına anlaşmak bana göre, gerçekten hiç mantıklı bir hareket değil. Hele gelecek sene cap'in daha da düşmesi beklenirken... Demek ki, ellerindeki uzun rotasyonunu bozmak istemediler, biz de hayırlı olsun diyelim.
Çok kısa sürede yazmıştım bu yazıyı. Gerçekten de çok hafif geçmişim Varejao'yu... Bugüne kadar bir takımla anlaşan/imza atan serbest oyuncular arasında, kontratını en haketmeyen oyuncu açık ara Varejao oldu. Bu ödülün sahibi olduğu için, kutluyoruz kendisini buradan.

6 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

size dün de zazanın aldığı maaşla ilgili düşüncelerimi göndermiştim. görüyorsunuz anderson varejao 6 senelik 50 milyon alırken, zaza 4 senelik 20 milyon aldı. varejao hangi özellikleriyle sizce zaza da 2 kat fazla para alacak kadar üstün. savunma desen zaza varejao'yla pislik konusunda yarışabilecek ender adamlardandır. varejao'yla zaza'nın hücumları da karşılaştırmayacak kadar kötü seviyelerde. sadece afro saçları için mi fazladan para aldı?

Adsız dedi ki...

spurs ve boston son şanslarını oynuyor 2 sene sonra bu iki takım yeniden yapılanmaya gidecektir. mcdyess spurs için çok iyi bir seçim bence rasheed'den bile daha yararlı olacaktır. son olarak belki de 60+ galibiyet alabilecek 4-5 takım oldu nba'de tarihin en iyi şampiyonluk yarışlarından biri olacak bence bu sezon. cavs-lakers-spurs-celtics neredeyse eşit güçte çok iyi kadrolar kurdular. orlando,dallas,denver gibi bir alt sınıf takımları da sayarsak kesinlikle özel bir sezon izleyeceğiz.

Boobie dedi ki...

bı cleveland taraftarı olarak verılen paranın fazla oldugunu dusunsemde andy v'nın takımda tutulmasını dogru bır hamle olarak degerlendırıyorum. uzun rotasyonunda zaten problemlı olan cleveland'ın, ben wallace'ında takımdan ayrıldıktan sonra kalbur ustu 3 oyuncuya (z,shaq ve varejao) goruluyordu. FA piyasasındakı rasheed wallace ve mcdyess'ıda elımızden kacırınca varejao'yu tutmaktan baska bır caresı kalmadı zaten ferry'nın. ayrıca kontratının son sezonunda cavalıersda kalması ıcın en az bır nba fınalı oynaması gereken lebron'unda varejao'yu bır arkadas olarak sevdıgıde onemlı bır ayrıntı. burada onemlı nokta varejaonun savunmaya getırdıgı ıstıkrar, sertlık ve pıs ısler. kleıza ve frye'ın bunları yapamayacagını herhalde hepımız bılıyoruz. takım ıcınde lebron'un dısında baska kımsenın ofansıf ozellıklerının ust duzeyde olması gerekmedıgını dusununce (kı varejao bu yıl hucumda kendını gelıstırdı, orta mesafe sutları, hucum reboundu kovalayıp bıtırme gıbı) cleveland'ın dogru bır hamle yaptıgını dusunebılırız...

sabonis dedi ki...

@ilk yorum: Varejao'yu hakikaten hafif geçmişim bir hayli. Kısa zamanda yazmak zorunda olunca bu tür şeyler olabiliyor =)
Bir paragraf daha ekledim yazıya

bizi gerçekten çok güzel bir sezon bekliyor bence de. Ama Magic'in diğer takımlardan ayrı kaldığını düşünmüyorum ben. Kesinlikle ilk 5 içinde Magic.

Boobie, dediklerine katılıyorum ama LeBron'un arkadaşı diye ona bu parayı vermek ne kadar akıl karı acaba? Yıllık 6 milyonun üstündeki her bir dolar, Cavs açısından çöpe atılmıştır bence.

Adsız dedi ki...

2. adsız benim orlando'yu diğer dörtlüden ayırmamın sebebi kadro derinliği kalmaması nba finali oynayan takımdan 5 tane oyuncu -üçü ilk 5 oyuncusu- kaybettiler ilk beşleri çok iyi ama bench derinliği sağlayamazlarsa ben pek ihtimal vermiyorum aynı noktaya gelebileceklerine. tabi gortat'yı kayıp saydım çünkü 10-12 dakika arası yararlandıkları bir oyuncuya mle tamamını verip kontratı karşılamayacaklarını varsaydım. aslında dallas marion takasıyla şampiyonluk şansı bakımından orlando'nun önüne geçti bence. tabi howard'ın sg pozisyonunda nasıl verim vereceği şüpheli ama gortat-dirk-marion-howard-kidd şampiyonluk kalibresinde bir beşli olabilir.

Boobie dedi ki...

@sabonis

kesinlikle ucret konusunda katılıyorum, zaten bunuda belırtmıstım.. ama zaten sıkıntılı olan 4 numaralı pozısyon ıcın baska alternatıfı yoktu