BIY AD

5 Temmuz 2009 Pazar

Yok mu bu (A)damı (İ)steyen?

Evet Iverson'dan bahsediyorum. Bu kadar hızlı geçen bir transfer sezonunda kendisiyle ilgili sadece 2-3 tane silik, basında çok az rağbet gören haber çıktı. Özellikle yerde olduğu bir fotoğraf kullandım. Bakalım düştüğü yerden kalkabilecek mi? Veya kalkmak isteyecek mi?

Aslında AI, Pistons'a katıldığında çok ümitliydim. Egosunu bir kenara bırakacağını, takımdaki sorun çıkarmayacağını, şampiyonluk için elinden geleni yapacağını düşünüyordum. Yanıldım. Geldiği ilk zamanlarda alışma devresinden geçecekleri belliydi. Bu dönemdeki yenilgilerden dolayı heyecan yapan Curry takımın ilk 5'iyle yapboz gibi oynamaya başladı. Kenardan oyuna girmesi istenen Iverson bunu yapmayacağını dile getirince sevilmeyen adam oldu. Soyunma odasında takım arkadaşlarıyla iyi geçinmediği yönünde haberler çıkmaya başladı. O andan sonra belli oldu ki artık Iverson'dan Detroit'e hayır yoktu. Detroit'in playofflara kalamaması ve sezonun sonunda Iverson'ı oynatmama kararı yıldız oyuncunun imajını daha da zedeledi.

Bunun üstüne bir de ayrıldığı Nuggets takımının beklenmedik çıkışı eklenince, kendisi bir anda "kanser" damgası yedi. Peki bu durumda onu hangi takımlar almayı düşünür? Gelen haberlere göre, Bobcats bir star alıp bilet satmak için düşünüyormuş. Pistons-Bulls arasında Gordon-AI sign&trade'i gerçekleşebilirmiş. Yani iki takım da oyuncularıyla sözleşme imzalayıp sonra takas edebilirlermiş ama şu anda uzak bir ihtimal olarak gözüküyormuş. Ayrıca Grizzlies ile Heat'in de gözü varmış. İşte bunu hiç anlamadım. Wade'in yanına tıpatıp aynı tipte bir oyuncu alma fikri hangi akıldan çıkmıştır, gelsin bana anlatsın lütfen. Zaten AI da Heat'te oynamak istemiyormuş. Grizzlies'e ise söylentilere göre yeşil ışık yakmış Iverson.
Henüz şampiyonluğa oynayan bir takımın onu cidden düşündüğü haberi çıkmadı basında yanılmıyorsam. Bunun NBA takımlarında AI ile ilgili oluşan "kanser" önyargısıyla alakası var mı? Bence evet. Peki AI bunu hakediyor mu?

Aslına bakarsanız ben AI'ın takım kimyasını bozmasının önemi yerine, onu alan takımın Iverson'a hazırlıklı olup olmamasının önemine dikkat çekmek istiyorum. Burada önemli bir nokta var: Öncelikle onu idare etmesini bilecek ve aynı zamanda onun saygı duyacağı bir koça sahip olmak gerekiyor. En iyi örnekler Larry Brown, Popovich ve Phil Jackson. Bunun yanında, soyunma odasında sağlam bir arkadaşlık ortamının olması ve takımın 2-3 numaralı opsiyonu haline gelecek olan AI'ın takımdaki diğer oyunculara saygı duyması da önemli bir detay. Diyeceksiniz "bunları sağlayana kadar gider başka oyuncu alır takımlar". Alırlar evet ama bu sene Iverson gibisini bulmaları pek kolay değil.

Bu adama şampiyonluk hedefi olan takımlardan eninde sonunda teklif gelecektir. 34 yaşında bile olsa gittiği takıma çok şeyler verebileceğine inanıyorum Iverson'ın. Tabii ki yazının başında belirttiğim gibi yerden kalkmak isterse. Zaten istemezse Grizzlies, Bobcats gibi bir takıma gidip parasını alıp "takılacaktır".

2 FARKLI FIKIR:

Adsız dedi ki...

hafiften gelsin spurs de oynasın gibi bir alt metin mi var yazıda yoksa ben mi yanlış algıladım. ama eğer böyle bir olay olsa birde savunmacı sağlam bir pivotla san antonio şampiyonluğun en büyük adayı haline gelir.

sabonis dedi ki...

yok spurs'ün şu anda son ihtyacı AI diyebilirim. Sadece Spurs'ün ortamı ve Popovich'in onu çok iyi idare edebileceğine değindim örnek olarak.